topNotif

10 مزیتی که ثابت می کند خردل برای سلامتی مفید است

2086 بازدید
12 مهر 01
ریحون
,
بروزرسانی شده در تاریخ 31 شهریور 1401

10 مزیتی که ثابت می کند خردل برای سلامتی مفید است

بخش‌های مختلف گیاه خردل ممکن است در بسیاری از مسائل مرتبط با سلامتی مفید باشد. این ممکن است شامل تسکین دردها و دردهای عضلانی تا درماتیت باشد. دانه‌ها و برگ‌های خردل ممکن است علاوه بر بهبود سلامت قلب، خواص ضد دیابتی نیز داشته باشند. در طب عامیانه، دانه ها را وقتی با یک خنک کننده مخلوط می کنند برای پوست و مو مفید می دانند.

خردل چیست؟

خردل یک سبزی چلیپایی همه کاره است که شبیه به کلم بروکلی است. یکی از اولین محصولات کشت شده در نواحی معتدل اروپا بود. برای هزاران سال، گیاه خردل در شمال آفریقا، آسیا و اروپا بیشتر شبیه یک گیاه به طور گسترده کشت می شد. حتی در میان یونانیان و رومیان باستان نیز محبوب است

حقایق تغذیه ای خردل

گیاه خردل طیف کاملی از ترکیبات مفید را از طریق قسمت های مختلف خوراکی خود به ارمغان می آورد. دانه‌های خردل می‌توانند منبع غنی از مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، فسفر و پتاسیم باشند. علاوه بر این، ممکن است منبع خوبی از فولات غذایی و ویتامین A نیز باشد. سبزی خردل، یا برگ‌های گیاه خردل، احتمالاً منبع عالی مواد معدنی از جمله پتاسیم، کلسیم، منیزیم و فسفر است. علاوه بر دوز سالم فیبر غذایی، ممکن است حاوی ویتامین های A، K و C و همچنین فولات B9 باشد.

روغن خردل از دانه خردل تهیه می شود. یک قاشق غذاخوری روغن خردل معمولاً حاوی 124 کالری است که اگرچه کالری بالایی دارد اما به دلیل وجود اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامت قلب مفید است.

فواید خردل برای سلامتی

ترکیبات فنولیک و سایر مواد مغذی ارزشمند ممکن است در قسمت‌های مختلف گیاه خردل مانند دانه‌ها، برگ‌ها و روغن وجود داشته باشند که در مجموع می‌توانند فواید سلامتی زیادی با طعمی منحصر به فرد ارائه دهند. اثربخشی گیاه خردل برای استفاده درمانی در زیر مورد بحث قرار گرفته است. اجازه دهید با جزئیات به آنها نگاهی بیندازیم.

  1. ممکن است علائم پسوریازیس را تسکین دهد

دانه های خردل ریز ممکن است در برابر پسوریازیس که یک اختلال خودایمنی التهابی مزمن است، موثر باشد. مطالعه ای که توسط تیمی از محققان چینی انجام شد، اثربخشی دانه خردل را به عنوان یک عامل ضد التهابی احتمالی و به عنوان بخشی از درمان های آتی پسوریازیس نشان داد. طبق این مطالعه، استفاده از این دانه‌ها ممکن است فعالیت آنزیم‌های مفید را نیز تحریک کند، که ممکن است اقدامات درمانی را علیه لژیون‌های منجر به پسوریازیس تشویق کند.

10 مزیتی که ثابت می کند خردل برای سلامتی مفید است

10 مزیتی که ثابت می کند خردل برای سلامتی مفید است

  1. ممکن است درماتیت تماسی را تسکین دهد

دانه های خردل ممکن است تسکین درمانی درماتیت تماسی را ارائه دهد، وضعیتی که در آن پوست هنگام تماس با یک آلرژن، جوش های خارش دار ایجاد می کند. یک مطالعه منتشر شده در مجله دانشگاه پزشکی جنوبی نشان می‌دهد که مصرف دانه‌های خردل ممکن است به بهبود علائم مرتبط با درماتیت تماسی مانند بهبود بافت‌ها و کاهش تورم گوش کمک کند.

