خواص اعجاب انگیز گل ها

3107 بازدید
12 آبان 96
سمانه

با خواص اعجاب انگیر گل ها آشنا شویم

(گل ساعت، گل ارمنی، گل سنگ، گل قند)

گل ها دارای خواص و فواید بسیاری هستند و برخی از آن ها در طب سنتی مورد استفاده بوده اند، در این مطلب به بررسی برخی از این گل هایی که دارای خاصیت گیاهی هستند می پردازم. پس برای آشنایی با خواص و مضرات گل ها به خواندن ادامه دهید.

gol saat attarak photo1

خواص اعجاب انگیز گل ها

خواص گل ساعت :

گل ساعت را که با نام های دیگری نظیر چرخ الفلاک، ابوسبعه، پاسی فلورا می شناسند،  دارای طبعی گرم می باشد. از خواص گل ساعت می توان به تقویت تپش قلب، تنظیم قاعدگی، عروق کرونر قلب، التیام زخم (اگر از برگ های آن ضماد تهیه شود)، پرش اعضا و درمان مالیخولیا اشاره کرد.

البته مصرف ریشه گل ساعت برای زنان حامله، شیرده و کودکان زیر دوسال مضر است.

خواص اعجاب انگیز گل ها

خواص اعجاب انگیز گل ها

 

خواص گل ارمنی :

گل ارمنی را که با نام های دیگری مثل طین ارمنی و قیعیس نیز می شناسند طبع سرد و خشکی دارد. از خواصش می توان به درمان اسهال، تاول دهان، ورم موضعی پوست، زخم دهان، سل، درمان تنگی نفس حاصل از سرماخوردگی، بیماری های مسری، وبا، طاعون، درمان اسهال مزمن، خونریزی ریوی، واریس (با آب چغندر روی پا مالیده شود)، ریزش مژه (شستن مژه با جوشانده گل ارمنی) و تنظیم قاعدگی نام برد.

البته این گل باعث یبوست شده و برای طحال نیز مفید نیست.

gol sang attarak photo1

خواص اعجاب انگیز گل ها

 

همچنین بخوانید:  خواص گل ساعتی چیست؟

 

خواص گل سنگ :

گل سنگ ایسلند که برای معده (جوشانده آن) و درمان سو هاضمه مفید بوده، نفخ را نیز از بین می برد و نیروی جنسی را زیاد می کند این گل همچنین به نام های دیگری همچون خزاز، خرزالصخور مشهور است.

gol ghand attarak photo

خواص اعجاب انگیز گل ها

خواص گل قند :

گل قند (مربای گل سرخ با عسل یا قند) که با نام های دیگری همچون جلنجبین (گلقند عسلی) و گلنگبین شناخته می شود، دارای طبع گرم بوده است. داروی تقویت کننده حافظه، از بین بردن کابوس، دفع سنگ کلیه، سل (مصرف 20 گرم آن روزانه)، ضد سردرد، کم کردن آبریزش چشم (مصرفش بعد از غذا) می باشد.

علاوه بر این ها دارای مضراتی چون افزایش قند خون، عطش، وسواس و مالیخولیا می باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل ساعتی را با خواص تسکین استرس و افسردگی، کاهش فشارخون، درمان بی خوابی، تسکین التهاب، مهار اعتیاد، ضد درد، ضد اسپاسم، تقویت قلب، گشاد کننده عروق خونی، ضد تشنج، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0