جلبک دریایی فوقس صوف البحر

2275 بازدید
24 فروردین 97
سمانه

با جلبک دریایی فوقس صوف البحر درمان شوید :

فوقس صوف البحر یک جلبک دریایی است که هر زمان به رشد مناسب رسیده باشد قابل برداشت می باشد. معمولا به صورت خشک و پودر شده استفاده می شود هر چند می توان آن را به شکل کامل مانند یک سبزی دریایی مصرف کرد.

خواص درمانی فوقس صوف البحر :

دارای خواص آداپتوژن تیروئید، عامل دتاکس (سم زدایی)، عامل آنتی تومور، تنظیم کننده وزن، مغذی (یکی از غنی ترین منابع طبیعی و بیولوژی ید، عناصر و املاح معدنی). عملکرد آن کمک به فعالیت درست و صحیح غده تیروئید و در نتیجه کمک به تنظیم وزن ایده آل. بهبود عملکرد غده لنفاوی، کمک به خارج ساختن مواد سمی از بدن. حائل اسید اضافه در معده و از بین برنده حالت تهوع. در بین مواد غذایی احتمالا فوقس صوف البحر جز برترین آن ها برای سلامت غده تیروئید می باشد. هورمون های مترشحه توسط غده تیروئید کار تنظیم کردن متابولیسم تمام سلول های بدن را بر عهده دارند.

جلبک دریایی فوقس صوف البحر

جلبک دریایی فوقس صوف البحر

تاثیر فشار یا عدم جوابگویی به نیاز بدن :

وقتی که بدن ما تحت فشار شدید و یا نیاز شدید قرار دارد، غده تیروئید به مانند غده فوق کلیوی (آدرنال)، هورمون های بیشتری تولید و ترشح می کند. اما وقتی که این وضعیت برای مدت زمان طولانی ادامه پیدا کند، کار غده تیروئید خیلی اضافه می شود و در نتیجه نمی تواند پاسخگوی نیازهای لازم گردد. عمل متابولیسم کاهش پیدا کرده، کم کاری پیشرفت می کند، بیشتر نیروی کارکرد کبد تحلیل می رود و دمای بدن می تواند کاهش پیدا نموده و احساس سرمای دائمی به فرد دست می دهد. از آن جایی که کار تیروئید در تنظیم متابولیسم سلولی پر اهمیت می باشد، بسیار مهم است که در مبتلایان به بیماری های کبدی هپاتیت، مواد غذایی لازم در اختیار غدد تیروئید قرار گیرد.

نقش فوقس صوف البحر بر تامین املاح مورد نیاز بدن :

همان طور که گفتیم فوقس صوف البحر شامل غلظت بالایی از املاح معدنی بیشتر از هر سبزیجاتی می باشد و یک منبع فراوان ید به شکلی که برای بدن به راحتی قابل استفاده است و حاوی دی_ ایدوتیروزین نیز می باشد که یک پیش ساز ضروری برای تیروئید جهت تولید هورمون هایش می باشد. در طبیعت همچنین با باکتری که مقدار جزئی تیروکسین می سازد همزیگری می کند، تیروکسین توسط غده تیروئید سنتز شده و در درمان هایپو تیروئیدیسم (کم کاری تیروئید) مصرف می شود.

 

همچنین بخوانید: خواص اثبات شده جلبک اسپپرولیا

 

طرز تهیه و مقدار مصرف فوقس صوف البحر :

فوقس صوف البحر را می توان با نوشیدنی (یک تا سه قاشق چایخوری)، سوپ یا خورشت مخلوط کرد. معمولا به شکل تجاری عصاره فریز شده کپسولی آن استفاده می گردد به مقدار 600 میلی گرم در روز. عصاره تنتوری آن طعم شدید ماهی می دهد و بیشتر افراد مزه ی آن را نمی پسندند. به صورت دم کرده دو تا سه قاشق چایخوری از پودر خشک شده برای یک فنجان آب داغ کفایت می کند (بگذارید 10 دقیقه در آب داغ خیس بخورد سپس مصرف نمائید).

موارد منع مصرف و عوارض جانبی فوقس صوف البحر :

برخی معتقدند که در بیماران مبتلا به پر کاری تیروئید باید با احتیاط مصرف شود. البته در کشورهایی که در مقادیر زیاد به عنوان بخشی از منبع غذایی آن ها استفاده می شود، هیچ گزارشی و یا مواردی از پرکاری تیروئید دیده نشده است. موارد استثنا زمانی است که این جلبک مانند سایر گیاهان دریایی تحت تاثیر آلودگی صنعتی آب ها قرار گیرد. گیاهان آبزی تا زمانی سالم هستند که منابع آبی آن ها سالم و غیر آلوده باشد.

توجه: قرص های حاوی این جلبک توصیه نمی شود چون که جهت تهیه آن ها از روش فرآوری صنعتی با حرارت بالا استفاده می شود. بسیاری از متخصصین استفاده کپسول آن را توصیه نموده اند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

دانه چشوم را با خواص تنظیم کننده تیروئید، دفع سنگ کلیه و مثانه، خواب آور، درمانگر امراض چشم، دفع کننده کرمک، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0