توصیه هایی به والدین کودکان مبتلا به سندرم دان

1699 بازدید
13 فروردین 97
سمانه

توصیه هایی به والدین کودکان مبتلا به سندرم دان

کنار آمدن با احساسات :

زمانی تصمیم گرفتید بچه دار شوید. برای تولد او برنامه ریزی کردید و درباره ویژگی های ظاهری، رفتار، حرکات و جایگاه او در خانواده فکر کردید و نقشه ها کشیدید. اما هرگز به سندرم دان فکر نکرده بودید. بی تردید اطلاع از این موضوع شما را در هم می کوبد! اگر تعادل عاطفی خود را از دست بدهید، تعجبی ندارد.

به سازگاری خود کمک کنید :

حتی در سخت ترین مراحل نیز می توانید کارهایی را انجام دهید که به سازگاری شما کمک کند :

به خود حق دهید که فوق العاده ناراحت باشید. زمانی را به تنهایی خود اختصاص دهید و در آن به هر احساسی که به سراغتان می آید، توجه کنید. گریه کنید، غصه بخورید و فکر کنید، حتی اگر فقط روزی ده دقیقه وقت شما را بگیرد. همین فرصت کوتاه، آن قدر به شما قدرت و انرژی می دهد که بتوانید با تنش مادر، پدر شدن کنار بیایید، آن هم مادر یا پدر کودکی که تا این حد ناشناخته به نظر می رسد.

توصیه هایی به والدین کودکان مبتلا به سندرم دان

با دقت تصمیم بگیرید.

اگر فرزندتان به مراقبت های پزشکی نیاز دارد، از پزشکان و کارکنان مربوط به این کار بخواهید که شرایط کودک و نتایج و عواقب احتمالی نوع درمان را کاملا برای شما توضیح دهند و قبل از هر تصمیمی، زمانی را به درک و هضم شرایط اختصاص دهید. معمولا برای تصمیم گیری های حساب شده و سنجیده زمان کافی وجود دارد و به ندرت اتفاق می افتد که مجبور باشید در زمانی کوتاه تصمیمی فوری بگیرید.

روز خود را با برنامه های گوناگون بیش از حد شلوغ نکنید.

تنها به کارهای مهمی فکر کنید که باید انجام شوند. کارهای منزل را فعلا کنار بگذارید و کار بیرون را به تعویق بیندازید. با عواطف خود رو به رو شوید. هر چه باشد، آسیب شدیدی دیده اید و برای رسیدگی و درمان به زمان نیاز دارید. سعی کنید با والدینی آشنا شوید که فرزندی مانند فرزند شما دارند، آن ها به مشکلات و درد دل های شما اهمیت می دهند، چون خود، چنین شرایطی را تجربه کرده اند و بهتر از هر فرد دیگری می توانند حامی و مشوق شما باشند، چرا که با موفقیت هایی آشنا هستند که چنین کودکی می تواند با والدین خود داشته باشد. والدینی که مانند شما شرایط سختی را پشت سر گذاشته اند، بیش از هر مرجع دیگری می توانند موجب اطمینان و دلگرمی شما باشند.

 

همچنین بخوانید: کودک مبتلا به سندروم دان چگونه کودکی است؟

 

شناخت خود را نسبت به سندرم دان بیشتر کنید.

آگاهی از حقایق، ترس و سکون را از شما دور می کند. اطلاعات بیشتر موجب می شود وضعیت فرزند خود را راحت تر بپذیرید. اگر با اطلاعات جدید آشنا شوید، می توانید برای فرزند خود برنامه ای بلند مدت تعیین کنید و برای رسیدن به اهداف خود به راه های ممکن فکر کنید. به این ترتیب متوجه خواهید شد که آنچه انجام می دهید تا چه حد در زندگی فرزندتان موثر خواهد بود و سرانجام، در این مسیر گام بر می دارید.

در برخورد های اولیه ی خود صادق و صریح باشید و حقایق را به نزدیکان خود بگویید.

کودک شما مبتلا به سندرم دان است. ممکن است در یادگیری کندتر از دیگران باشد و در حال حاضر چند مشکل جسمی دارد که اکثر آن ها قابل درمانند. در این مرحله تمام چیزی که می توانید با اطمینان بگویید همین است. قبل از آن که خواهر یا برادر فرزندتان از زبان دیگران درباره اش حرفی بشنوند، موضوع را با آن ها در میان بگذارید. کودکان حساسند. آن ها می خواهند به حساب آورده شوند و آن چه در خانه اتفاق می افتد با آن ها در میان گذاشته شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

چای سبز را با خواص کاهنده وزن، ضد پیری، جلوگیری از افتادگی و چین و چروک پوست، جلوگیری از پوسیدگی دندان و رفع بوی بد دهان، پیشگیری از پوکی استخوان، پیشگیری از آلزایمر، محافظت از کبد و قلب، درمان دیابت، آرام بخش و ضد افسردگی و استرس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0