topNotif

خواص اعجاب انگیز زردچوبه در درمان بیماری ها را بشناسید

2533 بازدید
20 مهر 99
مروارید
,,

خواص اعجاب انگیز زردچوبه در درمان بیماری ها را بشناسید

زردچوبه یک گیاه چند ساله است که به عنوان یکی از ادویه های اساسی در غذاها محسوب می شود، همچنین برای افزودن طعم یا رنگ به پودر کاری، خردل، کره و پنیر اضافه می شود. زردچوبه در ایالات متحده به عنوان یکی از ادویه جات ترشی  شناخته شده است، به دلیل رنگ زرد روشن، زردچوبه را زعفران هندی نیز می نامند. علاوه بر استفاده از آن در غذاها در طب سنتی نیز بسیار استفاده می شود. با مطالعه این مقاله خواص اعجاب انگیز زردچوبه در درمان بیماری ها را بشناسید؛

 

خواص اعجاب انگیز زردچوبه در درمان بیماری ها را بشناسید

خواص اعجاب انگیز زردچوبه در درمان بیماری ها را بشناسید

 

چند نمونه تحقیقات در زمینه خواص اعجاب انگیز زردچوبه 

تسکین علائم رینیت آلرژیک

رینیت آلرژیک به عنوان تب یونجه شناخته می شود. زردچوبه حاوی کورکومین است که یک ماده شیمیایی گیاهی است، دارای خواص ضد التهابی می باشد که به نوبه خود می تواند علائم رینیت آلرژیک را تسکین دهد.

در یک مطالعه منتشر شده در Annals of Allergy، Asthma & Immunology ،  در آن 241 بیمار مبتلا به رینیت آلرژیک شرکت کردند، به گروهی از آن ها دو ماه زردچوبه داده شد، و مشخص شد که کورکومین علائم آلرژی مانند عطسه، آبریزش بینی و احتقان بینی را کاهش می دهد، علاوه بر این، کورکومین باعث بهبود ایمنی بدن در بیماران مبتلا به رینیت آلرژیک می شود.

تسکین علائم افسردگی

کورکومین موجود در زردچوبه می تواند علائم افسردگی را بهبود دهد. در یک مطالعه که در سال 2015 در مجله اختلالات عاطفی روانی منتشر شد، گروهی از افراد مبتلا به افسردگی در آن شرکت کردند، و مشخص شد که مصرف دو بار در روز زردچوبه برای دوره 8 هفته علائم افسردگی را بهبود می بخشد.

کاهش سطح کلسترول خون

مطالعات انجام شده بر روی حیوانات نشان داده است که زردچوبه سطح کلسترول، لیپوپروتئین را تحت تاثیر قرار می دهد، یک مطالعه منتشر شده در مجله آترواسکلروز، که بر روی خرگوش انجام شد، اثبات کرده است که زردچوبه علاوه بر کاهش اکسیداسیون کلسترول بد، که باعث تصلب شرایین می شود، سطح تری گلیسیرید را نیز کاهش می دهد.

تسکین علائم آسم

یک مطالعه کوچک که در سال 2014 به روی 77 فرد مبتلا به آسم انجام شد و به مدت سی روز به طول انجامید، نشان داد که شرکت کنندگان با مصرف تقریباً 500 میلی گرم کورکومین در روز علاوه بر بهبود علائم، می توانند انسداد دستگاه تنفسی را نیز بهبود بخشند. این تحقیقات در مجله تحقیقات بالینی و تشخیصی منتشر شده است.

کاهش خطر ابتلا به دیابت در افراد مبتلا به پیش دیابت

مصرف روزانه 25 میلی گرم کورکومین منجر به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در افراد مبتلا به دیابت نوع اول می شود. بعلاوه، مطالعه منتشر شده در Diabetes Care در سال 2012 نشان داد که مصرف مکمل های کورکومین توسط 240 نفر برای مدت 9 ماه خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد و شایان ذکر است که هیچ عارضه جانبی به جز درد معده ظاهر نشده است.

رفع سوء هاضمه

یک مطالعه در مجله انجمن پزشکی تایلند Chotmaihet Thangphaet منتشر شد که در آن 116 بیمار مبتلا به سوء هاضمه پودر زردچوبه مصرف کردند و نتایج حاکی از بهبود در 87 مورد بود.

کاهش درد عضلانی پس از ورزش

مطالعات اخیر نشان داده است که زردچوبه می تواند درد عضلانی پس از ورزش را تسکین دهد.

