topNotif

جرات ورزی مثبت و منفی

1520 بازدید
30 آذر 97
سمانه
,

جرات ورزی مثبت و منفی

بیان جمله ای که با من شروع می شود.

بیان جمله که با من شروع می شود چه به خودتان، چه به دیگران، یکی از قدرتمندترین بیانات است. شما با گفتن جمله ای که با من شروع می شود، دارید بر اینکه شما که هستید و چه می خواهید، تاکید می کنید. استفاده از جملاتی که با من شروع می شود، شاخصه جرات ورزی است. جملاتی را که با من شروع می شود می توان درباره موضوعات مختلفی به کار برد. موقعیت، تفسیر و درک، احساسات و هیجانات، خواسته ها و نیازها، اعمال آینده این عبارات از آن جهت قدرتمند هستند که شما دارید تفسیر خودتان را از یک موقعیت توصیف می کنید. این عبارات به طور مستقیم به طرف مقابل می گوید که رفتارش چه تاثیری روی شما گذاشته است.

چگونه دستورالعمل جرت ورزانه بدهیم.

مطالبه خواسته ها

بخش زیادی از کار مدیریت و نیز وظایف والدینی مربوط به مطالبه کردن خواسته هاست. برخی از ما از زمان کودکی چنین آموخته ایم که مطالبه کردن خواسته ها امری گستاخانه است. انگار که شما امیدوارید دیگران یک گوی جادویی داشته باشند و از طریق آن خودشان بفهمند که چگونه شما را خرسند کنند. گاهی اوقات ما بازی هایی در ذهنمان به راه می اندازیم و این گونه مسئله را فیصله می دهیم که خودشان باید این را بدانند. این کاملا واضح است که چه چیزی مورد نیاز است. اگر شعور داشتند خودشان می فهمیدند. فرایند یا ساختار مطالبه کردن خواسته ها بسیار ساده است. مولفه های آن عبارت اند نام شخص، چیزی که می خواهید، چرا آن چیز را می خواهید. چه زمانی آن چیز را می خواهید. به اضافه یک متشکرم فرضی با فرض این که کار انجام خواهد شد.

جرات ورزی منفی

وقتی مردم ما را با اسامی نامناسبی خطاب می کنند یا برچسب های منفی به ما می زنند ما معمولا از خودمان دفاع می کنیم یا آزرده خاطر می شویم و کناره گیری می کنیم. افراد پرخاشگر و حقه باز که به این شکل با ما رفتار می کنند به سرعت نقطه ضعف های ما را پیدا می کنند. آن ها با استفاده از این نقطه ضعف ها می خواهند ما را مجبور کنند کاری را که آن ها می خواهند انجام دهیم.

جرات ورزی منفی مانند فن جوجیستو است که در آن شما از نیروی حریف استفاده می کنید تا موقعیت را به نفع خود برگردانید. هیچ کس کامل نیست بنابراین آنچه شما در جرات ورزی منفی انجام می دهید این است که قبول می کنید بخشی از آن گفته نام یا برچسب واقعا درست است. مثلا جای گفتن باید احمق باشید که این طوری فکر کنید بگویید قبول دارم که باهوش ترین آدم دنیا نیستم.

جرات ورزی مثبت و منفی

جرات ورزی مثبت و منفی

مه آلود کردن

مه آلود کردن زمانی مفید است که شخصی به شما فشار می آورد کاری را که واقعا بدان علاقه ندارید، انجام دهید و شما ترجیح می دهید آن کار را انجام ندهید. بنابراین پاسخ شما به چنین درخواستی این است که مهی ایجاد کنید. به چیزی که طرف مقابل می گوید گوش کنید و تصمیم بگیرید آیا می خواهید قبول کنید یا نه؟ اگر نه از کلمات خود او یا کلمات مشابه استفاده کنید. نیاز او را به رسمیت بشناسید ولی موضع خودتان را بیان کنید. با این روش شما به  طرف مقابل نشان می دهید که درخواست او را فهمیده اید ولی قصد ندارید که قبول کنید. این روش شیوه بسیار مودبانه برای نه گفتن است.

