آیا عضله قلب بهبود می یابد؟ تقویت قلب با 16 گیاه مفید

3875 بازدید
28 دی 99
مروارید
,

آیا عضله قلب بهبود می یابد؟ تقویت قلب با 16 گیاه مفید

بله و هنگامی که به بیماری قلبی مبتلا هستید، کارهای کوچکی وجود دارد که می توانید هر روز انجام دهید تا بهبود زیادی در سلامتی شما ایجاد کند. غذا و تناسب اندام مهم است. همچنین اگر سیگاری هستید کاهش استرس و ترک سیگار مهم است و البته، داروهای خود را مصرف کنید، همچنین روحیه خود را بالا ببرید. شما می توانید بیماری قلبی را با کاهش عوامل خطر مانند حفظ فشار خون و سطح کلسترول سالم، کنترل استرس، خوردن غذای سالم و ورزش، درمان و پیشگیری کنید. در این مقاله درمورد تقویت قلب با 16 گیاه مفید خواهیم گفت، پس با ما همراه باشید؛

 

آیا عضله قلب بهبود می یابد؟ تقویت قلب با 16 گیاه مفید

آیا عضله قلب بهبود می یابد؟ تقویت قلب با 16 گیاه مفید

 

تقویت قلب با 16 گیاه مفید

برخی گیاهان با کاهش فشار خون، بهبود تنفس و کمک به عملکرد بهتر قلب، می توانند به جلوگیری از بیماری های قلبی و تقویت عضله قلب کمک کنند. بعضی از گیاهان به خاطر ترکیبات آلکالوید و ترپنوید، می تواند در مبارزه با بیماری های قلبی مفید باشند. در ادامه فواید 16 گیاه مفید برای تقویت قلب آورده شده است:

1. گیاه زالزالک

زالزالک یکی از گیاهان بسیار مفید برای سلامت قلب است، زیرا عضله قلب را تقویت می کند و به درمان انواع بیماری های قلبی کمک می کند. مطالعات نشان داده است که خوردن زالزالک به کاهش سطح کلسترول جمع شده در دیواره رگ ها و کاهش فشار خون کمک می کند و همچنین اثبات شده است که به اتساع عروق کمک می کند. بنابراین گردش خون و جریان خون از طریق آن بهبود می یابد.

2. چای سبز

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان هایی (به انگلیسی: epigallocatechin gallate) است که برای محافظت از عضله قلب بسیار مفید می باشد و مطالعات نشان داده است که مصرف 5 الی 6 فنجان چای سبز در روز فواید زیادی برای بدن دارد و می توان از عصاره چای سبز به صورت کپسول نیز استفاده کرد.

3. جینسنگ

ریشه این گیاه را برای درمان اختلال های متفاوت استفاده می  شود و در چندین تحقیق اثبات شده که از جینسینگ می توان در درمان بیماری های قلبی استفاده کرد و این به خاطر خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد غده، ضد التهاب و ضد حساسیت آن می باشد.

 

همچنین بخوانید: تقویت قلب و سلامت آن با نسخه های گیاهی و طبیعی در طب سنتی

 

4. زردچوبه

زردچوبه حاوی کورکومین است (که موجب رنگ زرد زردچوبه می شود) و زردچوبه یکی از گیاهان فوق العاده در حفظ سلامت قلب و عروق است، زیرا کورکومین علاوه بر دارا بودن خاصیت ضد سرطان و لخته شدن خون، حاوی آنتی اکسیدان و ضد التهاب است. این ماده در برابر مشکلاتی که قلب ممکن است در معرض آن قرار گیرد مانند عفونت یا مسمومیت قلبی ناشی از آدریامایسین محافظت می کند و همچنین به سطح بالای کلسترول مضر خون را کاهش می دهد که باعث سفت شدن عروق قلب و عروق خونی و منجر به حمله قلبی شود.

5. رزماری

رزماری یکی از گیاهانی است که می تواند سلامت قلب و عروق را حفظ کرده و سوء هاضمه را درمان کمک کند، از فواید دیگر آن کاهش درد مفاصل و عضلات و جلوگیری از گسترش سرطان می باشد.

6. دارچین

دارچین دارای خواص ضد التهابی است و به درمان اختلالات معده از جمله اسهال و سوءهاضمه کمک می کند و دارای اثرات آنتی اکسیدانی می باشد، علاوه بر این به کنترل سطح قند خون و کاهش سطح کلسترول مضر در خون افرادی که از دیابت رنج می برند نیز کمک می کند. همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی را نیز کاهش می دهد.

7. جعفری

جعفری منبع خوبی از بسیاری از مواد مغذی از جمله: ویتامین آ، ویتامین ث و آنتی اکسیدان ها می باشد و دارای خواص بهداشتی بسیاری برای قلب می باشد، علاوه بر آن فشار خون را کاهش می دهد، شما می توانید جعفری را به غذاهای مختلف اضافه کنید.

