توصیه هایی برای بیماری های روحی و روانی

2614 بازدید
24 دی 96
سمانه
,

توصیه هایی برای بیماری های روحی و روانی ، اخلاقی و اعتقادی

افسردگی، اضطراب، ترس، وسواس، دلتنگی، ضعف اعصاب، لذت نبردن از زندگی و سایر اختلالات روحی غالبا دارای علت ها و ریشه های مشترک هستند. درمان اساسی و کامل و در عین حال آسان، زمانی حاصل خواهد شد که شما علت را پیدا کنید و علت را درمان کنید.

این قانون در همه بیماری های جسمی و روحی لازم و کافی است (البته اگر خوب و دقیق و کامل بفهمیم و اجرا کنیم) پس همیشه دنبال شناخت و درمان علت باشید و معلول درمانی فقط در مواقع ناچاری و ضرورت لازم است.

مثلا خشکی بدن موجب خشکی و مقاومت و نپذیرفتن در افکار و اعمال و اخلاق و … می شود و رطوبت بدن برعکس. پس با اصلاح واقعی مزاج (یعنی تعدیل آب و حرارت بدن) همه مشکلات جسمی و روحی تا حد زیادی حل می شود.

فهم دقیق این قانون برترین درمان است. ریشه همه سلامتی = جستن دانش سلامتی. به فرمایش امام باقر : هیچ دانشی چون جستن دانش سلامت نیست و هیچ سلامتی مانند سلامت دل نیست.

توصیه هایی برای بیماری های روحی و روانی

توصیه هایی برای بیماری های روحی و روانی

چند توصیه کاربردی برای بیماری های روحی و روانی :

اگر همسر و دوست و فرزند و اطرافیان بی مهر و کم احساس دارید، از غذاها و کارهایی که به اصلاح و تعدیل روان اثر دارند استفاده نمایید ؛

تاثیر شستن دست ها در یک ظرف : به سفارش ائمه که می فرمایند؛ دست های خود را در یک ظرف بشویید که اخلاقتان نیکو می شود، بنابراین عمل به این توصیه ها نافع است.

تاثیر ماهی : امیرالمومنین فرموده اند : از گوشت ماهی کمتر بخورید زیرا بدن را آب، بلغم را زیاد می کند و روح را خشن می سازد.

میوه به بخورید : غذای انبیا بوده و موجب سلامت روح و جسم می شود که دل و چشم را جلا می دهد و دوستی را در دل میرویاند. خداوند هیچ پیامبری را برنگزیده، مگر این که در بهشت به او میوه ی به بخوراند و نیروی چهل مرد را به او می بخشد. دل را استوار می کند و نشاط می بخشد، قلب را شجاعت می دهد و فرزند را نیکو می سازد.

تاثیر عسل در بیماری های روحی و روانی :

شفای هر دردی در عسل نهفته است و هر کس ناشتا اندکی عسل با کندر بخورد، بلغم را قطع و صفرا را شکسته و زهره ی سودا را ریشه کن و ذهن را صفا داده و حافظه را تقویت می کند.

آزمایش هایی روی محلول عسلی _که برای بیماران مبتلا به عارضه های روحی و روانی مانند آنژین توصیه می شود_ انجام داده شده که نشان داده هنگامی که محلول عسلی با کوکابوسیلاسی به ورید تزریق می شود در بهبود عارضه ی عصبی و رفع بی خوابی ناشی از اختلالات روانی آنژین های صدری موثر واقع شده است.

همچنین این دارو به صورت تزریقی همراه با عصاره غده فوق کلیوی تزریق می شود که در درمان صرع شدید شکمی مفید بوده است. اما در حالت ضعف عصبی مربوط به بیماری نوراستنی (نوعی بیماری عصبی که با خستگی زیاد، احساس درماندگی و کم شدن تحرک همراه است) تزریق محلول های عسلی ضعف های عصبی را کاهش می دهد.

همچنین مزاج و خواب بیمار را متعادل می سازد. این شیوه تزریقی در درمان افسردگی و حزن و حالت شیر فزونی یا گسیختگی شخصیت نیز مفید بوده است. تزریق محلول های عسلی در ورید بیماران نشان دهنده ارزش بالای این محلول در تمام بیماران روحی روانی است و حالت هوشیاری و بیداری این بیماران را بهبود می بخشد.

توصیه هایی برای بیماری های روحی و روانی

توصیه هایی برای بیماری های روحی و روانی

فراموش نکنیم :

تاثیر مویز : مویز مایه تقویت اعصاب، زدودن رنجوری و درماندگی و آرامش روان است. مویز قلب را استحکام می بخشد، بیماری را می برد، حرارت را خاموش می سازد و دل را خوش می دهد.

