خواص برگ درخت توت

3128 بازدید
29 دی 00
سمانه

خواص برگ درخت توت

توت های شیرین و رسیده، میوه های فوق العاده خوشمزه و محبوبی هستند (مطمئنا همه شما در اوایل تابستان، متوجه این توت هایی که روی زمین پاشیده شده اند، شده اید) که در سراسر جهان از آن لذت می برند و به دلیل انواع ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی قوی شان، اغلب به عنوان یک غذای فوق العاده شناخته می شوند. اگر می خواهید بدانید توت خشک چه خاصیتی دارد ادامه مطلب را از دست ندهید؛ آنتی اکسیدان قوی، کاهش فشارخون، کاهش سطح کلسترول بد، کاهش بیماری های قلبی، منبع فراوان فیبر، سرشار از آهن، پروتئین و کلسیم، پیشگیری از خطر ابتلا به پوکی استخوان، منبع عالی ویتامین ث (حتی بیشتر از پرتقال و مرکبات)، تقویت سیستم ایمنی بدن و… همگی از خواص توت خشک هستند که نباید از آن غافل شد.

خواص باور نکردنی برگ توت سفید

اما آیا می دانید که درخت توت، علاوه بر تولید میوه توت، فواید دیگری هم دارد؟ میوه تنها بخشی از درخت توت نیست که ممکن است فواید سلامتی داشته باشد. قرن هاست که از برگ های آن در طب سنتی به عنوان یک درمان طبیعی برای انواع بیماری ها استفاده می شود.

در واقع، برگ ها بسیار مغذی هستند. آنها سرشار از ترکیبات گیاهی قدرتمند مانند آنتی اکسیدان های پلی فنل و همچنین ویتامین ث، روی، کلسیم، آهن، پتاسیم، فسفر و منیزیم هستند. برگ های توت یکی از رایج ترین درمان های خانگی طبیعی برای بسیاری از بیماری ها هستند. کره ای ها، ژاپنی ها و چینی ها از این گیاه در طب سنتی به عنوان نوشیدنی مقوی برای بیماری های مختلف استفاده می کنند.

شما نیز می توانید از ارزش ها و خواص دارویی گرانبها برای درمان بیماری های مختلف استفاده کنید. اگر به دنبال راهی ساده برای دریافت این فواید سلامتی و موارد دیگر هستید، یک چای آرام بخش برگ توت را امتحان کنید!

 

خواص برگ درخت توت

خواص برگ درخت توت

خواص برگ درخت توت

هیچ کس نیست که نداند توت سفید و سیاه چقدر مفید است. به همین ترتیب، توت خشک و شربت توت. توت از هر نظر از سر تا پا میوه ای دارویی است. فواید برگ توت که در فصل بهار جمع آوری می شود بی شمار است. رایج ترین استفاده از برگ توت به عنوان چای است. همچنین می توان آن را به سوپ و غذا اضافه کرد. می توان آن را درست مانند برگ انگور پیچید.

فواید برگ توت چیست؟

تسکین درد

برگ توت به دلیل خاصیت ضد درد آن شناخته شده است. دمنوش برگ توت برای بسیاری از دردها به ویژه آرتروز موثر است.

یک آنتی اکسیدان قوی است

امروزه مصرف زياده از حد غذاهای آماده، تنقلات پركالری و فاقد مواد مغذی از يكسو، و عدم مصرف ميوه و سبزيجات تازه به مقدار كافی از سوئی ديگر، شرايطی در جامعه حاكم كرده كه بيماری هایی مانند سرطان، بيماری های قلبی و عروقی، سكته مغزی، آلزايمر، آرتريت روماتوئيد (دردهای مفصلی)، ديابت نوع ۲ و كاتاراكت (آب مرواريد) روزبه روز افزون تر می شود، كه مواد آنتی اكسيدانی در پيشگیری از این بیماری ها نقش به سزائی دارند.

برگ توت یک آنتی اکسیدان بسیار قوی از نظر مواد مغذی موجود در آن است. به لطف این ویژگی، اگر در حد اعتدال مصرف شود، از ایجاد رادیکال های آزاد در بدن و از بروز سرطان ممانعت می کند.

برای سرماخوردگی و گلودرد مفید است

برگ توت در درمان برونشیت و سرماخوردگی موثر است. دمنوش برگ توت که در فصل سرما خورده می شود، سرفه و درد گلو را تسکین می دهد. توصیه می شود این دمنوش را قبل از صبحانه و شام با معده خالی بنوشید تا روند بیماری به راحتی طی شود.

