تکنیک های بیان و 12 نکته برای ابراز عقیده و نظر خود

1324 بازدید
22 دی 97
سمانه
,,

تکنیک های بیان و 12 نکته برای ابراز عقیده و نظر خود

روزنامه صبح را بخوانید.

خودتان را عادت بدهید که در جمع راجع به خبرهای روز حرف بزنید. چند خط از روزنامه را حفظ کنید و بعد آن ها را در یک شکل راحت و غیر رسمی به زبان بیاورید. در نهایت متوجه خواهید شد که می توانید متن ها را زود حفظ کنید. سخنرانان خوب حتی الامکان به متنی که در دست دارند خیلی کم نگاه می کنند تا ارتباطشان را با حاضرین حفظ نمایند.

خودتان را بتکانید.

در یک نظرسنجی که اخیرا انجام گرفته معلوم شد صحبت کردن در مقابل جمع برای عده ای حتی از مرگ هم بیشتر ترسناک است. قبل از سخنرانی کردن دست ها و پاهایتان را قدری تکان بدهید تا انرژی های عصبی از بدنتان بیرون برود.

از هیجان خود بهره بگیرید.

همه ورزشکاران، کمدین ها و سخنران ها می دانند که ترس از صحنه همیشه در کنار کار هست. اما فنی که باید بدانید این است که آن هیجان قبل از سخنرانی یا بازی را بگیرید و در کانال اجرای برنامه قرار بدهید. فراموش نکنید هیجان می تواند به هر کاری که می کنید انرژی اضافه کند. بعضی از اجرا کننده ها وقتی هیجان ندارند حتی نگران هم می شوند چون می ترسند کاری که ارائه می کنند به اندازه کافی خوب از آب درنیاید.

تکنیک های بیان

تکنیک های بیان

در ذهن خود تصور کنید که سخنرانی خوبی انجام داده اید.

قبل از حرف زدن چشم های خود را ببندید و در چشم ذهنتان خود را تماشا کنید که مثل جس جکسون رها و راحت هستید. این کار به شما جسارت می دهد.

به روی خودتان نیاورید.

عصبانیت خود را به جمع نشان ندهید. این فقط خود آن ها را هم قدری عصبانی می کند. حتی ممکن است سبب شود که آن ها روی هر کار شما متمرکز شوند و جبهه بگیرند. خیلی وقت ها با وجود اینکه شما عصبی هستید اما ظاهرتان چنین چیزی را نشان نمی دهد. بنابراین ابدا زیر بار آن نروید.

درنگ کنید.

وقتی پشت تریبون  می روید. لحظه ای مکث کنید تا زمانی که حاضرین فکر کنند مطلب به کلی از دستتان خارج شده است.

دوستانه حرف بزنید.

وقتی در جمع صحبت می کنید سعی کنید لحن و آهنگی را اتخاذ کنید که هنگام حرف زدن با دوستتان به کار می گیرید حتی الامکان گرم و پر حرارت، این به شما کمک می کند که پیوندی با حاضرین برقرار نمایید. بنابراین دوستانه رفتار کنید، کار ساده ای نیست اما اگر از عهده اش بربیایید سخنران بهتری خواهید شد.

 

همچنین بخوانید:  یک خانم چگونه باید صحبت کند؟

 

حقایق را به آن ها بگویید.

در مورد اینکه شما چه احساس و اعتقادی دارید. زیاد حرف نزنید. در عوض با ارائه شواهد و مدارک کاری کنید تا آن ها همان احساسی را که شما دارید پیدا کنند و همان حقایق را به دست بیاورند.

تصاویری بکشید.

حاضرین نمی خواهند فقط یک سری لغت را از دهان شما بشنوند بلکه می خواهند در عین حال آن را مشاهده هم بکنند.

امممم و همممم کردن را کنار بگذارید.

وقتی صحبت می کنید از عادت بد امممم یا هممم کردن اجتناب کنید. حتی اگر شما دانشمند متخصص موشک هم باشید کم هوش تر از آنچه که واقعا هستید به نظر می رسید. انگار که می خواهید حواس دیگران را از موضوع پرت کنید.

ساده باشید.

لغت هایی مثل از خدمت برکنار شد را فراموش کنید. بگویید اخراج شد. از کلمات قوی و موثر مانند می خواهد به جای مایل است و می تواند به جای شاید بتواند استفاده کنید.

موجز و مختصر حرف بزنید.

ساکت باشید. سکوت کنید تا پیام شما در جان شنوندگان بنشیند. پس از ادای یک جمله کلیدی کمی مکث کنید تا حاضرین اطلاعات شما را جذب کنند. یک سخنرانی خوب مثل یک قطعه موسیقی غالبا در فضای میان کلمات است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

صمغ مصطکی را با خواص درمان گرفتگی گوش، تقویت حافظه، تقویت قلب و اعصاب، درمان سرفه، رفع بوی بد دهان، تسکین درد مفاصل و شکستگی، ضد سرطان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0