  1. ممکن است سلامت قلب و عروق را بهبود بخشد

دانه‌های خردل می‌توانند منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند کامفرول، کاروتنوئیدها و ایزورامنتین و سایر ترکیبات گیاهی ضروری باشند که ممکن است به بدن در برابر هر نوع آسیب و بیماری کمک کنند. این فلاونوئیدها همچنین ممکن است به کاهش خطر بیماری های عروق کرونر قلب کمک کنند.

روغن خردل که از این دانه ها استخراج می شود نیز به عنوان گزینه ای سالم تر از سایر روغن های پخت و پز برای قلب شناخته شده است. خواص محافظتی احتمالی روغن خردل احتمالاً به وجود اسیدهای چرب امگا 3 در میان سایر اجزای مفید نسبت داده می شود. این تحقیق اولیه برای مطالعات آینده در مورد بررسی دانه خردل و پیامدهای قلبی عروقی آن امیدوار کننده است.

  1. ممکن است باعث تسکین اختلالات تنفسی شود

دانه خردل همیشه به دلیل اثرات درمانی آن در برابر سرماخوردگی و مشکلات سینوسی مورد توجه بوده است. این یک ضد احتقان و خلط‌آور فوق‌العاده در نظر گرفته می‌شود که ممکن است به پاکسازی مخاط در مجرای هوا کمک کند. برای سال‌ها، درمان‌های خانگی مختلف شامل استفاده از دانه یا روغن خردل برای درمان طیف وسیعی از بیماری‌های مربوط به سینوس‌ها به دلیل خواص گرمایی آن بوده است.

در طول حمله آسم، ماساژ مخلوطی از روغن خردل و مقدار کمی کافور ممکن است با از بین بردن خلط، تنفس آسان را تقویت کند. حتی گچ یا ضماد ساخته شده از دانه های خردل از زمان های قدیم برای تسکین برونشیت و تحریک گردش خون سالم در بدن استفاده می شده است.

 

همچنین بخوانید: بیماری خود بیمارانگاری چیست؟ و چگونه درمان میشود؟

 

  1. ممکن است درد را درمان کند

ضماد یا گچ ساخته شده از دانه خردل ممکن است به کاهش درد و اسپاسم نیز کمک کند. خردل ممکن است خاصیت سبوس‌آوری (تولید قرمزی) داشته باشد و از این رو هنگامی که به عنوان گچ استفاده شود، ممکن است اثرات ضد درد داشته باشد و ممکن است دردهای عضلانی را تسکین دهد. توصیه مهم دیگری که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که گچ خردل اثرات گرم تری دارد و اگر مستقیماً روی پوست برهنه اعمال شود ممکن است باعث ایجاد تاول های دردناک شود. برای جلوگیری از آن، باید یک ورقه کتانی بین پوست و گچ استفاده شود.

  1. ممکن است در برابر عفونت های باکتریایی و قارچی محافظت کند

مطالعات تحقیقاتی نشان می دهد که خردل و فرآورده های خردل حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که ممکن است در برابر عفونت های ناشی از انواع مختلف باکتری ها و قارچ ها محافظت کنند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تأیید خواص محافظتی آن مورد نیاز است.

  1. مراقبت از پوست و مو

دانه های خردل به عنوان یک کمک کننده زیبایی فوق العاده نیز عمل می کند. دانه های خردل، بو داده شده در روغن کنجد یا نارگیل، روغن حاصل را غنی می کند و ممکن است آن را به یک درمان موثر برای آکنه تبدیل کند تا پوستی شفاف تر داشته باشد. هنگامی که با ژل آلوئه ورا مخلوط می شود، ممکن است به عنوان یک عامل آبرسان عالی برای پوست عمل کند. علاوه بر این، منبع غنی از آنتی اکسیدان است که روند پیری را کند می کند.