 

همچنین بخوانید:  خواص شگفت انگیز انواع توت

 

قند خون را متعادل می کند

برگ توت ترکیبات مختلفی را وارد بدن می کند که هر کدام از آنها ممکن است به مبارزه با دیابت کمک کنند. با مصرف منظم چای برگ توت به تعادل قند خون کمک می کنید.

  • اما اگر دیابت دارید، توصیه می کنیم قبل از مصرف چای برگ توت با پزشک خود مشورت کنید.

بهترین نوشیدنی برای تقویت قلب

برگ توت یک درمانگر طبیعی در درمان بیماری های قلبی است. عصاره برگ توت با کاهش کلسترول و فشار خون، کاهش التهاب و جلوگیری از آترواسکلروز می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد. آترواسکلروز به معنی تجمع پلاک در شریان هاست و می تواند منجر به بیماری های قلبی شود.

سایر فواید برگ توت عبارتند از:
  • این یک تب بر طبیعی است. چای برگ توت از گذشته تا به امروز به عنوان تب بر استفاده می شده است.
  • خاصیت ادرار آور دارد.
  • به عنوان موثر در برابر اگزما شناخته شده است.
  • سموم کبد را پاک می کند.
  • به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد، در برابر التهابات بدن موثر است.
  • با تسریع متابولیسم به چربی سوزی و کاهش وزن کمک می کند.
  • استخوان ها را تقویت می کند.
  • اعصاب را آرام می کند.
  • فشار خون را پایین می آورد.
  • دستگاه گوارش را تقویت می کند.
  • دوستدار پوست است.
  • از ریزش مو جلوگیری می کند.
  • برای کم خونی مفید است.
  • سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند و عوامل مستعد بیماری ها را از بین می برد.
  • به لطف خواص آنتی اکسیدانی خود، علائم بیماری های مزمن را کاهش می دهد.
  • در برابر بیماری های زمستانی موثر است.

 

خواص برگ درخت توت

خواص برگ درخت توت

 

طرز تهیه چای برگ درخت توت

درست کردن چای برگ توت بسیار ساده است!

مواد لازم:

  • برگ توت خشک 2 قاشق غذاخوری
  • آب سرد 4 لیوان
  • عسل برای شیرین شدن 1 قاشق چایخوری (در صورت تمایل)

روش تهیه: به سادگی چهار فنجان آب سرد را به همراه برگ های توت به یک قوری اضافه کنید و به مدت 10-15 دقیقه روی اجاق گاز قرار دهید. سپس آن را صاف کنید و با عسل شیرین کنید و میل نمایید.

توجه: می توانید چای برگ توت را با برگ های تازه توت دم کنید.

مضرات برگ توت

  • اگرچه برگ توت تا حد زیادی در مطالعات انسانی و حیوانی بی خطر است، اما ممکن است در برخی افراد منجر به عوارض جانبی شود. به عنوان مثال، برخی افراد هنگام مصرف مکمل ها عوارض جانبی مانند اسهال، حالت تهوع، سرگیجه، نفخ و یبوست را گزارش کرده اند.
  • علاوه بر این، افرادی که داروهای دیابت مصرف می کنند، به دلیل اثرات آن بر قند خون، قبل از مصرف برگ توت باید با یک متخصص بهداشت مشورت کنند.
  • مطالعات انسانی بیشتری برای اثبات ایمنی این برگ هنگام مصرف طولانی مدت مورد نیاز است.
  • کودکان و زنان باردار یا شیرده باید به دلیل تحقیقات ایمنی ناکافی از مصرف آن اجتناب کنند.

برگ توت چه زمانی جمع آوری می شود؟

برگ های توت در فصل بهار جمع آوری می شود. در این ماه ها، برگ های توت کاملا تازه هستند، زیرا تازه شروع به رشد کرده اند.

چگونه برگ توت را نگهداری کنیم؟

برگ های خشک توت را می توان برای مدت طولانی در شرایط مناسب در هوای خشک و خنک نگهداری کرد. علاوه بر این، برگ توت را می توان مانند برگ مو در آب نمک نگهداری کرد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

توت خشک را با خواص کاهش فشار خون، درمان کم خونی، جلوگیری از بیماری های قلب عروقی، پبشگیری از سرطان روده، تقویت کننده کبد و کلیه، درمان ناتوانی جنسی، انزال زودرس، درمان سفید شدن زودرس موها، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0