جلوگیری از انسداد شریان ها با 8 ماده غذایی

1472 بازدید
04 اسفند 97
بهاره
,

جلوگیری از انسداد شریان ها و حفظ سلامت عروق با 8 ماده غذایی

امروزه به دلیل نداشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل و همچنین، مصرف موادغذایی پر چرب و فرآوری شده، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی بسیار افزایش یافته است. متاسفانه، یکی از دلایل این بیماری ها، انسداد شریان ها و گرفتگی عروق است که در نتیجه کلسترول بالا و تجمع چربی در بدن ایجاد می شود. بنابراین، اگر سلامت شریان ها تضمین شود، قلب نیز سالم خواهد ماند. در این مقاله تاثیر 8 ماده غذایی برای جلوگیری از انسداد شریان ها و حفظ سلامت عروق را شرح خواهم داد.

 

جلوگیری از انسداد شریان ها با 8 ماده غذایی

جلوگیری از انسداد شریان ها با 8 ماده غذایی

 

جلوگیری از انسداد شریان ها با 8 ماده غذایی

روغن زیتون

یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از انسداد شریان ها، مصرف روغن زیتون است. روغن زیتون سرشار از اسید های چرب و مقادیر زیادی ترکیبات آنتی اکسیدانی است که به کاهش اثرات رادیکال های آزاد بدن و جلوگیری از تنظیم کلسترول کمک می کند.

دانه های چیا

اگر چه دانه های چیا به عنوان یک مکمل برای کاهش وزن شناخته شده است اما، بهترین محافظ برای جلوگیری از انسداد عروق بوده و به حفظ سلامت قلب و شریان ها کمک می کند. این ماده غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و اسید آمینه ضروری است. اسیدهای چرب امگا 3 و اسیدهای آمینه ضروری عملکرد شریان ها را تضمین می کنند و از تجمع چربی در رگ های خونی جلوگیری می کنند.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی غنی از آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن است . لیکوپن یک ماده خوب برای سلامت قلب و عروق و بهبود گردش خون است. خوردن گوجه فرنگی باعث کاهش کلسترول بد می شود. علاوه بر این، فشار خون را کنترل می کند. بنابراین، به منظور جلوگیری از انسداد شریان ها، روزانه 3 تا 4 عدد گوجه فرنگی مصرف کنید.

جو

جو یک غذای کامل است و باید در رژیم غذایی قرار گیرد. جو غنی از فیبرهای غذایی و کربوهیدرات ها، اسید آمینه ضروری است . این ماده انرژی بدن را افزایش می دهد و قلب و عروق را تقویت می کند. جو یک غذای عالی برای کنترل سطح کلسترول است. همچنین به هضم چربی کمک می کند.

بلوبری

بلوبری حاوی آنتی اکسیدان ها قوی است و خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی دارد. بلوبری سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر غذایی برای تحریک سوخت و ساز بدن است. همچنین، به عنوان یک پاک کننده، شریان ها را تمیز نگه می دارد. علاوه بر این، مصرف منظم بلوبری، از انباشتگی کلسترول و تری گلیسیرید در بدن جلوگیری می کند. کلسترول و تری گلیسیرید یکی از دلایل اصلی بیماری قلبی و اختلال عملکرد شریان ها هستند.

 

همچنین بخوانید:  درمان تصلب شریان ها (گرفتگی عروق خونی) با روش های طبیعی

 

ماهی قزل آلا

با توجه به مقادیر بالای اسیدهای چرب آلا امگا 3 و آمینو اسیدهای ضروری در ماهی قزل آلا، خطر آسیب شریانی و بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. مصرف ماهی کلسترول بد و تری گلیسیرید را کاهش داده و از تجمع چربی بد در بدن جلوگیری می کند. مواد مغذی موجود در ماهی قزل آلا نیز به کاهش سطح التهاب در بافت ها و بهبود عملکرد گردش خون برای جلوگیری از فشار خون بالا کمک می کنند. برای جلوگیری از انسداد شریان ها، مصرف دو وعده ماهی در هفته از سوی پزشکان توصیه شده است.

آجیل

بادام، گردو، و سایر آجیل ها به عنوان مواد مغذی برای حفظ سلامت بدن شناخته شده اند. مصرف منظم آجیل ها برای سلامتی شریانی و قلب و عروق مفید است. آجیل ها شامل اسیدهای چرب غیر اشباع مانند امگا 3 هستند که برای پاکسازی شریان ها و حذف کلسترول بد موثر می باشند. علاوه بر این، میزان کالری برای افزایش انرژی، فعالیت بدنی و عملکرد مغزی را سریعتر می کنند. اسید آمینه های موجود در آجیل ها از شریان ها محافظت کرده و از بیماری هایی مانند التهاب و اضافه وزن جلوگیری می کند.

زنجبیل

آخرین غذا که به حفظ سلامت شریان ها کمک می کند، زنجبیل است که از دیرباز به عنوان یک درمان طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد. زنجبیل غنی از آنتی اکسیدان های ضروری است و خواص ضد التهابی دارند . مصرف زنجبیل می تواند اثرات نامطلوب استرس اکسیداتیو و چربی بدن را کاهش دهد. این ماده غذایی از تجمع سلول های چربی در رگ ها جلوگیری کرده و به پاکسازی شریان ها کمک می کند. جینجرول، یکی از ترکیبات جادویی زنجبیل است که برای بهبود گردش خون مفید است. به علاوه، برای جلوگیری از اختلال شریان آئورت و انسداد در شریان ها، استفاده می شود.

بنابراین، برای جلوگیری از انسداد شریان ها و بیماری های قلبی عروقی می توانید یک رژیم متعادلی از این 8 ماده غذایی داشته باشید. البته، برای جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی، ضروری است که رژیم غذایی سالم و متعادل، ورزش منظم و مصرف آب کافی در برنامه روزانه خود جای دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

اورگانو را با خواص تقویت سیستم ایمنی بدن، آنتی باکتریال قوی، درمان بیماری های دهان و دندان، تقویت دستگاه گوارش، بهبود هضم غذا، کنترل و تنظیم قندخون، درمان سرماخوردگی، رفع گرفتگی بینی، رفع گرفتگی های قاعدگی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0