خارش پوست خود را با گیاه سگ زبان درمان کنید!

2416 بازدید
28 فروردین 97
سمانه

سگ زبان (لسان الکلب) :

گیاه سگ زبان گیاهی است دارای ساقه بلند تا هفتاد سانتی متر، کبود و پوشیده از تار، برگ های آن بیضی و دراز، نرم، موج دار و پوشیده از تار به رنگ غباری مایل به سفید می باشد که از نظر درازی و باریکی شبیه به زبان سگ می باشد. گل های آن قرمز رنگ و به شکل خوشه ی پراکنده اند. ریشه ی آن ضخیم، گوشتی، کمی دراز، دوکی شکل، مقطع آن سفید، بوی آن تهوع آور  است. این گیاه معمولا در اراضی سنگلاخ خشک در اروپا، آمریکای شمالی و آسیا انتشار دارد، در ایران در شمال غرب در آذربایجان در نقاط سنگلاخ و در شمال در مناطق رودبار و مازندران به طور خودرو دیده می شود.

خواص درمانی سگ زبان :

ضماد سگ زبان : ضماد تازه کوبیده ی آن برای درمان بواسیر، درمان سوختگی ها و تسکین درد و سوزش آن ها و التیام زخم های سطحی بدن نافع است، شقاق پستان را درمان می کند، خارش پوست را بر طرف می سازد. از برگ و ریشه گیاه می توان در درمان نزله، بیماری های ریه، اسهال، پیچش روده ها و جلوگیری از خونریزی استفاده کرد و اثر مفید آن را مشاهده نمود. دمنوش سگ زبان :‌ مصرف دمنوش این گیاه در رفع سرفه های خشک، سرماخوردگی و خلط سینه مفید است و در صورت مداومت در خوردن آن می توانید با زیادی وزن بدن مقابله نموده و نیز مانع ریزش مو گردید. به صورت سنتی از روغن آن برای درمان طاسی استفاده می شده است. مقدار خوراک جوشانده و یا دم کرده برگ و ریشه ۳۰ الی ۶۰ گرم در یک لیتر آب و مصرف یک فنجان از آن در روز می باشد، در شست و شوی زخم ها نیز از جوشانده ۵۰ گرم از سگ زبان در یک لیتر آب مورد استفاده قرار می دهند. عصاره برگ ها و ریشه حشره کش و آفت کش بوده و به صورت قرار دادن در محل، برای دور کردن موش ها استفاده می شده است.

خارش پوست خود را با گیاه سگ زبان درمان کنید!

خارش پوست خود را با گیاه سگ زبان درمان کنید!

 

ریشه سگ زبان :

۸ تا ۱۰ گرم از آن را در یک لیتر آب بجوشانید و آب صاف کرده ی آن را در طول روز تدریجا بنوشید، مخدر، مسکن و ضد تشنج است، خون روی از سینه و اسهال را قطع می کند. برای درمان سوختگی ها و تسکین درد و سوزش آن ها، التیام زخم های سطحی بدن، رفع شقاق پستان، بواسیر و خارش بدن، ۶۰ گرم از تازه آن را در یک لیتر آب جوش ۱۰ تا ۱۲ دقیقه بخیسانید و آب آن را کمپرس کنید. ریشه سگ زبان قابض است. ریشه آن را باید در جای خشک نگهداری نمود، زیرا در غیر این صورت، رطوبت اطراف خود را جذب کرده و غیر قابل استفاده می شود.

 

  همچنین بخوانید: صرع چیست و چه درمانی دارد ؟

 

مضرات مصرف سگ زبان :

  • گفته می شود این گیاه تقریبا سمی است. مسمومیتی در انسان ناشی از این گیاه مشاهده نشده است ولی در صورت تغذیه احشام باعث ایجاد سم می شود.
  • زیاده روی در مصرف سگ زبان موجب ناراحتی معده می گردد. اگر چه این گیاه برای درمان سرطان هم کاربرد دارد. اما سرطان زا ست.
  • عوارض مسمومیت متفاوت است، ولی به طور کلی شامل اختلال در گوارش و هضم، خارش، عدم هماهنگی بدن، تشنج و کما می باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

مهر گیاه را با خواص دافع امواج منفی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0