topNotif

خطرات استفاده از فن آوری های جدید

1298 بازدید
02 فروردین 97
آلاله

خطرات استفاده از فن آوری های جدید

خطر تلفن بی سیم :

بررسی پژوهشگران سوئدی نشان می دهد که خطر تلفن های بی سیم از تلفن های همراه بسیار بیشتر است، زیرا میدان پرتو در تلفن های بی سیم، چند برابر بیشتر است. تلفن های بی سیم حتی زمانی که از آن ها استفاده نمی شود پرتوهای مضر از خود منتشر می کنند.

خطرات دیدن تلویزیون در کودکان :

کارشناسان تغذیه و سلامت هند دریافته اند که میان دیدن تلویزیون و ابتلای کودکان به بیماری مزمن همچون : چاقی، اضافه وزن، صرع، خستگی، ضعف عمومی، عصابیت، پرخاشگری، رفتارهای طبیعی و تمرکز نداشتن در مدرسه و هنگام درس خواندن، ارتباط وجود دارد.

کلر استخر :

کلر، آثار زیان باری در سلامت ریه دارد. کلر آب استخر سبب بروز مشکلات تنفسی در شناگران می شود و افزایش غلظت کلر، این مشکل نیز شدیدتر می شود. میزان بروز تنگی مجاری تنفسی پس از چند دقیقه شنا کردن در آب کلر زده شصت درصد گزارش شد.

خطرات استفاده از فن آوری های جدید

خطرات استفاده از فن آوری های جدید

خطر جکوزی :

طبق تحقیقات کارشناسان بهداشت، حمام های بخار و جکوزی، مکان مناسبی برای رشد باکتری های عامل التهاب ریه هستند. با بررسی هشتاد و هشت حمام بخار دریافتند که در بیست و دو نمونه از این حمام ها یک نوع باکتری که موجب التهاب ریه می شود، وجود دارد.

خطر استفاده از رایانه :

کار کردن طولانی مدت با رایانه، سبب درد و تورم دست ها، مچ، کمر درد و گردن درد می شود. سی ساعت استفاده از رایانه در هفته امکان ابتلا به دست درد را تا هشت برابر، کتف درد را تا سه برابر و درد کمر را تا چند برابر، افزایش می دهد. خشک شدن مردمک چشم، سرخی و التهاب چشم، کند شدن گردش خون، لخته شدن خون در ساق پا و ضعف و صدمه دیدن غضروف ها، مفاصل و عضلات، از دیگر خطرهای نشستن طولانی مدت در برابر رایانه است.

 

همچنین بخوانید: آلودگی های موثر بر سیستم دفاعی بدن

 

تاثیر منفی خوش بو کننده هوا در کودکان و زنان :

استفاده از خوش بو کننده و سایر مواد ضد عفونی کننده در خانه ممکن است سبب اسهال و گوش درد کودکان و همچنین سر درد و افسردگی مادران شود. طبق تحقیقات، از هزار کودکی که هر روز خوش بو کننده هوا استنشاق می کردند، سی و دو درصد به اسهال دچار شدند.

خطر مواد شیمیایی موجود در غبار رایانه :

بر اساس نتایج پژوهشی جدید، گرد و غبار موجود در رایانه ها سلامت انسان را تهدید می کند و ممکن است کاربر را به بیماری های عصبی و تناسلی (عقیمی) مبتلا کند. مواد سمی موجود در رایانه ممکن است از راه وسایل متصل به آن مانند صفحه کلید به فرد منتقل شود. پژوهشگران دریافته اند که میزان مواد سمی در رایانه هایی که صفحه مسطح دارند بیشتر است.

خطر میکروب های خانگی :

میکروب های خانگی، سالانه سیصد میلیون نفر را دچار بیماری کنند. از این رو این اقدامات لازم است ؛ 1.  کیسه های جارو برقی را هر چند وقت یک بار عوض کنید، زیرا میکروب ها در اطراف کیسه ها باقی می مانند و زیاد می شوند و با استفاده مجدد از همان کیسه ها، میکروب ها در اتاق منتشر می شوند. 2. مسواک را در ظروف سرپوشیده بگذارید تا از این راه، میکروب های کمتری جذب مسواک شوند. 3. اسکاج ظرفشویی را هر چند یک بار ضد عفونی کنید و از اسکاج های نو استفاده کنید تا میکروب ها در خانه منتشر نشوند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون معده و گوارش را با خواص مقوی معده، رفع دل درد و دلپیچه، ضد نفخ، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0