topNotif

تمیز کردن هوای محیط سرپوشیده

1565 بازدید
08 خرداد 97
سمانه
,

سه راه طبیعی برای تمیز کردن هوای محیط سرپوشیده

آیا میدانستید که هوای یک محیط سرپوشیده نیز می تواند حاوی سم و مواد شیمیایی نسبت به محیط خارج باشد. همه چیز از تشک ها گرفته تا گلدان ها و قابلمه ها و اسباب بازی های بچه ها می توانند در محیط خانه حاوی مواد شیمیایی مضر باشند. این یکی از دلایلی است که ما از فیلتر هوای روزانه محیط سرپوشیده استفاده می کنیم و گیاهان خانگی را در اطراف خانه نگهداری می کنیم.

کاهش قرارگیری در معرض مواد شیمیایی به هر روشی بهترین کار است، اما در دنیایی مملو از مواد شیمیایی امروزه غیر ممکن است که بتوان کاملاً از سموم مضر دوری کرد. برای باقیمانده مواد شیمیایی موجود در هوای محیط سرپوشیده راههای طبیعی وجود دارند که به کاهش قرارگیری خانواده در برابر این مواد شیمیایی کمک می کنند. همانطور که اشاره کردم داشتن گیاه در خانه کمک کننده است اما برای کسانی که نمی خواهند گیاهان خانگی داشته باشند و یا به دلیل وجود حیوانات اهلی/ بچه ها/ غیره نمی‌توانند آنها را داشته باشند، گزینه‌های طبیعی دیگری نیز وجود دارد.

به علاوه گیاهان خانگی، سه تمیز کننده طبیعی هوا نیز وجود دارد (من از هر سه ی آنها استفاده می کنم).

تمیز کردن هوای محیط سرپوشیدهشمع های موم

شمع های پارافینی نوعی نفت خام می باشند و می‌توانند مواد شیمیایی همچون بنزن، تولوئن، دوده و دیگر مواد شیمیایی را به داخل هوا نشر دهند. این نوع از شمع ها نسبت به مزایایشان، مضرات بیشتری برای کیفیت هوای محیط سرپوشیده دارند و باید از آنها دوری کرد.

شمع های خالص مومی بدون هیچ دوده و یا عطری می سوزند و با انتشار یون های منفی به داخل هوا آن را تمیز می کنند. این یون های منفی می توانند با سموم پیوند ایجاد کنند و به حذف آنها از هوا کمک کنند.

شمع های مومی اغلب برای کسانی که دارای آسم یا آلرژی می باشند مناسب هستند و برای حذف آلرژن هایی مانند گرد و غبار از هوا نیز کارآمد واقع می‌شوند.

من به شخصه تنها از شمع های موم در خانه خودمان استفاده می کنم. ما آنها را خریداری می‌کنیم و علاقیات من نیز عبارتند از:

  • شمع های مومی تی لایت
  • شمع های مومی که در مراسم شب زنده داری استفاده می شوند
  • لامپ های نمک

لامپ های نمکی

لامپ های نمک یک راه طبیعی دیگر برای تمیز کردن هوای داخل خانه می باشند. آنها از بلورهای نمک هیمالیا ساخته شدند و همانند شمع های مومی یونهای منفی را انتشار می دهند تا به تمیز کردن هوا کمک کنند. آنها همچنین منبع نور بسیار زیبایی می‌باشند. تنها عیب آنها این است که فرزندان من دوست دارند آنها را لیس بزنند.

