topNotif

جذب انرژی با تغذیه سالم در دوران امتحان

1599 بازدید
27 خرداد 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

جذب انرژی با تغذیه سالم در دوران امتحان

نحوه عملکرد بدن در زمان های خاص مانند زمان امتحانات به سرعت قرار گرفتن گلوکز در دسترس سلول ها بستگی دارد که می توان به دو روش برای کسب انرژی بهینه و دریافت مقدار مورد نیاز گلوکز از منابع غذایی استفاده کرد:

  1. منابع غذایی دارای انرژی زایی فورانی
  2. منابع غذایی دارای انرژی زایی تدریجی

برای مثال هنگامی که شما به دلیل پایین بودن میزان قند خون، به انرژی ناگهانی و یا فورانی نیاز دارید خوردن آب پرتقال خیلی سریع تر از خوردن ساندویچ تخم مرغ و پنیر یا مخلوط شیر بستنی باعث افزایش مقدار قند خون خواهد شد و برعکس در زمانی که بدن به جریان پیوسته تری از انرژی نیاز دارند مانند زمانی که 3 ساعت پیاده روی کرده و یا زمان امتحان به مدت 1 تا 3 ساعت و یا انجام هرگونه کار فیزیکی یا استفاده از مغز بهتر است از غذایی با انرژی تدریجی استفاده شود.

لذا با توجه به وضعیت خود می توانید نحوه کسب انرژی را انتخاب نمایید البته بهترین شیوه استفاده از منابع غذایی در طول امتحانات کسب انرژی به شیوه تدریجی می باشد.

جذب انرژی با تغذیه سالم در دوران امتحان

جذب انرژی با تغذیه سالم در دوران امتحان

استفاده از منابع غذایی دارای انرژی زایی فورانی

در صورتی که فقط از غذاهای با انرژی زایی فورانی در طول امتحانات استفاده می کنید قند خون به صورت ناگهانی و با سرعت افزایش می یابد و هم چنین با همان سرعت کاهش خواهد یافت لذا این مسئله می تواند مشکلات زیادی را اعم از روحی روانی، ذهنی، سرعت دریافت و انتقال مطالب و … را به دنبال داشته باشد.

منابع غذایی دارای انرژی زایی تدریجی

اما در صورت استفاده از منابع غذایی دارای انرژی تدریجی قند خون به شکل تدریجی و پیوسته افزایش می یابد. بدین سبب جهت فعالیت کامل و کارکرد عالی مغز کسب آرامش، کاهش استرس، اضطراب و کاستن فشارهای روحی روانی بهترین روش استفاده درست از منابع دارای انرژی زایی تدریجی می باشد زیرا می تواند همیشه مغز را برای فعالیت بهتر آماده نگه دارد.

شاید دچار تعجب شوید اگر بشنوید که مغز شما عاشق مواد قندی موجود در خون است. علت این است که سلول های عصبی به مقدار متعارف قند در خون یعنی نه زیاد نه کم برای انجام وظایف خود احتیاج دارند در حقیقت برای مغز هیچ چیز مهم تر از نوعی قند که گلوکز خوانده می شود نیست.

 

همچنین بخوانید: ویتامین های مورد نیاز بدن

 

این ماده در خون و سلول ها حرکت کرده و میزان آن در خون بستگی به میزان مصرف آن توسط فرد دارد. سلول های عصبی بدون قند خون نمی توانند به زندگی خود ادامه دهند، گلوکز داروی هوشمند کننده و بهبود دهنده حالت روانی افراد است. این ماده در بهبود حافظه، تمرکز و توانایی های یادگیری دخالت مستقیم دارد. غم و غصه و اضطراب را دور نموده و میزان دلخوری را کاهش می دهد. کمبود قند خون موجب کاهش فعالیت مغز می شود اما در عین حال باید دانست که مقدار زیاد آن بی نهایت آشفته کننده و در ساختار معماری مغز موثر واقع شده و با گذشت زمان فعالیت مغز را کاهش می دهد.

گلوکز و مغز

هرگاه میزان گلوکز مغز ثابت نباشد مغز از کار خواهد افتاد، به علاوه میزان ذخیره گلوکز در مغز آن قدر اندک است که اگر جبران نشود ظرف 10 دقیقه تمامی آن به مصرف می رسد. مغز بین 20 تا 30 درصد انرژی بدن را مورد مصرف قرار می دهد. رژیم غذایی سالم باید بتواند سطح قند خون را ثابت نگه دارد این مسئله برای مغز از اهمیت حیاتی برخوردار است. برای جلوگیری از افت و کاهش قند خون در طول امتحانات و کسب انرژی مفید و ثابت بهتر است از منابع غذایی دارای انرژی تدریجی و تولید کننده قند پیوسته در غذاهای روزانه استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جینسینگ قرمز را با خواص  درمان کم خونی، ضعف، کمبود تعرق، بی نظمی تنفس، فراموشی و نسیان، تشنگی مداوم، بی میلی جنسی، خستگی شدید، درمان سوءهاضمه، دردهای ناحیه قلب و تهوع بدون هیچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0