topNotif

خواص اثبات شده جلبک اسپیرولینا

4572 بازدید
29 آذر 96
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

با خواص اثبات شده جلبک اسپیرولینا آشنا شویم

مقابله با پیری و چاقی با جلبک اسپرولینا :

نام اسپیرولینا (Spirulina) چندان آشنا نیست و خیلی از افراد اصلا نمی دانند جلبکی با ویژگی ها و خواص اسپرولینا وجود دارد. درست است که این جلبک ظاهر و البته طعم دل چسبی ندارد، اما گنجینه ای از خواص است. به همین دلیل سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل متحد سفارش کرده اند که این جلبک به صورت مکمل غذایی وارد برنامه غذایی شود.

اسپرولینا حاوی خواص زیادی است که در این مطلب به دو خاصیت شگفت انگیز آن اشاره می کنیم؛ یکی کمک به لاغری و دیگری مقابله با پیری.

خواص اثبات شده جلبک اسپیرولینا

خواص اثبات شده جلبک اسپیرولینا

اسپرولینا چیست :

اسپرولینا یک جلبک سبز دریایی و حلزونی شکل است. اسپرولینا یک جلبک واقعی نیست، بلکه جزو ارگانیسم های زنده محسوب می شوند و حاوی مقدار زیادی پروتئین حتی بیشتر از پروتئین موجود در گوشت گاو می باشد. از این گذشته اسپرولینا حاوی ویتامین آ، ب1، ب2، ب5، ب6،ب12، اسیدفولیک، ویتامین ای و اچ است. گفته می شود که ناسا جلبک اسپرولینا را در برنامه غذایی فضانوردان وارد کرده است تا در طول دوره ی ماموریت های فضایی مصرف کنند. همچنین توسط ورزشکاران در طول مسابقات مصرف می شود، چون باعث کارایی آن ها شده و باعث می شود بدن آن ها در کوتاه مدت احیا و تقویت شود.

 

همچنین بخوانید:  تولید مکمل های غذایی با استفاده از جلبک ها

 

اسپرولینا به لاغری کمک می کند :

بعد از مصرف اسپرولینا به سرعت تاثیر آن را روی اشتهایتان مشاهده خواهید کرد زیرا حاوی مقدار زیادی فنیل آلانین است و این اسید آمینه نیز به کاهش اشتها کمک زیادی می کند و یک ماده غذایی سرشار از مواد مغذی متعدد و مواد معدنی فراوان است و می توان بسیاری از نیاز های بدنی مصرف کننده ها را تامین کند. این ماده غذایی برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند توصیه می شود. اشتها را کاهش داده و با کاهش اشتها، فرد راحت تر می تواند میزان غذایی که می خورد را کنترل کند. به این ترتیب نیز روند کاهش وزن با سهولت بیشتری و بدون تحمل استرس و گرسنگی کشیدن سپری می شود. اسپرولینا سرشار از ید هست که برای عملکرد غده تیروئید لازم و ضروری است. زمانی که سوخت و ساز بدن با سرعت بالایی انجام شود، چربی ها با سرعت بالا تری سوزانده شده و روند لاغری سرعت بیشتری می گیرد.

اسپرولینا برای مقابله با پیری :

اسپرولینا حاوی عوامل آنتی اکسیدانی است که به جوان ماندن بافت های بدن کمک کرده و اثرات پیری را به تاخیر می اندازد. این تاثیر مثبت به خصوص در ناحیه پوست و مو دیده می شود و با اثرات منفی رادیکال های آزاد که توسط خود بدن در اثر بی تحرکی و استرس یا تغذیه نامناسنب تولید می شوند و باعث تخریب بافت های بدن و افزایش روند پیری می شوند، مقابله می کند.

خواص اثبات شده جلبک اسپیرولینا

خواص اثبات شده جلبک اسپیرولینا

روش مصرف اسپرولینا :

اکثر افراد اسپرولینا را به صورت کپسول یا عصاره یا پودر استفاده می کنند. می توانید عصاره یا پودر آن را داخل آبمیوه یا آب سبزیجات یا روی سالاد ریخته و مصرف کنید.

میزان مصرف اسپرولینا :

بزرگسالان می توانند پنج تا ده گرم از پودر اسپرولینا مصرف کنند. اگر از خواص آن برای لاغری استفاده می کنید، نیازی به زیاده روی نیست چون بدن باید روزانه مقدار دوز مشخصی از این مکمل ها را جذب کند.

تذکرات

اگر تحت درمان با داروی خاصی هستید قبل از مصرف اسپرولینا یا هر مکمل دیگری پزشک تان را در جریان بگذارید و به صورت خود سرانه هیچ مکملی را مصرف نکنید و پزشک بر حسب وزن و جنست و سن مقدار مصرف را مشخص می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کچوله را با خواص درمان کمر درد، خارش بدن، یبوست، لک صورت،  اگزما، سیاتیک، کهیر، مستی آور، درمان زگیل، درمان عدم ناتوانی جنسی، تقویت باء، درمان بی اختیاری ادرار، درمان دندان درد، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0