توصیه هایی برای پوست چرب

2485 بازدید
27 دی 96
سمانه
,,

توصیه هایی برای پوست چرب که بد نیست بدانیم 

پوست به دو دلیل چرب می شوند :

دلیل داخلی :

رعایت نکردن رژیم غذایی مناسب، استفاده از غذاهای پر چرب و سرخ کردنی، شیرینی، شکلات، خامه، آجیل، چیپس، پفک، تند خوردن و نجویدن غذا، ادویه تند و زیاد، نوشیدن آب به مقدار کم، عصبی بودن، داشتن استرس، شوک های ناگهانی، حالت خشم و انتقام جویی، خوب کار نکردن کبد و کلیه، انجام نشدن سوخت و ساز به طور صحیح، بی تحرک بودن، داشتن حساسیت به دارو، یبوست، کم خوابی و استراحت کافی نداشتن.

دلیل خارجی :

رعایت نکردن بهداشت پوست، استفاده از وسایل دیگران مانند حوله، وسایل آرایشی و…، قرار گرفتن در محیطی که گرد و خاک دارند، استفاده از آب های غیر بهداشتی، قرار گرفتن در معرض آفتاب بدون ضد آفتاب به خصوص در زمستان، سیگار کشیدن، ماندن زیاد لوازم آرایشی روی پوست. استفاده کردن از لوازم آرایشی نامرغوب، استفاده از کرم چرب، استفاده از ماسک های چرب و استفاده بیش از حد از آب گرم، همه باعث تحریک بیشتر پوست می شوند.

توصیه هایی برای پوست چرب

توصیه هایی برای پوست چرب

اگر پوستی چرب دارید این اقدامات را انجام دهید :

صبح ناشتا، نوشیدن چند لیوان آب ولرم توصیه می شود. خوردن سیب در صبح ناشتا توصیه می شود منتهی توجه داشته باشید که سیب را خوب بجوید. آلو، انجیر را شب با مقداری آب جوش خیس و میکس کنید، صبح ناشتا آن را بخورید. صبح ناشتا آلو اسفناج بخار پز بخورید. یک قاشق خاکشیر را بعد از شستن با آب بجوشانید، توجه داشته باشید که فقط یک لحظه آن را بجوشانید، در غیر این صورت تلخ می شود.

یک هندوانه کوچک را بعد از شستن کامل، با حرارت ملایم کاملا بپزید، بعد با تمام مواد داخلی، آن را میکس کنید و صبح ناشتا بخورید و بعد از آن هر دو ساعت یک بار. صبح ناشتا، عرق کیالک یا عرق کاسنی یا شاتره بنوشید. نوشیدن آبغوره همراه آب، نوشیدن گریپ فروت همراه آب، نوشیدن آب نارنج همراه با آب، نوشیدن آب لیمو همراه با آب، نوشیدن آب زرشک، نوشیدن آب انار، نوشیدن آب تمشک موثر است.

یک لیوان پوست برنج را با دو لیوان آب جوش خیس کرده، صبح، پس از صاف کردن آن را میل کنید. نوشیدن آب ریشه پیاز جوشانده شده و یا میل کردن پیاز خرد شده ی پخته همراه با نبات هم موثر است.

 

همچنین بخوانید:  با پوست چرب خود چه کنیم

 

توجه :

اگر دارای مشکل داخلی هستید، یکی از کارهای زیر را در صبح ناشتا انجام دهید. اگر عصبی هستید، باید در روز گل گاوزبان به همراه بهار نارنج را دم کرده و با لیمو عمانی با عسل یا نبات تفت داده شده، میل کنید و هفته ای یک بار از سنبل الطیب استفاده کنید. زیرا استفاده بیش از حد آن باعث طولانی شدن پریودی و خونریزی در آن ماه می شود.

برای رفع مشکلات پوست چرب می توانید از ماسک ها استفاده کنید و حتما قبل از استفاده از ماسک های مخصوص پوست، پوست را بخور دهید و بعد پاکسازی کنید. اگر امکان بخور دادن وجود نداشت می توانید مقداری آب نارنج همراه با نصف آن یا به صورت لیف روی پوست بمالید. این کار هم پوست را نازک و هم ضد عفونی می کند. همین کار را با لیمو ترش هم می توانید انجام دهید.

فوائد پاک سازی قبل از مصرف ماسک ها برای تمامی انواع پوست :

باعث تمیز شدن کامل پوست و منافذ آن و بسته شدن شان می شود. به جذب ماسک هم کمک موثری می کند. پوست را برای دریافت ماسک آماده و کمک به آبرسانی می کند و باعث از بین بردن چین و چروک پوست می شود و صورت را کاملا روشن و لکه ها را کم رنگ و از افتادگی پوست جلوگیری و پوست را سفت می کند، باعث کم کردن عفونت و بخشیدن ظاهر زیبا به پوست می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل گاوزبان را با خواص تصفیه کننده خون، آرام کننده اعصاب، عرق آور، ادرار آور، مقوی کلیه ها، درمان سرماخوردگی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0