توصیه های جدی درباره فشار خون

1585 بازدید
29 آبان 96
سمانه

توصیه های جدی درباره فشار خون و تنظیم فشار خون

زمانی که فشارخون بالا رفته و ثابت باقی بماند و تحت تاثیر ساعات روز، حالات روحی، هیجانی و فعالیت قرار نگیرد، فرد دچار افزایش فشار خون شده است. در 90 درصد موارد علت این بیماری ناشناخته است معمولا بیماری فشار خون در افراد سیاه پوست، افراد چاق، میانسال و یا سالمندان، مصرف کننده نوشابه های الکلی، زنان مصرف کننده قرص های ضد بارداری، بیماران مصرف کننده دارو های خاص، بیماران مبتلا به بیماری قند، بیماری های کلیوی و کسانی که دچار نقرس هستند بیشتر شیوع دارد.

یکی از علل مستعد کننده جهت ابتلا به بیماری فشار خون وراثت است اگر هر کدام از والدین شما مبتلا به فشار خون باشد شما حتما باید چند سال از نظر ابتلا به این بیماری تحت نظر باشید.

توصیه های جدی درباره فشار خون

توصیه های جدی درباره فشار خون

علایم ابتلا به بیماری فشار خون چیست؟!

علایمی که اغلب بیماران از آن شکایت می کنند عبارتند از سر درد، تهوع، تنگی نفس و درد قفسه سینه اما ممکن است در بسیاری از موارد نیز هیچ نوع علامتی دال بر ابتلا به بیماری فشار خون وجود نداشته باشد و از این رو است که گاه بیماری فشار خون، تحت عنوان قاتل خاموش خوانده می شود.

شما شاید احساس سلامت کامل داشته باشید و در همان حال فشار خون شما به اندازه ای بالا باشد که باعث ایجاد سکته مغزی و یا حمله قلبی گردد، حال به اهمیت این نکته پی می برید که چرا به شما توصیه می شود تا فشار خون خود را هر چند ماه یک بار کنترل کنید.

 

همچنین بخوانید:  اثرات فشار خون بالا بر روی اندام های بدن

 

چگونه از بالا رفتن فشار خون پیشگیری کنیم؟!

اولین راه پیشگیری از فشار خون نداشتن اضافه وزن است، افراد چاق دو برابر سایر افراد به بیماری فشار خون دچار می شوند، به وسیله رژیم غذایی کم چربی میزان کلسترولی را که در دیواره های عروق سرخرگی ته نشین شده و باعث ایجاد اختلال در حرکت خون می شود، کاهش دهید.

با کاهش میزان کلسترول خون به راحتی از میان عروق عبور می کند بهتر است به رژیم غذایی مصرفی خود کلسیم را نیز اضافه کنید و از همه مهم تر دور انداختن نمکدان از سفره غذای خود و مصرف نکردن غذاهای پر نمک است.

بهتر است برنامه ورزشی منظمی جهت حفظ بهتر سلامتی روح و روان خود داشته باشید، نرمش در هوای آزاد جز نرمش های انتخابی و مناسب برای این گونه بیماران است.

چه نوع غذاهایی برای کاهش فشار خون مناسب اند!؟

فشار خون بالا به شریان های کرونری قلب صدمه می رساند، چون فشار خون بدون هیچ گونه علامت و مشخصاتی به وجود می آید، باید به طور مرتب در اندازه گیری آن مراقبت شود حتی کمی افزایش فشار خون زیان آور است.

رژیم غذایی حاوی فیبر و میوه جات و دانه های نباتی و حذف چربی های اشباع و ورزش و کم کردن وزن و جلوگیری از استرس به احتمال زیاد برای کاهش فشار خون ضروری است.

افرادی که به فشار خون 140 به بالا و کمترین شماره 90 مبتلا می شوند باید برای مراقبت به پزشک مراجعه کنند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کاکل ذرت را با خواص جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه، بهبود ورم زانو، کمک به انعقاد خون، تنظیم فشارخون بالا، درمان سرماخوردگی و آنفولانزا، درمان عفونت مجاری ادراری، مفید برای سندرم پیش از قاعدگی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0