لامپ نمکی بلور طبیعی هیمالیا همچنین به عنوان یک تصفیه کننده هوا نیز عمل می کند. زمانی که این لامپ روشن می شود یون هایی منفی را انتشار می دهد که با اجزای مثبت شارژ شده به مبارزه بر می خیزند و باعث می شود که شما کمی احساس خفه گی و کسلی کنید. بلور نمک نورانی به صورت طبیعی هوا را از آلرژن هایی همانند دود، پرز و موی حیوانات، گرده گل و دیگر آلوده کننده های هوا پاک می کند. این بلور نمک بوها را رقیق می‌کند و لذا شما به راحتی نفس می‌کشید. افرادی که آسم دارند این را برای کاهش نشانه‌های بیماری‌شان مفید می‌دانند. شما می توانید نور لامپ را تا حدی که می‌خواهید اثر تصفیه کنندگی آن باقی بماند روشن بگذارید.

ما از این چراغ ها در اتاق های فرزندانمان استفاده نمی کنیم اما اگر این کار را کردیم و نیاز به یک منبع نور در شب برای خواندن داشتیم از لامپ های نمکی استفاده می کنیم. روشنایی نارنجی طبیعی آن هورمونهای خواب را مختل نمی کند همانند کاری که نورهای آبی و فلورسنت انجام می دهند و من این لامپ را بسیار آرامش بخش می دانم.

ما دارای یک لامپی نمکی ۸ اینچی هستیم که به طور منظم از آن استفاده می کنیم (این لامپ همچنین با توجه به اندازه اش بسیار مقرون به صرفه می باشد اما لامپهای بزرگتر قیمت بالاتری دارند.‌)

 

همچنین بخوانید:  دستور ساخت خوشبو کننده های طبیعی خانگی

 

ذغال نی خیزران

یک گزینه پاکسازی طبیعی هوا که من اخیراً آن را کشف کرده ام، ذغال نی خیزران است.زغال دارای اثرات از بین‌برندگی سموم در هوا هست. ما از ذغال نی خیزران در کیسه های پارچه ای در خانه خودمان استفاده می کنیم. آنها عملکرد بسیار خوبی در از بین بردن بوها و سموم از هوا دارند:

کیسه های تصفیه کننده هوای موسو از کتان ساخته شده اند و پر از ذغال نی خیزران می‌باشند. بوهای نامطبوع را جذب می‌کنند و رطوبت را از هوا می گیرند. ساختار متخلخل و پرمنفذ ذغال نی خیزران چگال، به از بین بردن باکتری ها، آلوده کننده های مضر و آلرژن‌ها از هوا کمک می‌کند و رطوبت را به خود جذب می کند و مانع از به وجود آمدن قارچ و کپک می شود و این کار را با به دام انداختن ناخالصی های درون هر منفذ انجام می دهد.

تصفیه کننده هوای موسو از نظر علمی میتواند مقدار فرمالدئید، آمونیاک، بنزن، و گازهای کلروفرم را که هر روز از وسایل انتشار می یابند را کاهش دهد؛ همانند نقاشی، فرش بافی، اسباب اثاثیه منزل،فرش کننده هوا، پاک کننده های شیمیایی، لاستیک و پلاستیک ها. این کیسه های عاری از سم می باشند و می توان از آنها با وجود حیوانات و بچه ها نیز استفاده کرد. ذغال نی خیزران زمانیکه کیسه ها هر ماه یکبار زیر نور خورشید قرار بگیرند خاصیت جوان سازی دارد، شما می‌توانید برای دو سال از این کیسه ها استفاده کنید آن هم بعد از اینکه زغال درون خاک گیاهان ریخته شد تا به عنوان کود عمل کند و بارور شود و به حفظ رطوبت کمک کند.

 من دریافتم که زغالها برای از بین بردن بو در ماشین ها و حمام نیز مناسب می باشند (به خصوص اگر فرزندی دارید که تازه دستشویی رفتن را یاد گرفته و همیشه کارش را بدون نقص انجام نمی‌دهد).  ما از این کیسه های موسو در هر اتاق از خانه مان استفاده می کنیم.

 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن اسطوخودوس را با خواص رفع استرس و افسردگی، آرامش بخش، ضد تشنج، رفع بد خوابی، برطرف کننده سرفه، تقویت حافظه، درمان کننده آرتروز، درمان سردرد، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0