تاثیر بوییدن سیب : به هنگام خوردن سیب، آن را ببوی و سپس بخور که اگر چنین کنی هر درد و رنجی را از بدن بیرون می کند و تشویش و نا آرامی حاصل از ارواح را برطرف می سازد.

تاثیر انجیر : هر کس می خواهد قلبی مهربان داشته باشد، باید همواره انجیر بخورد.

تاثیر کاسنی : هر کس قبل از روز جمعه هفت برگ کاسنی بخورد، وارد بهشت می شود. کسی که از خوردن کاسنی اشباع شود، داخل دوزخ نمی گردد.

اسپند : هیچ بوته ای از بوته ی هزار اسپند نمی روید مگر اینکه فرشتگانی که با او هستند و آنان را تا هنگامی که بدان کس می رسد محافظت می کنند، ریشه هزار اسپند نشاط آور و شاخه اش درمان هفتاد و دو درد است.

روغن زیتون : حتما از روغن زیتون استفاده کنید، زیرا زهره و بلغم را زدوده و پی مفاصل را محکم می کند و لاغری را برطرف می سازد و اخلاق را نیکو می کند و روح و روان را پاک کرده و غم و اندوه را می زداید.

چند کلید برای اصلاح روح و روان :

همچنین خداوند عقل آدمی را در مغز و رازداریش را در کلیه، خشمش را در کبد، صراحتش را در قلب، رغبتش را در ریه، خنده اش را در طحال، خوشحالی و حزن و اندوهش را در چهره ی او نهاده است.

خواب صبحگاهی : خواب صبحگاهی شوم است، رزق را رانده و رنگ چهره را زرد می کند.

پوست پرتقال را با انگشت بکنید و گازش را بو کنید از عصاره پوست پرتقال داروی ضد افسردگی درست می کنند.

توصیه هایی برای بیماری های روحی و روانی

توصیه هایی برای بیماری های روحی و روانی

کم خوری و پرهیز از پرخوری :

هر کس خوراکش کم باشد، اندیشه اش صفا می یابد. کم خوردن، نیکو یاری دهنده ای بر پاکدامنی است. پرورگار هم می فرمایند هیچ بنده ای برایم چهار چیز را تضمین نمی کنند، مگر این که او را به بهشت در می آورم :

  • زبان را فرو بند و آن را جز بدانچه به وی مربوط است، نگشاید.
  • دل خویش را از وسواس حفظ کند،
  • آگاهی من از او که او در زیر نگاه من است پاس بدارد.
  • نور دیده اش در گرسنگی باشد.

اصلاح روح و روان مهم تر از جسم :

یکی از گرفتاری ها، تنگ دستی است. سخت تر از آن ناتندرستی. سخت تر از آن هم بیماری دل است. یکی از نعمت ها توانمندی مالی و برتر از آن تندرستی و برتر از آن تقوای دل ها است. درمان اعصاب و روان مواردش مختلف است : صفرا، سودا، مشکل روانی و… باید علت ها رفع شود و دوای اعصاب عمده اش بابونه است، آن را مصرف کنید. ولی غالبا از غلبه سودا است.

 

همچنین بخوانید:  شناخت اخلاط چهارگانه

 

ده عامل نشاط :

پیاده روی، سوارکاری، شنا، منظره های سر سبز دیدن، خوردن، آشامیدن، برای مردان نگاه به همسر زیبا روی و برای زنان با همسر گفت و گوکردن، آمیزش، مسواک زدن.

هر کس جامه خویش را تمیز کند، اندیشه و اندوهش کم می شود. خوردن کرفس انسداد را می گشاید، دل را طراوت می دهد، حافظه می آورد و دیوانگی و جذام و پیسی و ترس را دور می کند. استشمام گل نرگس، محمدی و یاس، مالیدن روغن کنجد به ملاج سر برای رفع افسردگی در هنگام خواب نافع است و روزی چهار عدد مویز و سه عدد خرما تا چهل روز تناول نمایید و از همنشینی با افراد منفی باف پرهیز کنید.

مسواک :

دوازده ویژگی در مسواک نهفته است؛ سنت رسول خدا، خوشبوکننده دهان، جلا دهنده بینایی، خوشنودی خداوند، سفیدی دندان، زاینده لاغری، محکم کننده لثه، اشتها آور، بلغم زا، افزاینده امنیت، دو برابر شدن حسنات و شادی فرشتگان.

شستن سر با سدر یا خطمی :

هنگامی که خداوند پیامبرش را در سختی و غم و اندوه دید، جبرئیل را با قدری سدر از سدره المنتهی نزد پیامبر فرستاد، ایشان سرشان را با آن شست و شو دادند، اندوهشان برطرف شد. شستن سر با خطمی هم مایه شادابی می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گلاب درجه یک را با خواص مقوی قلب و اعصاب، آرامبخش و نشاط آور، روشن کننده پوست و محافظ آن، ملین،معطر و خوشبو کننده، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0