topNotif

حل مسائل و مشکلات مادی زوجین

1345 بازدید
06 فروردین 98
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

چگونه مسائل و مشكلات مادي زوجين حل خواهد شد؟

مشکلات مادی زوجین : اگر چه بحث در مورد مسائل مادی ميان زوجين ممكن است به ظاهر مغاير با علاقه، صميميت و اعتماد در زندگي زناشويی باشد ولي شفاف سازی در مورد آن، خود موجب جلوگيري از بسياري از مشكلات زناشويی خواهد شد. در روابط زناشویی خواه یا ناخواه برخی مسائل مالی ایجاد می شود (به ویژه اگر زوجین به هیچ تفاهم مالی قبل از ازدواج نرسیده باشند)، لذا اهمیت این مسائل بیشتر می شود. شاید ذهن شما هم درگیر سوالاتی شود که آيا تفكيك حساب بانكي ميان زوجين درست است؟ یا آیا نیازی هست همسرم از حساب های پس انداز من اطلاع داشته باشد؟ برای پاسخ به این سوالات تا انتهای این مقاله همراه ما باشید، چراکه به شما خواهیم گفت، چگونه مسائل و مشكلات مادي زوجين حل خواهد شد؟

 

حل مسائل و مشکلات مادی زوجین

حل مسائل و مشکلات مادی زوجین

 

حل مسائل و مشکلات مادی زوجین

اگر زندگي اشتراكي بر پايه شناخت كامل، اعتماد، صميميت و علاقه شروع شده باشد و هيچ محدوديت مالی وجود نداشته باشد، معمولا مشكلات و اختلافات اقتصادي و پولي بسيار كم خواهد بود ولي وقتي درآمد در حد معمولي است يا اينكه فقط يكي از زوجين منبع مالي خانواده باشد و يا به طور سنتي ازدواج صورت گرفته باشد، مسائل مالي يكي از علل اصلي و مهم اختلافات زناشويي خواهد شد وريشه آن ها عمدتا تفاوت در سيستم ارزشي و نحوه نگرش زوجين به موضوع است. ممكن است يكي خرج كننده و ديگري جمع كننده باشد، براي يكي ميز، مبل و صندلي در درجه الويت و اهميت قرار داشته باشد، براي ديگري ماشين. براي يك مرد پول معمولا قدرت است و براي زن امنيت و موقعيت. براي يكي داشتن يك سقف ثابت از خودشان مهم است و براي ديگري سير و سفر و جابه جايي و غيره.

نکات کلیدی برای حل مسائل و مشکلات مادی زوجین

براي به حداقل رساندن تنش، بايستي با هم به يك تفاهم اصولي مالي رسيد و اين ميسر نخواهد بود مگر با شناخت كامل يكديگر، گفتگو، مشورت و رسيدن به يك توافق شفاف و روشن. براي رسيدن به چنين تفاهمي بايستي نكات زير را مدنظر داشت:

1-پول وسیله کنترل زوج یا زوجه نیست

اگر مفهوم ازدواج در ذهن زوجين به اشتراك گذاشتن مهمترين دارايي هايشان (جسم، روح و روان، فرزند) و رسيدن به يك زندگي خوشبخت و موفق است، ديگر جايي براي مال من و مال تو، داشتن حساب بانكي مجزا و يا استفاده از پول به عنوان وسيله اي براي كنترل يا تحت تاثير قرار دادن فرد مقابل نمي ماند (البته درباره كساني كه ازدواج مجدد داشته اند قضيه كمي فرق خواهد كرد).

2-ضرورت الویت بندی

بر اساس در آمد به كمك هم مخارج ضروری و الويت ها را مشخص كنيد و به يك تفاهم كلي برسيد (بيمه، لوازم زندگي، تحصيلات، تعطيلات، مسافرت، پس انداز، لوازم شخصي، ماشين، خانه و غيره).

3-هدف گذاری مالی

دو تا سه هدف كوتاه مدت (به فواصل ٦ تا ١٢ ماه آينده) و طولاني مدت (ظرف ٥ و ١٠ سال آينده) را بر اساس واقعيت (اعداد و ارقام) مشخص كنيد. اگر هدف مالی مشخص و مشترکی در زندگی باشد حل مشکلات مادی زوجین به مراتب آسان تر است.

 

همچنین بخوانید:  عادت های مخرب در رابطه

 

4-تقسیم مسئولیت

در مورد مخارج و هزينه ها هر كس چه مسئوليتي دارد؟ (پرداخت قبوض، خريد مايحتاج روزانه و غيره). این روش نه تنها برای همسرانی که شاغل و درآمد مستقل دارند، مفید است، بلکه برای زوجینی که تنها مرد وظیفه تامین مسائل مالی را بر عهده دارند نیز ضرورت دارد.

5-مسئولیت اصلی مسائل مالی

چه كسي مسئوليت حساب و كتاب كلي زندگي را به عهده بگيرد؟ این مسئله هم اگر بین زوجین حل شود، بسیاری از تنش ها و درگیری های زناشویی بوجود نمی آید. برای مثال مردی که ولخرج است و نمی تواند از پس حساب و کتاب زندگی بر آید، بهتر است این مسئولیت را به همسر خود واگذار کند. متاسفانه بسیاری از مردان به اشتباه بر این باورند که چون تامین کننده مالی خانه و خانوده هستند، پس اجازه هر کاری را برای خرج کردن آن دارند. همچنین، آنان باور دارند اگر حساب و کتاب زندگی به دست همسرشان اداره شود دیگر هیچ قدرتی ندارند، اما اینگونه نیست. زندگی زناشویی سالم یعنی تفاهم و پذیرش مسئولیت، نه ثابت کردن قدرت.

6-داشتن حساب مشترک

يك يا دو حساب مشترك باز كنيد (يكي جاري و ديگري پس انداز) و بر حسب سقف درآمدتان با هم قرار بگذاريد كه برداشت و خرج غير منتظره تا چه ميزان نيازي به مشورت قبلي با يكديگر ندارد (مثلا ٥٠ تا ١٠٠ هزار تومان) و بعدا به اطلاع ديگري رسانده شود (در اين زمان اگر به نظر شما خريد انجام شده بي مورد هم باشد نبايستي طرف مقابل را سرزنش و يا مورد انتقاد قرار دهيد بلكه طرح مسئله و ابراز نظر و احساس خود كافي است).

7-گفتگو کنید

اساس تفاهم وزندگي خوب ، داشتن صميميت، صداقت و طرح درست مسئله و گفتگو است. زندگی زناشویی میدان جنگ و یا داشتن قدرت بیشتر نیست. زندگی زناشویی به کمال رسیدن زن و مرد در کنار هم است.

نكته: در مورد ازدواج هاي مجدد كه فرزندي از زندگي قبلي نيز وجود دارد به دليل مسائل قانوني كه بعدا ايجاد خواهد شد، بهتر است مسائل مالی با جزئيات بيشتر و حد مرزهاي مشخص تري بررسی و برنامه ريزی شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سورنجان را با خواص ضد التهاب، ضد رماتیسم، تقویت کننده قوای جنسی، مسهل، آرامبخش و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0