 

همچنین بخوانید: کاهش بیماری های قلبی و چاقی با آووکادو

 

8. سیر برای تقویت قلب

تحقیقات زیادی نشان می دهند که یک پَر سیر در روز می تواند باعث کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب شود. تحقیقات کلینیکی مشخص کرده که سیر در منظم کردن فشار خون موثر است، گردش خون را بهبود می بخشد و جلوی چسبندگی پلاکت های خون را که می تواند باعث سکته قلبی شود، می گیرد. یک تحقیق دیگر نشان داده شده که عصاره سیر می تواند اختلال های قلبی را کاهش دهد.

9. کاکائو برای تقویت قلب

کاکائو یک منبع طبیعی اپیکاتچین و تئوبرومین است که جریان خون در رگ ها را تقویت می کند. در یک آزمایش کلینیکی در سویس بیماران قلبی در اثر استفاده از کاکائو طی مدت 4 هفته علائم بهبود در عملکرد قلبی و پلاکت شان دیده شده است.

10. مادرورت 

از این گیاه برای درمان تپش قلب استفاده می شود، اما استفاده مداوم آن می تواند قلب را تقویت کند و کلسترول و تری کلیسیرید را نیز کاهش دهد.

این گیاه از خانواده نعناع است و دارای خاصیت آنتی باکتریال، آنتی اکسیدانت و ضد التهابی و آرام بخش می باشد.

11. زغال اخته برای تقویت قلب

زغال اخته در سلامتی دیواره رگ ها و ایجاد مویرگ ها بسیار مفید می باشد. و با خاصیت آنتی اکسیدانی خود کار سم زدایی از قلب را انجام می دهد.

12. گیاه جینکو بیلوبا برای تقویت قلب

گیاه جینکو بیلوبا علاوه بر محتوای بالای فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان ها موجود در آن (که از آسیب ناشی از فرآیندهای اکسیداتیو رادیکال های آزاد جلوگیری می کند)، به تقویت عملکرد قلب و عروق نیز کمک می کند و ترجیح داده می شود روزانه بین 120 تا 240 میلی گرم از گیاه جینکو در دوزهای مختلف مصرف شود و نتایج بعد از 4 تا 6 هفته مصرف این گیاه ظاهر می شود، اما باید برخی از افراد، از جمله کودکان، زنان باردار یا شیرده، افراد مبتلا به صرع، افرادی که داروهای رقیق کننده خون و دیابت مصرف می کنند، از مصرف این گیاه خودداری کنند.

 

آیا عضله قلب بهبود می یابد؟ تقویت قلب با 16 گیاه مفید

آیا عضله قلب بهبود می یابد؟ تقویت قلب با 16 گیاه مفید

 

13. آب انار برای تقویت قلب

تحقيقات بسياري اثبات کرده اند كه نوشیدن آب انار تازه در پيشگيري از بيماري هاي قلبي و عروقي تاثير بسیاری دارد و مي تواند ريز فاكتورهاي بيماري هاي قلبي عروقي را بهبود دهد.

كارشناس نظارت بر فرآورده هاي طبيعي، سنتي و مكمل غذا و دارو بيمارستان شهيد رجايي گچساران آب انار را در پيشگيري از بيماري هاي قلبي بسيار موثر عنوان كرده است.

14. فلفل قرمز برای تقویت قلب

فلفل قرمز سرشار از کلسیم، منگنز، ویتامین آ، ث و سلنیوم، روی و فیبر می باشد و تحقیقات اثبات می کنند که برای سلامت قلب بسیار مفید می باشد.

این گیاه جریان خون را تقویت می کند و از خون سم زدایی کرده و از لخته شدن خون نیز جلو گیری می کند.

15. جارو قارچ مفید برای قلب 

جارو قارچ یک گیاه مفید در کاهش خطرات بیماری های قلبی می باشد. ترکیبات استرول ها و اسید های چرب آن رگ های خونی را تقویت کرده و برای بیمارانی که فشار خون پایین دارند تجویز می شود.

16. انگور مفید برای قلب 

خوردن مرتب انگور برای قلب بسیار مفید است. انگور یک منبع خوب برای فلاونویدها می باشد و فشار خون را پایین می آورد و از آسیب ماهیچه های قلب و خطر بیماری قلبی جلو گیری می کند.

تحقیقات دانشگاه میشیگان نشان می دهد که انگور بخاطر آنتی اکسیدانت بالای خود فشار خون را کم می کند و خطر نارسایی قلبی و فیبروسس را بسیار کاهش می دهد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون تقویت قلب را با خواص، تقویت قلب، آرام بخش، تنظیم ضربان قلب، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

4
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. ناشناس
    19 اردیبهشت 1402

    با تشکر از شما

    • ناشناس
      28 تیر 1402

      ممنون عزیزم از مطلب خوبتون

  2. ناشناس
    15 دی 1401

    سلام مطالب بسیارمفیدی مطرح شد با تشکر.

    • عباسی
      19 اردیبهشت 1402

      مفید بود مطالب ممنون

0