خواص انواع مختلف کدو

5982 بازدید
03 آبان 96
سمانه

نکاتی مفید در باب خواص  انواع مختلف کدو

کدو چند نوع است بعضی از انواع آن را در تهیه خورش مصرف می کنند برخی کـدو را جهت استفاده از دانه آن ها پرورش می دهند و برخی دیگر مصرف غذایی مختلف داشته و نارنجی رنگ و گلو باریک و تقریبا گلابی شکل هستند و مقدار مواد قندی و سایر مواد غذایی آن از انواع دیگر بیشتر و مفیدتر می باشد و در اینجا منظور نوع خوراکی می باشد.

میوه کدو غذایی است ملین مزاج و نرم کننده سینه، حکیم ابوعلی سینا کدوی پخته بدون اضافه نمودن شکر را داروی تقویت کننده حافظه معرفی کرده و یکی از غذاهایی معرفی کرده است که قدرت حافظه را زیاد می کند، دانه کدو مقوی قوای تناسلی است. کدو منبع غنی از ویتامین ث، پتاسیم، فیبر خوراکی منگنز، فولات، اسید های چرب امگا ۳ و برخی ویتامین های گروه ب را داراست بنابراین مصرف این خوراکی در برنامه‌ غذایی به زنان باردار توصیه می‌گردد.

مربای کدو که به دستور ذیل ساخته می شود خواص فراوان داشته و بدن انسان را تقویت و ضعف بدن را زایل کرده و قدرت و نشاط فراوان به انسان می دهد و لاغری غیر طبیعی را نیز مرتفع می کند.

 

خواص انواع مختلف کدو

خواص انواع مختلف کدو

 

دستور تهیه مربای کدو :

کدوی خوب رسیده نارنجی رنگ شده را پوست کنده، داخل آن را خالی و به صورت قطعاتی به اندازه بادام قطعه قطعه کرده و شش تا هشت ساعت آن را در آبی که مقدار کمی آهک در آن صاف کرده اید، بگذارید.

سپس با آب پاک شسته و با مقدار کمی آب آن را طبخ کنید. به طوری که متلاشی نشود سپس رطوبت زیادی قاچ های کدو را در پارچه تمیزی خشک کرده و در عسلی که در آفتاب یا حرارت ملایم موم و کف آن را گرفته شده باشد ریخته تا قوام آید.

به جای عسل می تون از نیشکر استفاده کرد. در اینصورت مقدار شکر باید دو برابر کدو باشد. وقتی خوب به قوام آمد مقداری گلاب و زعفران و مصطکی ساییده شده را جهت خوشبو شدن به آن اضافه نموده و اگر پس از به قوام آمدن مقداری تخم خشخاش به آن اضافه شود ضمن تقویت عمومی بی خوابی را نیز مداوا می کند.

 

همچنین بخوانید:  خورشت مرغ و کدو سبز رژیمی

 

کدو حلوایی :

کدو حلوایی (کدو تنبل، قباق، قرع رومی و..) دارای طبع سرد و تر می باشد. از خواص آن می توان به دافع اخلاط، از بین برنده ورم مجاری ادراری (شیره تخم آن را جوشانده با شیر میل کنید)، درمان تب، صفرا بر، کم کننده عرق، زردی چشم (مالش با آب گل و میوه) و زیاد کننده طول عمر اشاره کرد. اما از مضررات آن می توان به زیاد کننده سودا، کم کننده جذب ویتامین ث، عامل انگل کدو (باید بعد از آن کمی آبغوره خورده شود)، نفخ (در صورت زیاده روی)و مرض قند اشاره کرد.

خواص انواع مختلف کدو

خواص انواع مختلف کدو

کدو مسمایی :

طبع کدو مسمایی (کدو سبز) نیز دارای طبع سرد و تر است و حاوی انسولین گیاهی می باشد. این کدو دارای فوایدی همچون رقیق کننده خون (روزی یک لیوان آب خام)، ملین، از بین برنده چربی خون (روزی یک لیوان آب خام) و دافع تورم ریوی (مصرف آب خام آن) می باشد. از مضرات کدو مسمایی می توان به کم کردن حافظه کودکان اشاره کرد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن تخم کدو را با خواص درمان پروستات، تقویت مغز و اعصاب، درمان خارش سر، درمان سرفه و خشونت سینه، پیشگیری از پوکی استخوان، افزایش میل جنسی آقایان، رفع یبوست، بی خوابی، تب های گرم و دل پیچه صفراوی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0