خاصیت شکوفه فندق برای سلامتی بدن

8200 بازدید
26 مرداد 99
سمانه

خاصیت شکوفه فندق برای سلامتی بدن

فندق درختچه ای می باشد تقریبا به ارتفاع دو متر که ارتفاع آن در نواحی مساعد حتی تا ارتفاع 6 متر نیز می رسد. این درخت بومی اروپا و آسیای صغیر می باشد. برگ آن پهن و نوک تیز با دو ردیف دندانه، به رنگ سبز و یا دمبرگی بطول حدودا یک سانتی متر است. فندق دارای پوششی سبز رنگ بوده که پس از خشک شدن تدریجا از آن جدا می گردد.

فندق محصولی تجاری می باشد که بیشتر در ترکیه، ایتالیا، یونان، گرجستان، در جنوب ایالت اسپانیایی کاتالونیا، در شهرستان کنت انگلستان، و همچنین در ایالت واشینگتن واورگن ایالات متحده و در ایران در مناطق الموت قزوین و اشکورات رودسر گیلان (کُجید، شَوَک و…) کشت می شود. ترکیه با تولید حدودا 75 درصد از فندق جهان، بزرگترین تولید کننده این میوه پر خاصیت در بین کشورهای جهان می باشد. فندق در صنعت شیرینی سازی برای ساخت پرالین مورد استفاده می باشد. همچنین با ترکیب فندق با شکلات می توان شکلات ترافل و محصولاتی همچون نوتلا و فرانجلیکو تولید نمود.

 

خاصیت شکوفه فندق

خاصیت شکوفه فندق

خواص فندق

هسته فندق خوراکی است و می توان آن را به صورت خام یا پخته مصرف نمود. فندق سرشار از مواد غذایی است و به تنهایی یک غذای حیاتی را تشکیل می دهد؛ چربی نباتی و قابل جذب آن به بدن انرژی می دهد و هیدرات دو کربن آن نیز می تواند نیروی کافی و گرمای مورد نیاز بدن را تامین کند؛ مواد ازت دار آن هم در بدن همان نقشی را ایفا می کند که گوشت و تخم مرغ بر عهده دارد، خلاصه این که عمده اثر و ارزش فندق به مواد معدنی و یا املاح سودمند آن مربوط می شود.

از ایام دور از پوست درخت فندق بخصوص پوست ریشه آن که دارای مواد قابض می باشد استفاده درمانی به عمل می آوردند از آن در رفع تب های نوبه، بند آوردن خون و تنظیم عادت ماهانه و در موارد خونریزی در فواصل قاعدگی و یا قطع آن به کار می رفته است. شکوفه فندق نیز دارای فواید و خواص بسیاری برای بدن می باشد. امروزه خواص گل فندق برای لاغری از دیدگاه بسیاری از حکیمان اثبات شده است. در این محتوا می خواهیم از تمام خواص شکوفه فندق برای سلامتی بدن صحبت کنیم. با ما همراه باشید؛

گل های فندق

فندق دو نوع گل دارد: گل های نر که به شکل سنبله ای آویزان می باشند و در پاییز دیده می شوند و دیگری گل های ماده که به میوه فندق با ویتامین ها و خواص فراوانش برای قلب و … تبدیل می شود. شکوفه های نر و ماده فندق، هر دو دارای خواص تسکین دهندگی و خواب آور می باشند و باعث آرامش و خوابی شیرین می شوند. شکوفه های آویخته ی نر درخت فندق، درمان کننده ای عالی برای اسهال می توانند باشند.

 

همچنین بخوانید:  خواص لاک گیاهی مغسول

 

فواید شکوفه فندق

چربی سوز بسیار قوی

شکوفه فندق خاصیت چربی سوزی بسیاری دارد و یک دمنوش لاغری عالی می تواند باشد. اگر شما هم به دنبال یک چربی سوز عالی هستید، بهتر است چربی سوزهای شیمیایی مضر و دارای عوارض خطرناک را رها کرده و داروهای گیاهی سودمند را استفاده نمایید.

طریقه مصرف گل فندق برای لاغری و چربی سوزی

10 گرم از این گل را با چند عدد هل و دارچین در 300 سی سی آب دم کنید و بعد از هر وعده غذا، یک استکان از این دمنوش را بهمراه یک عدد خرما، میل کنید.

هضم کننده قوی غذا

 شکوفه فندق لاغر کننده طبیعی و کاهش دهنده اشتها است.

  • جوشانده یا دمنوش گل فندق برای رفع چاقی بسیار عالیست.
  • همراه با لاک مغسول یک ترکیب طبیعی و قوی لاغری می باشد.

ضد اسهال

  • چهل تا پنجاه گرم ازشکوفه های تازه یا خشک را در 1 لیتر آب سرد ریخته و به مدت 5 دقیقه بجوشانید سپس از روی اجاق برداشته و به مدت 5 دقیقه هم کنار بگذارید تا دم بکشد؛ جوشانده را صاف کرده و میل نمایید.

درمان صرع

سنبله های شکوفه فندق، دانه های شکوفه فندق و گرد شکوفه فندق، دارو ی شفابخش در درمان بیماری های صرع، تشنج و حمله های ناگهانی و … محسوب می شوند و آرام بخشی فوق العاده برای این بیماران می باشند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

شکوفه فندق را با خواص بهبود هضم غذا، کاهش وزن و لاغری، چربی سوز، ضد اسهال، درمان صرع، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0