خواص آب سیر برای سلامتی

2129 بازدید
03 فروردین 98
سمانه
,,

خواص آب سیر را بدانیم

آب سیر (Garlic juice) از آبمیوه گیری کردن، مخلوط کردن یا فشار دادن سیر به دست می آید. آب سیر مزایای درمانی و دارویی متعددی دارد که به علت اجزای فعال قوی آن مانند آلیسین است. آب سیر سرشار از ویتامین های زیاد و مواد معدنی همچون ویتامین ث، آهن، ویتامین ب، منیزیم، پتاسیم، روی، منگنز و کلسیم است.

با توجه به فواید بی شمار سیر آب آن یک ضد قارچ، ضد باکتری، ضد التهاب، آنتی اکسیدان و دارای خواص ضد سرطانی است. از جمله خواص آب سیر می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک کننده به کاهش وزن، کاهش دهنده کلسترول خون، پایین آورنده فشار خون، افزایش دهنده گردش خون بدن و سم زدا بودن آن اشاره کرد.

خواص آب سیر

درمان کننده گلو درد است.

آب سیر یک ماده مقوی برای درمان درد گلو است. آن را با آب مخلوط کنید و بنوشید. خواص ضد باکتری و تسکین دهندگی آن، گلو درد را کاهش می دهد.

سرفه را درمان می کند.

علاوه بر درمان گلو درد، سیر می تواند برای درمان سرفه استفاده شود. این مربوط به خاصیت ضد ویروسی سیر است.

برای کاهش وزن موثر است.

سیر حاوی آلیسین است، که یک ترکیب ثابت شده از سوی دانشمندان برای کاهش وزن است.

سرشار از ویتامین ب 6 است.

با وجود داشتن کالری کم سیر دارای ویتامین هایی همچون ویتامین ب 6 است، که یک ماده ضروری برای داشتن دی ان آ سالم است و این ویتامین همچون دیگر ویتامین های گروه ب برای تقویت سیستم عصبی موثر است.

خواص آب سیر برای سلامتی

خواص آب سیر برای سلامتی

ریسک بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

ثابت شده است سیر باعث کاهش کلسترول می شود، چیزی که در نهایت باعث کاهش بیماری های قلبی می شود.

از ایجاد آلزایمر و زوال عقل جلوگیری می کند.

با تعداد زیادی آنتی اکسیدان که در سیر یافت می شود، آب سیر می تواند از سموم و پروسه های آهسته پیری جلوگیری کند، که در نهایت منجر به آلزایمر و زوال عقل می شوند، دو بیماری که باعث مرگ سریع سلول ها می شوند.

برای درمان جوش ها موثر است.

همه افراد از آکنه متنفرند. گاهی کرم ها و محصولات شیمیایی از درمان آکنه باز می مانند در این زمان محصولات طبیعی همچون سیر به کمک افراد می آیند. یک عدد سیر را از وسط نصف کرده و بر روی پوستتان بمالید. همچنین نوشیدن آب سیر موثر است. خواص درمانی سیر همچون آلیسین به کمک شما می آیند و شما را از شر جوش هایتان خلاص می کنند.

به عنوان ضد قارچ از آن استفاده کنید.

سیر نه تنها خاصیت ضد میکروبی دارد بلکه خاصیت ضد قارچی هم دارد. مقداری آب سیر را به مناطق آلوده به قارچ بمالید. هنگامی که این کار را به طور مرتب انجام دهید، سیر می تواند عفونت های مخمر را از بین ببرد. نوشیدن آب سیر هم به رهایی از شر قارچ ها کمک می کند.

از سرطان جلوگیری می کند.

همانطور که گفته شد سیر دارای آنتی اکسیدان هاست که از سیر یک ضد سرطان موثر می سازد. هنگامی که به طور منظم سیر مصرف کنید، می توانید از ایجاد تقریبا تمامی سرطان ها در طولانی مدت جلوگیری کنید.

