topNotif

خصوصیات ظاهری موهای چرب

2608 بازدید
17 بهمن 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

خصوصیات ظاهری موهای چرب عبارتند از :

ماهیت این موها کاملا چرب است و انعطاف پذیری و نرم بودن و ظاهری زیبا و قشنگ ندارند. بعضی از مواقع همراه بودن با شوره سر از دیگر خصوصیات ظاهری این موهاست. در این موها چربی اضافی باید به طریقی گرقته شود، برای تحقیق این امر می توان برای درمان گیاهی نیز اقدام نمود تا مو به حالت طبیعی خود باز گردد.

مواد مخصوص ویتامینه و آبرسانی موهای چرب :

سفیده تخم مرغ :

یک عدد سفیده تخم مرغ را آن قدر بزنید تا از ظرف جدا نشود، بعد با برس رنگ در جهات مختلف، مو را برس بزنید و بعد کف سر را با سفیده تخم مرغ خوب ماساژ داده و بعد با شانه چوبی در جهت های مختلف شانه می کنید. به محض اینکه موها خشک شد باید آن را شست. می توانید قبل از آب کشی موها، سر را ماساژ داده و بعد بشویید.

سفیده تخم مرغ را آن قدر می زنید که از ظرف جدا نشود، بعد گل سرشور را با آب گرم، خیس کرده و به آن کتیرای حل شده و سدر، نخود خیس شده چند بار چرخ شده، اضافه کنید و اگر مواد سفت بود، از آب نخود یا آب معمولی استفاده کنید و به مدت هفت ساعت روی سر بگذارید و سپس بشویید.

سفیده تخم مرغ را با کمی نمک و آب لیمو خوب زده، بعد کف سر را با این مواد ماساژ داده و بعد از یک ساعت بشویید.

خصوصیات ظاهری موهای چرب

خصوصیات ظاهری موهای چرب

اکلیل کوهی :

اکلیل کوهی (رزماری) را با دو لیوان آب خوب بجوشانید به طوری که یک چهارم لیوان آب باقی بماند. بعد سر را ماساژ داده و بعد کلاه رنگ و حوله روی سر بگذارید و بعد از دو ساعت بشویید، می توانید مقداری از این محلول را به شامپوی مصرفی اضافه کنید. خاصیت اکلیل کوهی این است که باعث تسریع سرعت جریان خون می شود و کمک به جذب ویتامین ها به پیاز مو می شود.

آب برنج خیس شده را با سفیده تخم مرغ و سدر مخلوط کرده به مدت هفت ساعت روی سر بگذارید و سپس بشویید.

تقویت موهای چرب :

برای تقویت موهای چرب سفیده تخم مرغ را آن قدر می زنیم تا از ظرف جدا نشود، بعد آن را با یک قاشق ماست کم چرب مخلوط می کنیم و سیب زمینی رنده شده و نخود خام را همراه با مخلوط تهیه شده میکس میکنیم و حداقل به مدت هفت ساعت روی سر می گذاریم. برای افرادی که حساسیت، جوش و زخم سر دارند نباید استفاده شود.

 

همچنین بخوانید:  درمان موخوره با بهترین روش های گیاهی و خانگی

 

شامپوهای مخصوص موهای چرب :

آویشن یا پودر اسطوخودوس یا پودر اکلیل کوهی یا پودر گل محمدی را خیس کنید و به مدت نیم ساعت در ظرف در بسته قرار بدهید، بعد صابون زیتون یا صابون سنتی که مخصوص موهای چرب است در مقداری آب جوش رنده کرده با یکی از مواد بالا مخلوط کرده، سر را با آن بشویید. می توانید مقداری از این محلول را به شامپوی مصرفی خود بیفزایید. در صورتی که مو رنگ یا مش دارد بهتر است از صابون استفاده نکنید.

پودر اکلیل کوهی را با مقداری آب جوش خیس کرده و همراه با شامپوی مصرفی به عنوان شامپو استفاده کنید.

رژیم غذایی مخصوص موهای چرب :

خوردن گوشت سفید، جگر، مخمر آب جو، جوانه ها، سبزیجات و صیفی جات تازه و بخار پز شده برای این افراد مناسب است و به آن ها توصیه می شود. این افراد باید از خوردن شیرینی، آجیل، سرخ کردنی، روغن حیوانی، بادنجان سرخ شده، تخم مرغ، غذاهای چرب، ادویه و غذاهای فست فودی اجتناب کنند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

روغن تقویت مو را با خواص رفع خشکی موها، رفع وز شدن موها، نرمی و درخشندگی مو، تقویت مو، کمک به رشد مو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0