با استفاده از این تکنیک احتمال کمتری هست که فریب بخورید و کاری را انجام دهید که دوست ندارید انجام دهید ولی نمی توانید خود را از تشخیص و به رسمیت شناختن نیاز طرف مقابل تبرئه کنید.

کاوش منفی

وقتی در استفاده از جرات ورزی منفی و مه آلود کردن تسلط پیدا کردید. دیگر برای استفاده از تکنیک کاوش منفی که یک سرگرمی واقعی است. آماده شده اید. در این تکنیک شما انتقاد یا مثال های بیشتری را فراخوانی می کنید و از بازخورد بیشتری بهره مند می شوید.

مثلا شما همیشه تاخیر دارید. همیشه؟ چه شواهدی برایش دارید؟ شما خودخواه هستید؟ می توانید توضیح دهید که چرا این مورد خاص باعث شد که شما چنین برچسبی به من بزنید؟ اگر طرف مقابل خالصانه این حرف را به شما زده است و نگران شماست، چنین پاسخ هایی منجر به بازخوردهای واقعی می شود. بنابراین شما می توانید تصمیم بگیرید که اتهام را بپذیرید یا نه؟ و آیا می خواهید کاری برای آن انجام دهید یا نه؟

 

همچنین بخوانید:  مهارت جرات ورزی را در خود تقویت کنید

 

کلمات قدرتمند

در جرات ورزی برخی کلمات خاص واقعا قدرت زیادی دارند و اگر در بافت مناسب به کار گرفته شوند، به طور خارق العاده ای متقاعد کننده اند. کلمات و عبارات قدرتمند عبارت اند از نه، اگر، هر وقت که، متشکرم جز این کلمات هستند.

نه

کلمه نه یکی از سخت ترین کلماتی است که می توان به شخصی دیگر گفت. این معمولا به این دلیل است که ما می ترسیم علاقه یا توجه آن شخص را از دست بدهیم. ما به صورت طبیعی دوست داریم که فرد مهربان، یاری رسان و فهیمی تصور شویم. این باعث می شود که ما از خشنود کردن دیگران احساس خوبی پیدا کنیم. به همین خاطر در بازه زمانی کوتاه ساده تر است که بگوییم آری تا بگوییم نه.

متشکرم

متشکرم عبارتی دلپذیر است. ما این طور یاد گرفته ایم که وقتی چیزی می خواهیم، بگوییم لطفا ولی اگر بگوییم لطفا معنای آن این است که داریم چیزی را از کسی درخواست می کنیم و در نتیجه آن شخص می تواند به درخواست ما آری یا نه بگوید. ما معمولا زمانی که چیزی را درخواست می کنیم و آن چیز به ما داده می شود، می گوییم متشکرم ولی اتفاق جالبی می افتد اگر جایی که ما به طور عادی می گوییم لطفا جای آن بگوییم متشکرم. متشکرم در این جا تبدیل به یک تشکر فرضی می شود. به عبارت دیگر شما فرض می کنید که خواسته شما برآورده یا انجام خواهد شد.

اگر

کلمه شرط اگر زمانی که شما می خواهید مسئله را تایید کنید یا امتیازی به شخصی بدهید، به طور خارق العاده نیرومند است. کلمه اگر مانند فنر عمل می کند اگر به خواسته خود نرسید، می توانید تایید و امتیاز را برگردانید. اگر ایجاد شرط می کند.

هر وقت

این کلمه نیز قدرتی مانند کلمه اگر دارد، اگر آن را به صورت مشروط به کار ببرید. هر وقت که شما …. می تواند موثرتر باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

زرین گیاه را با خواص كاهش تب، درمان درد مفاصل و روماتیسم، تقویت کننده حافظه، درمان بیماری ام اس، تسریع جریان خون، درمان سرگیجه، درمان وزوزگوش، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0