کاهش علائم آرتریت روماتوئید و درد مفاصل

یک تحقیقات منظم در ژورنال مواد غذایی دارویی در سال 2016 منتشر شد که نشان می دهد مصرف روزانه 1000 میلی گرم عصاره زردچوبه باعث کاهش درد مفاصل در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید می شود و مشخص شد که مصرف 500 میلی گرم کورکومین در روز علائم بیماری را بهبود می بخشد، بدون اینکه با هیچ عارضه ای همراه باشد.

تسکین درد پس از جراحی

مصرف کورکومین می تواند باعث کاهش درد و خستگی پس از جراحی شود. در یک مطالعه ای که در سال 2011 در مجله جراحی آندوسکوپی انجام شد، مشخص شد که مصرف کورکومین باعث کاهش درد و خستگی در افرادی می شود که تحت عمل جراحی کوله سیستکتومی قرار گرفته اند. همچنین مشخص شد که هنگام مصرف کورکومین به مدت سه هفته درد کاملا ناپدید شد.

 

همچنین بخوانید: خواص و مزایای نگهداری سنگ نمک در خانه

 

کاهش پیشرفت سرطان پروستات

یک مطالعه آزمایشگاهی که در ژورنال PloS One در سال 2015 منتشر شد، نشان داد که مصرف کورکومین، همراه با ترکیبی که در گوجه فرنگی وجود دارد، می تواند به کاهش رشد سلول های سرطانی پروستات کمک کند.

کاهش استرس

مصرف تنظیم شده زردچوبه با فیبر غذایی می تواند میزان استرس را در افراد سالم کاهش دهد .

کاهش علائم نفریت لوپوس

مصرف زردچوبه سه بار در روز و به مدت 3 ماه، می تواند باعث کاهش فشار خون و بهبود عملکرد کلیه در افراد مبتلا به نفریت لوپوس شده و التهاب را کاهش دهد.

مزایای زردچوبه برای کبد

کورکومین چربی های اطراف کبد را که ناشی از رژیم غذایی بد می باشد را کاهش می دهد و می تواند خطر ابتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی (استئاتوهپاتیت) را کاهش دهد.

مزایای زردچوبه برای روده بزرگ

یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی جایگزین و مکمل در سال 2004، که در آن 207 فرد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر شرکت کردند، نشان داد که مصرف یک قرص 8 ساعته پودر زردچوبه بصورت روزانه، علائم این بیماری مانند درد معده را کاهش می دهد، علاوه بر این می تواند باعث بهبود حرکت روده نیز باشد.

کاهش علائم کولیت اولسراتیو

کولیت اولسراتیو یک بیماری است که باعث اسهال و درد شکم می شود و اثبات شده است که زردچوبه می تواند این بیماری را بهبود دهد.

فواید زردچوبه برای معده

همانطور که قبلا ذکر شد، برخی از مطالعات نشان داده اند که مصرف زردچوبه می تواند در بهبود ناراحتی معده در افراد مبتلا به سوء هاضمه موثر باشد.

تسکین علائم پیش از سندرم قاعدگی

مطالعه ای در ژورنال Neuropeptides در سال 2016 منتشر شده است که در آن 35 زن حضور داشتند که به مدت 10 روز و به مدت سه دوره قاعدگی دو کپسول کورکومین دریافت کردند که نتایج آن کاهش علائم PMS را نشان داد.

مزایای زردچوبه برای کودکان

مطالعه  در مجله Ethnopharmacology در سال 2019 منتشر شده، نشان داد که مصرف پودر زردچوبه توسط کودکان مبتلا به آسم برای مدت 6 ماه برای کاهش علائم آسم و کاهش بیداری شبانه آن ها بسیار مفید است. احتیاط: در مورد میزان ایمنی یا مقادیر مجاز زردچوبه برای کودکان اطلاعاتی وجود ندارد، بنابراین توصیه می شود قبل از دادن به آن ها با پزشک مشورت کنید.

سایر خواص زردچوبه

زردچوبه فواید دیگری نیز دارد، اما برای تایید اثربخشی آن تحقیقات بیشتری لازم است، تجارب افراد نشان می دهد مصرف زرد چوبه در موارد زیر مفید می باشد:

  • اسهال
  • فیبرومیالژیا
  • سردرد
  • زردی
  • مشکلات کبدی
  • اختلالات قاعدگی
  • کاهش علائم افراد مبتلا به بیماری کلیوی
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر
  • کاهش علائم آرتروز
  • بهبود زخم معده 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

رزدچوبه را با خواص پیشگیری از آلزایمر و افسردگی، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، پیشگیری و درمان سرطان، پاک کننده کبد، درمان جوش صورت و آکنه، کاهش چین و چروک پوست، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0