جلوگیری از نقص های مادرزادی

2204 بازدید
02 بهمن 96
سمانه

جلوگیری از نقص های مادرزادی که بسیار مهم هستند

نقص های مربوط به طناب عصبی، که باعث آسیب های مغزی و جسمی در نوزاد می شوند، بسیار ناراحت کننده هستند. در حالی که زنان به طور شگفت آوری می توانند تنها با خوردن چهار میلی گرم اسید فولیک در روز و یا یک ویتامین ب این نقص ها را بسیار کمتر کنند.

شواهد شگفت آور درباره قدرت حفاظت کنندگی اسید فولیک یک دهه است که مورد بررسی قرار دارد. پژوهش بین المللی روی هزار و هشتصد و هفده زن توسط پزشکان در لندن این موضوع را روشن کرد. همه این زنان قبلا نوزادانی با نقص طناب عصبی به دنیا آورده بودند، اما آن هایی که چهار میلی گرم اسید فولیک در روز خوردند تا هفتادو دو درصد احتمال تولد چنین نوزادانی را کاهش دادند.

اگر چه زنانی که نوزادانی با چنین نقص هایی دارند، بیشتر احتمال دارد فرزند دوم شان نیز دارای این نقص باشد، بیشترین نقص های طناب عصبی تنها برای بار اول اتفاق می افتد. بنابراین همه ی جنین ها به طور بالقوه در معرض خطر هستند.

جلوگیری از نقص های مادرزادی

جلوگیری از نقص های مادرزادی

رژیم های غذایی مناسب برای جلوگیری از نقص جنین :

مقدار روزانه چهار میلی گرم اسید فولیک که برای جلوگیری از ایجاد نقص دستگاه عصبی در نوزادان کافی است، در یک رژیم غذایی معمولی قابل دسترسی است. برای مثال : خوردن همه خوراکی های زیر در یک روز میزان مورد نیاز بدن شما را فراهم می می کند :

  • خوردن یک فنجان آب پرتقال
  • یک سوم فنجان سریال های سبوس دار
  • یک دوم فنجان اسفناج پخته تازه
  • یک دوم فنجان دانه های خشک

یکی از پزشکان از مراکز نظارت بیماری ها و حاملگی می گوید : برای مصون نگه داشتن جنین خود باید قبل از حامله شدن مقدار کافی اسید فولیک در بدن داشته باشید. بعد از حاملگی فرصت برای معالجه نیست، زیرا نقص ها در بیست و هشت روز اول، بعد حاملگی صورت می گیرد، درست قبل از این که خانم ها بفهمند که حامله هستند.

متخصصان می گویند : یک ماه قبل از حاملگی و همچنین در طول سه ماهه اول بارداری باید میزان کافی اسید فولیک در سامانه بدنی شما وجود داشته باشد.

خلاصه کلام. هر خانمی که قصد حامله شدن دارد و یا حامله است، برای پیشگیری از نقص های دستگاه عصبی جنین باید روزانه چهار میلی گرم اسید فولیک مصرف کند. شما می توانید این مقدار را با خوردن چند نوبت میوه در روز، سبزی ها به خصوص سبزی های دارای برگ سبز، غلات و بقولات به دست بیاورید.

 

همچنین بخوانید:  بارداری و گیاهان طبیعی مرتبط به آن

 

جبران نقص جنین به وسیله مردان :

یاخته های اسپرم به طور مداوم به وسیله رادیکال های آزاد آسیب می بیند، ویتامین ث می تواند باعث توقف آسیب رسانی شود و همزمان سلول ها بی وقفه برای آسیب دیدگی اسپرم فعالیت می کنند.

اما اگر سامانه ترمیم کننده ی بدن به علت کمبود ویتامین ث خنثی کننده، بیش از اندازه فعالیت کند، باعث نقص مادرزادی می شود. کمبود ویتامین ث احتمال این مساله را افزایش می دهد. در مردان هم خوردن روزانه یک پرتقال، با تامین ویتامین ث با این مشکل مقابله می کند، فراموش نکنید که مردان سیگاری باید دو برابر از این ویتامین حفاظت کننده اسپرم، دریافت کنند، زیرا دود سیگار قدرت ضد اکسیدانی آن را از بین می برد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

عرق جعفری را با خواص اشتهاآور، ادرارآور، ضد اسهال، رفع بیماریهای کبد، رفع کم خونی، بادشکن، درمان آسم، ضد گرفتگی عضلانی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0