 

همچنین بخوانید:  خوردن سیر قرمز برای سلامتی بدن

 

درمان کننده گزش حشرات است.

گزش حشرات می توانند درد شدیدی ایجاد کنند و حال خوب شما را بد کنند. به جای استفاده از مواد شیمیایی برای از بین بردن درد، چرا از سیر که یک ماده طبیعی است استفاده نمی کنید؟ هنگامی که آب سیر را به منطقه گزیده شده بمالید، درد ناشی از نیش حشره به سرعت از بین می رود.

باعث بهبودی سلامت استخوان ها می شود.

طبق تحقیقات سیر می تواند با افزایش سطح استروژن در زنان باعث تقویت استخوان ها و مراقبت از آن ها شود. همچنین سیر از ایجاد آرتروز جلوگیری می کند.

از بین برنده طاسی است.

هیچ کسی دوست ندارد طاس شود، پس چرا با مصرف سیر از ایجاد آن جلوگیری نکنیم؟ مقداری آب سیر به قسمت های طاس شده بمالید و بگذارید خشک شود. سپس سر را به طور کامل بشویید، مراقب باشید سیر وارد چشم هایتان نشود. این کار را تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید. همچنین نوشیدن آب سیر کمک کننده است.

شپش موها را از بین می برد.

وقتی که از شپش می شنویم سریع به شامپوهای شیمیایی از بین برنده آن فکر می کنیم. در واقع شما به آن ها احتیاج ندارید، با خاصیت حشره کشی سیر می توانید از شر شپش ها رهایی یابید. مقداری آب سیر را با آب لیمو قاطی کرده و بر روی سرتان ماساژ دهید. این مایع را چند روز استفاده کنید تا شپش های موهایتان از بین بروند. همچنین سیر به دلیل خواصی که دارد باعث تقویت موها و درخشندگی آن ها می شود.

خواص آب سیر برای سلامتی

خواص آب سیر برای سلامتی

بدن را از شر فلزات سنگین خلاص می کند.

هنگامی که سیر را در مقدار زیاد مصرف کنید، گوگرد موجود در سیر به کمک شما می آید و شما را از شر سم های فلزی بدن خلاص می کند. در برخی تحقیقات محققان به این نتیجه رسیده اند که رژیم غذایی حاوی مقدار زیاد سیر تا 10 درصد از سموم موجود در بدن را از بین می برد.

عملکرد ورزشکاران را افزایش می دهد.

گاهی هنگامی که افراد راجع به خواص سیر صحبت می کنند از ماده افزایش دهنده فعالیت ها خبر ندارند. سیر را در تمدن های قدیمی برای تقویت مغز و جسم استفاده می کردند. تحقیقات زیادی تایید کرده اند که سیر عملکرد ورزشکاران را افزایش می دهد. سیر مقدار ضربان قلب را کاهش می دهد که باعث بهبود فعالیت های ورزشی می شود.

سیر یک ماده مقوی است.

احتمالا می دانستید سیر سرشار از مواد معدنی و ویتامین هاست، اما آیا می دانستید سیر کالری ندارد؟! سیر سرشار از منیزیم، کلسیم، منگنز، روی، سلنیوم، مس، ویتامین ث و ب6 و دیگر روغن های طبیعی است. حالا که از این مسئله خبر دار شدید به نظرتان بهتر نیست روزتان را با مقداری آب سیر شروع کنید؟!

از آنفولانزا و سرماخوردگی جلوگیری می کند.

سیر در کنار درمان سرماخوردگی از ایجاد آن هم جلوگیری می کند. خاصیت ضد ویروسی سیر به درمان بیماری ها کمک می کند. همچنین سیر مقدار زیادی ویتامین ث دارد که برای بهبود سرماخوردگی، آنفولانزا و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر سیر را با خواص پایین آورنده فشار خون، تنظیم کننده قند خون و چربی خون، ضد مسمومیت حاصله از نیکوتین سیگار و آلودگی هوا، ضد چاقی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0