topNotif

تغییر چهره با ماسک های ساده و راحت

2818 بازدید
06 بهمن 96
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

تغییر چهره با ماسک های ساده و راحت

درمان کک و مک :

کک و مک عارضه ای است که در ظاهر، خطری به دنبال ندارد ؛ اما همین ضایعات بی آزار باعث کاهش اعتماد به نفس و شادی برخی خانم ها می شود. یکی از راه های ساده برای برطرف کردن کک و مک مالیدن دوغ به آن ها است. پس از مالیدن دوغ، پانزده دقیقه صبر کنید، سپس پوست را با آب سرد بشویید. تکرار این عمل با گذشت زمان به کم رنگ تر کردن کک و مک و از بین بردن آن کمک خواهد کرد. اضافه کردن ترب کوهی رنده شده نیز بر قدرت این ترکیب خواهد افزود.

ضد آفتاب طبیعی :

آب خیار محافظ خوبی برای پوست است و آن را از زیان های آفتاب حفظ می کند. برای این منظور، آب یک عدد خیار درشت را با نصف قاشق چای خوری گلیسرین و نصف قاشق گلاب مخلوط کرده و به صورت بمالید. همچنین می توانید مغز خیار تازه را بعد از حلقه حلقه کردن مدتی در شیر قرار دهید و بعد روی قسمت های آفتاب سوخته بگذارید، بسیار مفید است.

تغییر چهره با ماسک های ساده و راحت

تغییر چهره با ماسک های ساده و راحت

ماسک های تمیز کننده لیمو ترش :

لیمو ترش به عنوان یک تمیز کننده موثر و سفت کننده پوست عمل می کند، برای پوست های خشک و فلسی هم بسیار مفید است.

  • برای پوست های خشک و شاخی، یک قاشق چایخوری شکر و آب نصف لیمو ترش برای تمیز کردن، ایده آل است. هفته ای یک بار به صورت، به جز اطراف چشم بمالید.
  • همچنین می توانید آب یک عدد لیمو ترش را به یک فنجان دوغ اضافه کنید و روی صورت بمالید، بعد از بیست دقیقه وقتی که پوست خشک شد صورت را با آب خنک بشویید.
  • مقداری شیر خشک بدون چربی را با آب لیمو مخلوط کنید، خمیر حاصله را روی صورت پهن کنید و بعد از ده دقیقه با آب ولرم بشویید و در پایان برای بسته شدن منافذ پوست با آب سرد آبکشی کنید.

تونیک های محکم کننده پوست صورت :

ماسک سفیده تخم مرغ و آب لیمو ترش تازه نیز توصیه می شود؛ برای این منظور چند قطره آب لیمو به سفیده تخم مرغ افزوده و خوب بزنید. با پنبه مواد را به صورت خود بمالید و پس از چند دقیقه با آب سرد بشویید. اگر پوست شما خشک است، به جای آبلیمو کمی عسل یا روغن بدان بیفزایید.

تونیک محکم کننده پوست های چرب :

آب لیمو چهار قاشق غذاخوری، نارون کوهی دو قاشق غذاخوری، الکل 45% دو قاشق غذاخوری، عصاره نعنا کوهی یک دوم قاشق چایخوری. همه مواد را در یک بطری مخلوط کنید. سعی کنید از آب لیمو تازه استفاده کنید، بعد از یک روز این مخلوط را صاف کنید و با پنبه روی پوست بمالید. این تونیک برای پوست های چرب توصیه می شود.

تونیک محکم کننده پوست های خشک :

آب هندوانه پاک کننده عمق پوست است و غیر از عمل پاک کنندگی، پوست را محکم و سفت می کند. این دستور العمل برای پوست های خشک مفید است.

 

همچنین بخوانید:  راز داشتن یک پوست درخشان و زیبا

 

ماسک تقویت کننده پوست :

عسل یک قاشق غذاخوری، شیر یک قاشق غذاخوری، موز یک چهارم عدد، تخم مرغ یک عدد، جوانه ماش یک قاشق غذا خوری، روغن بادام شیرین یک قاشق. مواد ذکر شده را مخلوط کرده و برای تقویت پوست، به صورت بمالید.

لوسیون نرم کننده پوست :

یک فنجان بابونه خشک، چهار قاشق غذاخوری عسل، یک فنجان شیر، هشت قاشق چایخوری پودر جوانه گندم. بابونه را در شیر چند ساعت خیس کنید. پس از صاف کردن، پودر جوانه و عسل را اضافه نمایید. این مخلوط را می توان یک هفته در یخچال نگه داری کرد. بابونه باعث لطافت پوست، شیر باعث از بین رفتن سلول های مرده و نرم شدن پوست می شود. جوانه گندم غنی از پروتئین، ویتامین ب، ای است و همراه با عسل یک ترکیب عالی برای تهیه این لوسیون است.

ماسک مرطوب کننده کدو تنبل و عسل :

یک فنجان کدو پخته و پوره شده، دو قاشق غذاخوری عسل، یک عدد کپسول ویتامین ای. عسل را همراه با پوره خوب مخلوط کنید. سر یک کپسول ویتامین ای را ببرید و روغن آن را داخل مواد بریزید، این ماسک را به صورت، گردن و شانه ها بمالید و ده دقیقه دراز بکشید و پس از آن ماسک را روی پوست ماساژ دهید و با آب گرم بشویید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

روغن بادام شیرین را با خواص تسکین دردهای عضلانی، درمان یبوست، تقویت اعصاب، تقویت مو، درمان ریزش مو، موخوره و شوره سر،کاهش چین و چروک پوست، تقویت مژه و پرپشت شدن ابرو، درمان خشکی و ترک خوردگی لب ها، درمان سرفه های خشک و باز شدن صدا، پیشگیری و درمان ترک های پوست در دروان بارداری، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0