خصوصیات ظاهری موهای خشک و شکننده

3159 بازدید
19 بهمن 96
سمانه

خصوصیات ظاهری موهای خشک و شکننده عبارتند از :

یک دست نبودن مو، نازک و شکننده بودن مو، نیاز داشتن به نرم کننده ها پس از شست و شو، معمولا به همراه داشتن خارش سر، زخم های حاصل از خارش زیاد موی سر، موخوره حاصل از خشکی بیش از حد مو، عدم داشتن ظاهری زیبا. این موها به دقت بیشتری نیاز دارند. هر زمانی که روغن گیاهی استفاده می کنید، حتما موها را ماساژ داده، بعد کلاه رنگ، روی سر قرار دهید و با یک حوله گرم حرارت لازم را به کف سر برسانید.

با این کار اثرات مفید، زودتر و بهتر جذب پیاز مو می شود و در ضمن صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب و شب قبل از خواب، موها را کاملا ماساژ داده و یا باشانه چوبی موها را در جهات مختلف شانه بزنید.

ماسک های مخصوص ویتامینه و آبرسانی موهای خشک :

1- ماسک ترکیبی تخم مرغ و آویشن :

دو عدد زرده تخم مرغ را خوب هم زده و همراه با یک قاشق روغن زیتون به اضافه کتیرای حل شده، به همراه آویشن خوب مخلوط کرده، این مواد را هفت ساعت روی سر بگذارید و بعد موها را بشویید. بهتر این است که بعد از هر بار شستن هنگامی که موها کمی مرطوب است با کمی از یک روغن گیاهی ساقه ی موها را ماساژ بدهید.

2- ماسک ترکیبی زرده تخم مرغ و رزماری :

دو عدد زرده تخم مرغ را خوب زده به اضافه پودر اکلیل کوهی (رزماری) با مقداری آب جوش خیس کرده همراه با ذرت خام چند بار چرخ شده و ماست خوب مخلوط کنید، به مدت هفت ساعت روی سر بگذارید و سپس بشویید.

3- ماسک نخود و روغن زیتون :

یکی از جوانه ها را چند بار چرخ کرده، به آن نخود خام چرخ شده اضافه کنید، مقداری از روغن زیتون در آن ریخته، این مواد را به مدت هفت ساعت روی سر گذاشته، بعد هم بشویید.

خصوصیات ظاهری موهای خشک و شکننده

خصوصیات ظاهری موهای خشک و شکننده

4- ماسک ترکیبی زرده تخم مرغ و سرکه سیب :

چند عدد زرده تخم مرغ را به مدت ده دقیقه زده، کم کم روغن زیتون و بعد یک دوم قاشق مربا خوری سرکه سیب یا آب مرکبات اضافه کنید و آن ها را روی سر بگذارید، سپس روی سر خوب ماساژ دهید یا با شانه چوبی در جهت های مختلف شانه کرده و بعد با کلاه رنگ، سر را بپوشانید و سپس روی آن حوله گرم قرار داده و به مدت هفت ساعت بماند و سپس مو را آب کشی کنید. با این کار هم مو لطیف و ویتامینه، هم آبرسانی می شود و هم از حالت خشکی و شکننده بودن خارج می شود.

 

همچنین بخوانید:   همه چیز درباره خواص پیاز عنصل

 

ماسک تقویت موهای خشک :

برای تقویت موهای خشک زرده تخم مرغ را آن قدر می زنیم تا کرم رنگ شود، بعد آن را با ماست و روغن زیتون مخلوط می کنیم و سیب زمینی رنده شده و نخود خام را همراه با مخلوط تهیه شده میکس میکنیم و حداقل به مدت هفت ساعت روی سر می گذاریم. برای افرادی که حساسیت، جوش و زخم سر دارند نباید استفاده شود.

نکته :

در تهیه ماسک هایی که نخود دارند، نخود را با آن مقدار از آب خیس کنید که بعد از خیس خوردن نیازی به دور ریختن آب اضافی نباشد و تمام آب داخل ظرف، جذب نخودها شده باشد و سپس چرخ کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن آرگان را با خواص مرطوب کننده طبیعی پوست، ضد چروک پوست و جوان سازی صورت، درمان پوست خشک صورت، درمان جوش صورت، لایه برداری و پاک سازی پوست، درمان ترک بارداری، ضد آفتاب طبیعی، رفع التهاب پوست بعد از اصلاح و اپیلاسیون، درمان شوره سر، نرم کننده بعد از حمام، محافظت از مو در برابر حرارت، مراقبت مو در زمان شنا، درمان ریزش مو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0