تقسیم بندی وظایف مغز

2465 بازدید
03 مرداد 97
سمانه

با تقسیم بندی وظایف مغز آشنا شوید

مغز انسان پیچیده، قدرتمند، بی نهایت تغییر پذیر و حیرت انگیز است. هرگز دست از کار نمی کشد و پیوسته در حال رشد و تکامل است. هر سلول مغزی دارای ده ها، صدها و یا هزارها شاخک به نام دندریت است. این دندریت ها برای انتقال اطلاعات به همه قسمت های بدن، سلول های مغزی را از طریق مغز و ستون فقرات به یکدیگر پیوند می دهند. سرعت انتقال افکار، احساسات، حواس، خاطرات در مغز سریع تر از سرعت گلوله یک مسلسل است. این اطلاعات از یک نقطه مرکزی پخش می شوند و مجموعه ای از اطلاعات ریز مرتبط به هم را که موجب تداعی های فوری در مغز می شود بیرون می فرستند و مسیرهای اطلاعاتی را خلق می کنند که پس از هر بار تکرار آن تجربه پر قدرت تر می شود.

هر فکری که دارید و یا هر حسی را که تجربه می کنید موجب تقویت یا بهبودی ارتباطات قبلی در مغزتان می شود و آنچه را که ما به عنوان حافظه می شناسیم خلق می کند. برخلاف کامپیوتر که مخزن حافظه اش در نهایت پر می شود، خوب است بدانید که ظرفیت مغز انسان هرگز پر نمی شود. هر چه بیشتر یاد بگیرید، مغزتان راحت تر می توند مطالب را فرا گیرد.

تقسیم بندی وظایف مغز

تقسیم بندی وظایف مغز

از استعدادها و توانایی های خود استفاده کنید !

از لحظه ای که مغزتان شکل می گیرد و در سراسر زندگی در حال آموختن و یادگیری هستید، در هر لحظه از زندگی روزانه درگیر کسب اطلاعات جدید و انطباق آن با دانسته های قبلی خود هستید. دانش چگونگی کار مغز هنوز در مراحل اولیه خود است.

نداشتن درک نسبی از این که ذهن چگونه کار می کند منجر به استفاده بسیار ناچیزی از امکانات گسترده ای که توسط مغز و قدرت حافظه در اختیارمان قرار می گیرد، شده است. کل استفاده ای که ما امروز از امکانات بالقوه مغزی مان می کنیم چیزی بیش از یک درصد ظرفیت واقعی آن نیست.

تا حد زیادی بعید به نظر می رسد که وقتی به مدرسه می رفتید درباره عملکرد و نقش حافظه، چگونگی استفاده از تکنیک های تقویت حافظه، ویژگی تمرکز کردن، انگیزه یا خلاقیت چیزی آموخته باشید. همه ی این موارد به توانایی فوق العاده مغز اشاره دارند.

 

همچنین بخوانید:   اگر بدنی سالم می خواهید بخوانید

 

چپ و راست !

اطلاعات توسط مغز دریافت می شود و به طرق بسیار متفاوت در حافظه انباشته می شود و به وسیله قسمت راست مغز، که به موضوعاتی نظیر : موسیقی، تخیل، رویاپردازی، رنگ، بعد، اندازه، تجسم فضایی و تمامیت می پردازد و یا قسمت چپ مغز، که به موضوعات منطق، گفتار و کلام، فهرست ها، اعداد،  ترتیب، خطوط و تجزیه و تحلیل می پردازد، پردازش می شود.

دو قسمت مغز شما جدا از یکدیگر عمل نمی کنند، آن ها باید با یکدیگر کار کنند تا در بهترین و موثرترین وضعیت خود باشند. هر چه بیشتر بتوانید هر دو قسمت مغز خود را در یک زمان با هم تحریک کنید به شکل موثرتری به با هم کار خواهند کرد تا به شکل موثرتری بهتر فکر کردن، بیشتر به خاطر آوردن، فراخوانی فوری اطلاعات کمک کنند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سعد هندی را با خواص افزایش حافظه، برطرف کننده بوی دهان، اشتها آور، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0