از طرف دیگر روغن خردل برای موها نیز مفید است. روغنی که از دانه ها استخراج می شود سرشار از ویتامین A و اسیدهای چرب امگا 3 است که برای رشد، استحکام و سلامت کلی مو مفید است. با این اوصاف، شواهد علمی برای حمایت از فواید خردل برای مو و پوست وجود ندارد. از این رو تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

10 مزیتی که ثابت می کند خردل برای سلامتی مفید است

10 مزیتی که ثابت می کند خردل برای سلامتی مفید است

  1. ممکن است به مدیریت دیابت کمک کند

برگ خردل ممکن است برای مبتلایان به دیابت مفید باشد. مطالعه منتشر شده در مجله علوم تغذیه و ویتامین شناسی نشان داد که دانه خردل ممکن است در کاهش آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو مرتبط با این بیماری مزمن مفید باشد. مطالعه دیگری که منتشر شده است، مصرف روغن خردل را در داخل بدن مورد بررسی قرار داد و دریافت که می تواند به کاهش سطح قند خون در بدن به طور موثرتری نسبت به دارو به تنهایی کمک کند. همچنین ممکن است به تحریک متابولیسم گلوکز کمک کند.

  1. ممکن است توانایی کاهش کلسترول داشته باشد

برگ های گیاه خردل نیز ممکن است قدرت کاهش کلسترول فوق العاده ای داشته باشند. یک مطالعه منتشر شده در تحقیقات تغذیه نشان داده است که سبزیجات چلیپایی، به ویژه، سبزی خردل ممکن است توانایی شگفت انگیزی برای اتصال اسیدهای صفراوی در دستگاه گوارش داشته باشند که ممکن است دفع آسان این اسیدها را از بدن تسهیل کند. اسیدهای صفراوی معمولاً کلسترول را تشکیل می دهند، بنابراین در نهایت فرآیند اتصال ممکن است به کاهش سطح کلسترول بدن کمک کند.

  1. ممکن است علائم یائسگی را تسکین دهد

سبزی خردل ممکن است برای زنان در مرحله یائسگی ارزشمند باشد. منیزیم، همراه با کلسیم، که می تواند در سبزی خردل رایج باشد، سلامت استخوان ها را تشویق می کند و ممکن است از تحلیل استخوان مرتبط با یائسگی جلوگیری کند. ممکن است به جبران محتوای کم منیزیم در استخوان ها کمک کند و همراه با یک رژیم غذایی سالم به کاهش خطر پوکی استخوان در زنان یائسه کمک کند.

عوارض جانبی خردل

همیشه توصیه می شود در هنگام امتحان کردن هر چیزی برای اولین بار به طور طبیعی محتاط باشید، به خصوص زمانی که ممکن است دارای اجزای آلرژیک باشد. برخی از عوارض جانبی شناخته شده دانه خردل عبارتند از:

  • مشکلات پوستی: گیاهان خردل تمایل به ایجاد اثرات گرمایی دارند، بنابراین هنگام استفاده از آن روی پوست یا تماس با چشم باید احتیاط کرد. همیشه بهتر است آن را با یک عامل خنک کننده مانند روغن نارگیل یا ژل آلوئه ورا مخلوط کنید. با این حال، قبل از استفاده از آن بر روی پوست، توصیه می شود با یک متخصص پوست مشورت کنید.
  • گواتروژن ها: دانه ها و برگ های خردل نپخته حاوی ماده ای به نام گواتروژن هستند که ممکن است عملکرد غده تیروئید را تغییر دهد. افرادی که قبلاً از بیماری تیروئید رنج می برند باید همیشه خردل را قبل از مصرف بپزند تا این اجزاء خنثی شوند و قبل از مصرف با پزشک متخصص صحبت کنند.
  • اگزالات ها: خردل حاوی اگزالات هایی است که در جذب کلسیم اختلال ایجاد می کنند. افرادی که قبلاً از اختلالات مرتبط با اگزالات مانند سنگ کلیه رنج می برند، باید مراقب مصرف بیش از حد آنها باشند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

دانه خردل زرد را با خواص درمان ضدسرطان، ضد میکروب، مسکن، تهوع آور، دفع کننده حشرات (تساعد بوی ناخوش برای حشرات از پوست)، ملین، تعریق زا، پیشگیری و کمک به درمان سرطان، کمک به کاهش چربی خون، کمک به درمان بیماری های مفصلی از جمله روماتیسم، پیشگیری از تصلب شرایین و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0