تقویت مو با ماسک های خانگی و طبیعی

2605 بازدید
28 مهر 97
بهاره
,

راه های تقویت مو با ماسک های خانگی و طبیعی

مو نقش مهمی در افزایش زیبایی صورت دارد. اما تغییرات در شیوه زندگی، آلودگی و بیماری های مرتبط با مو و پوست سر، بر کیفیت مو تاثیر می گذارد مانند: ریزش مو، خشکی مو، شوره سر، موهای سوخته، خارش پوست سر، رشد نا کافی مو و غیره از جمله این مشکلات می باشند. همچنین به علت استفاده از رنگ ها و انواع محصولات شیمیایی برای مو مشکلات چند برابر گذشته شده است. بسیاری از افراد برای حل چنین مشکل هایی، پول زیادی هزینه می کنند تا بهبود یابند اما اکنون نگران نباشید زیرا شما می توانید به راحتی ماسک مو را در خانه، با چند ماده طبیعی و خانگی درست کنید. این ماسک ها هیچ آسیبی برای مو ندارند. حال در این مقاله با راه های تقویت مو با ماسک های خانگی و طبیعی آشنا شوید.

 

ماسک مو خانگی برای تقویت مو

ماسک مو خانگی برای تقویت مو

 

ماسک مو تخم مرغ و زیتون

مواد لازم:

  • تخم مرغ یک عدد
  • روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
  • عسل یک قاشق غذاخوری
  • دارچین 2 قاشق چای خوری

طرز تهیه:

قسمت سفیده تخم مرغ را از زرده آن جدا کنید و در یک کاسه قرار بریزید و آن را به خوبی با چنگال هم بزنید. روغن زیتون رادر یک ماهی تابه ریخته و یک دقیقه آن را حرارت دهید. سپس حرارت را خاموش کنید تا سرد شود. حالا یک قاشق عسل و 2 قاشق دارچین را به روغن زیتون سرد شده، اضافه کنید. تمام مواد را با هم مخلوط کنید تا زمانی که روغن سیاه شود. در انتها سفیده تخم مرغ را به آن اضافه کنید. سپس این ماسک مو را روی مو قرار دهید. ماسک مو را در مدت 15 دقیقه نگه دارید. و پس از آن مو خود را بشویید.

تخم مرغ منبع گوگرد، پروتئین، فسفر، آهن، مواد معدنی و روی است. همه این مواد مغذی برای رشد مو ضروری است. علاوه بر این، ویتامین آ موجود در تخم مرغ برای رشد مو مناسب است. دارچین برای مو بسیار مفید است و اثرات زیادی برای مو دارد. این ماسک رطوبت پوست را به وجود می آورد، حاوی بتا کاروتن و ویتامین آ است که مانع از ریزش مو می شود. با حضور بیوتین یا ویتامین ب هفت، فولیکول ها ریشه های مو محکم می شوند. علاوه بر این عسل طبیعی هم باعث استحکام مو می شود.

ماسک مو روغن نارگیل و سیر

مواد لازم:

  • سیر سه تا چهار حبه
  • روغن نارگیل سه قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

سیر را خرد و ریز کنید و در یک کاسه بریزید، حالا روغن نارگیل را به آن اضافه کنید. این مخلوط را به طور کامل به ریشه های مو خود بمالید. این مخلوط را در حدود 3 تا 4 ساعت روی موهی خود نگه دارید. سپس موهای خود را بشورید با انجام این کار، برای مدت کوتاهی موهای شما قوی تر و ضخیم تر خواهد شد.

اگر نگران استفاده از سیر در مو هستید، به شما می گویم که سیر برای مو بسیار مفید است. به طور کلی، مردم فقط سیر را برای افزایش طعم در غذاها استفاده می کنند، اما آیا می دانید سیر چقدر برای موهای شما مفید است؟ حتی دانشمندان و کارشناسان معتقدند که استفاده از سیر در مو باعث تقویت ریشه مو می شود. سیر برای رشد مو نیز مفید است. همچنین ریزش مو را متوقف می کند و پوست سر را تغذیه می کند. و اما نارگیل پر از خاصیت است. هیچ راه حلی بهتر از روغن نارگیل برای داشتن موهای بلند، متراکم و ضخیم وجود ندارد. شما می توانید روغن نارگیل را به تنهایی بر روی موهایتان ماساژ دهید تا باعث حفظ درخشش موی شما شود.

 

همچنین بخوانید: ماسک موی پاپایا درمان قطعی برای موهای خشک

 

 

ماسک سیر و روغن کرچک

مواد لازم:

  • سیر 10 حبه
  • روغن کرچک 10 قاشق غذاخوری
  • روغن زیره 4 قاشق چای خوری

طرز تهیه:

ابتدا 10 حبه سیر را له کنید و با روغن کرچک و روغن زیره خوب مخلوط کنید. سپس، این مخلوط را به مدت دور روز در یک ظرف در بسته نگهداری کنید. پس از این مدت کمی از روغن را بر روی سر مالیده و به آرامی پوست سر را ماساژ دهید. حال سر خود را با یک حوله به مدت 2 ساعت بپوشانید و سپس، سر را با آب ولرم و شامپو بشویید. استفاده از این روغن فولیکول های مو تحریک می کند، در نتیجه سبب رشد مجدد و تقویت مو می شود.

ماسک رزماری و بذر جعفری

مواد لازم:

  • رزماری خرد شده نصف فنجان
  • بذر جعفری 4 قاشق چای خوری
  • آب جوش یک فنجان

طرز تهیه:

ابتدا بذر جعفری را بکوبید، سپس آن را به همراه رزماری های خرد شده به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. اجازه دهید این مواد حدود 20 دقیقه باقی بماند. پس از سرد شدن مایع را صاف کرده و نیمی از آن را بر روی پوست سر خود ریخته و ماساژ دهید. حال سر را با یک حوله بپوشانید و پس از یک ساعت حوله را برداشته و اجازه دهید موهایتان خشک شوید. توجه داشته باشید این ماسک مو نیازی به شستشو با آب ندارد. برای دریافت نتایج بهتر می توانید از این روش هفته ای یک بار به مدت 2 ماه استفاده کنید تا موهایتان تقویت شود.

توجه: اگر چه این ماسک های مو در خانم ها عوارض جانبی ندارد اما این ماسک های مو را قبل از استفاده کامل روی ساقه موهای خود آزمایش کنید تا حساسیتی نداشته باشید. شما می توانید ماسک های مو را یک بار در هفته استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن نارگیل را با خواص تقویت عضلات و موی سر، تسکین درد کمر، مقابله با آلزایمر، مرطوب کننده و لوسیون، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0