توصیه های پزشکی برای تقویت حافظه

1738 بازدید
05 مرداد 97
سمانه

توصیه های پزشکی برای تقویت حافظه که بد نیست بدانیم

برخی از بیماری ها و اختلالات بر قدرت تفکر و هوش و استعداد شما و همچنین بر توانایی یادگیری و حافظه شما تاثیر می گذارند و شما بدون آن که متوجه باشید متحمل مشکلات غیر قابل حلی می شوید که اتفاقا برطرف نمودن آن ها بسیار آسان است. فقط و فقط با کمی دقت در نحوه زندگی و برنامه غذایی و توجه به حدود سلامت و بیماری، به راحتی می توانید در مقابل بسیاری از اختلالات ساده ای که بر یادگیری و توانایی های ذهنی شما اثر منفی و مخرب می گذارند ایستادگی کنید.

کم خونی را دست کم نگیرید

سرگیجه هنگام بلند شدن از حالت نشسته یا خوابیده، اندکی مور مور شدن نوک انگشتان دست، احساس گاه و بیگاه طپش قلب و یا حملات تنگی نفس و از همه مشهورتر رنگ پریدگی پوست و مخاط ها علائمی هستند که شما را به فکر کم خونی می اندازد. کم خونی که فقط با تست های آزمایشگاهی مخصوص تایید می گردد زیر بنای بسیاری از مشکلاتی است که معمولا هیچ علتی برای آن ها پیدا نمی کنیم و این بر اهمیت درمان آن می افزاید.

یکی از علایم مبهم و نا آشنای کم خونی کاهش حافظه و قدرت یادگیری است. این عارضه خصوصا در سنین کودکی تا جوانی چشمگیر و مسئله ساز است. فرد کم خون به علت عدم دسترسی به اکسیژن کافی که توسط گلبول های قرمز خون حمل می شوند توانایی واقعی خود را در موثر فکر کردن و تعقل کردن بروز نمی دهد. تحقیقات نشان می دهد که درصد قابل توجهی از دانش آموزان کم توان حقیقتا کم توان و بی استعداد نیستند، بلکه برخی بیماری ها مانند فقر آهن رنج می برند که متاسفانه به طور غیر مستقیم همه زندگی آنان را تحت تاثیر خود قرار داده است. در صورت تشخیص پزشک با مصرف حداقل شش ماه قرص آهن به راحتی می توانید بر بیماری نفس گیر کم خونی غلبه کند.

توصیه های پزشکی برای تقویت حافظه

توصیه های پزشکی برای تقویت حافظه

“روی” بدن شما کم شده است

“روی” آن قدر در هوش و حافظه تاثیر بارزی دارد که در بسیاری از نقاط جهان فقط برای افزایش ضریب هوشی دانش آموزان روزانه “روی” در مدارس تعیین شده است.

  • “روی” سیستم ایمنی شما را تقویت می کند
  • پوست و موی شما را سالم و زیبا می سازد
  • طول بیماری های شما را کاهش می دهد
  • به درمان کم خونی شما کمک می کند
  • ترمیم زخم ها و سوختگی ها را تسریع می بخشد
  • و مهمتر از همه آن که قدرت فکری و هوش و حافظه شما را بالا می برد.

چشمان شما بی نهایت مهم اند

برخی افراد مدت های طولانی مطالعه می کنند بدون آن که هیچ ناراحتی احساس نمایند. اما برخی دیگر پس از مدتی مطالعه دچار سر درد یا سرگیجه و یا خستگی چشم ها می شوند و با وجود علاقه به مطالعه مجبورند آن را متوقف سازند. به چشمانتان اهمیت دهید و هر ساله نزد چشم پزشک بروید.

بینی خود را جدی بگیرید

حتی مشکلات خیلی ساده و کوچک هم می توانند بر میزان یادگیری و توانایی تحصیلی شما تاثیر بگذارند. مشکلات کوچکی که ممکن است شنیدن نام آن ها شما را به خنده وا دارد. گرفتگی بینی یکی از این بیماری های بسیار ناچیز و ساده است. حتما شما هم تجربه کرده اید که وقتی در حالت زکام هستید و یا به هر دلیلی بینی شما گرفته است احساس کلافگی می کنید، زود خسته می شوید، نفس تنگی پیدا می کنید و تمرکزتان کاهش می یابد، این یک علت علمی است.

 

همچنین بخوانید:    دارویی معجزه آسا به نام اکسیژن

 

بینی راه تنفس است و در مواقعی مثل غذاخوردن یا بسته بودن دهان تنها راهی است که اکسیژن و هوای سالم و تازه را به سلول های در حال فعالیت ما می رساند، پس اگر بینی دچار یک گرفتگی دائمی باشد حتما ما را با مشکل مواجه خوهد ساخت و در بسیاری از مواقع هوای تازه برای ورود به ریه های ما راهی نخواهد یافت.

از طرفی تنفس از راه بینی بسیار سالم تر از تنفس از راه دهان است. همه ی شما به خوبی می دانید که بینی هوای سرد و خشک خارجی را به هوای گرم و مرطوب تبدیل می کند و این هوایی است که با ریه های ما سازگارتر است. وقتی که ما به علت گرفتگی بینی به خوبی نفس نکشیم و مدام مجبور باشیم با دهان باز تنفس کنیم، اکسیژن کمتری به بدن و در نتیجه به سلول های مغزی ما می رسد و هوای نامطبوع خشک و سرد ریه ما را دچار دردسر می سازد و به زودی با خشکی مجاری تنفسی و گرفتگی صدا و التهاب حنجره رو به رو خواهیم شد. بعد از این همه دردسر و خصوصا بعد از اکسیژن گیری نامناسب سلول های مغزی و انحراف توجه سیستم عصبی به سمت آزارهای پی در پی دستگاه تنفس، آنچه حاصل خواهد شد حواس پرتی، عدم تمرکز، فراگیری تنزل یافته، کاهش هوش و دقت و توجه است. چنانچه به هر علتی گرفتار انسداد نسبی یا کامل بینی هستید حتما در اولین فرصت با یک پزشک تماس حاصل فرموده و بخاطر پیشرفت تحصیلی خودتان هم که شده از شر گرفتگی بینی خلاص شوید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق بادرنجبويه را با خواص تقويت مغز و اعصاب و حافظه و قلب، بازکننده رگ های قلب، تقويت حواس پنجگانه، درمان خستگی های روحی عصبانيت و بی حوصلگی، سردردهای عصبی و تنگی نفس، ضد استفراغ دوران بارداری، درمان کابوس شبانه، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0