topNotif

خواص بی نظیر عرق فراسیون برای بدن

4395 بازدید
08 بهمن 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

با خواص بی نظیر عرق فراسیون برای بدن آشنا شویم

با نام های شَنار، گندنای کوهی، افنان سر، صوف الارض، علقما، فراسیم، محموده، کورار، حشیشه الکب هم نیز گفته می شود. فراسیون گیاهی است از خانواده ی نعنا، علفی و چند ساله. گل های آن در قسمت بالای ساقه به طور گروهی از محل اتصال برگ ها به ساقه، به رنگ سفید و کوچک ظاهر می شوند. برگ ها و شاخه ها تلخ است. این گیاه به صورت خوردرو در اراضی متروکه، گودال ها، کنار جاده ها در شمال آفریقا و آسیا می رویند. در ایران هم در اطراف تهران، دره ی چالوس، سراب رود، گیلان، لاهیجان، اراک، تفرش، کرمان، سمنان، خراسان،ارتفاعات بجنورد و تقریبا تمام مناطق کشور دیده می شود.

خواص درمانی فراسیون :

دارای طبیعت خیلی خشک و گرم است تونیک، مدر و بادشکن است، سینه را نرم می کند، داروی مفیدی برای سرماخوردگی، سرفه و ناراحتی های ریوی می باشد، ضد تشنج، تصفیه کننده خون، قاعده آور، باز کننده ی گرفتگی های کبد و طحال است، اثر ضد سم دارد، برای رویت این خواص، چهل تا پنجاه گرم از سر شاخه های گل دار و خشک آن را در یک لیتر آب جوش پانزده دقیقه دم کنید و هر صبح، ظهر و شب یک فنجان از آب صاف کرده آن را بنوشید.

خواص بی نظیر عرق فراسیون برای بدن

خواص بی نظیر عرق فراسیون برای بدن

اگر سی گرم از عصاره تازه آن را با عسل یا شیر مخلوط کنید و آن مقدار را در طول روز به مرور بخورید، کمک زیادی به التیام قروح و جراحت های سینه و ریه و اخراج اخلاط می کند، مقوی معده و اشتها آور است، برای سل ریوی بسیار نافع است. آن را در آب یا روغن زیتون بجوشانید و کمپرس آن را در محل زهار مرد یا زن قرار می دهند، برای رفع دردهای مثانه، قطره قطره ادرار کردن و بی نظمی و کمی ادرار نافع است، در صورت وجود سنگ در دستگاه دفع ادرار و رفع انسداد مجاری کبد و طحال مفید می باشد.

ضماد له شده ی تازه آن در محل گاز گرفتگی سگ هار برای التیام زخم و جراحت آن نافع است. گونه فراسیون آسای سیاه در رفع اختلالات عصبی زنان یائسه، مبتلایان به هیستری، حالات اضطرابی، بی اختیاری دفع ادرار با منشا عصبی و سیاه سرفه درمان گر است. مصرف آن در سیاه سرفه باعث می گردد که تعداد سرفه و شدت آن کاهش پیدا کند و در دفع کرم های اسکاریس و کرمک، اثر قاطع ظاهر می سازد و خوردن شیره تازه گیاه به مقدار یک قاشق قهوه خوری، شب موقع خواب به منظور رفع بی خوابی موثر است.

 

همچنین بخوانید:  معرفی گیاه گندنای کوهی و خواص آن

 

مضرات احتمالی فراسیون :

خوردن آن برای کلیه و مثانه مضر است، در اثر مصرف دوز بالا رحم تحریک می شود و بهتر است مادران باردار و شیرده از مصرف آن پرهیز کنند، به علت اینکه ایجاد بی نظمی در ضربان قلب می کند، اشخاصی که دارای ناراحتی قلبی هستند، باید از خوردن آن دوری کنند، اسراف در خوردن آن ممکن است منجر به وجود خون در ادرار شود. مصلح آن کتیرا، سنبل الطیب، رازیانه و عسل است.

برگ فراسیون : جویدن آن در دهان برای رفع بیماری دهان و استحکام دندان ها مفید است. ضماد آن به همراه عسل، برای تسکین  درد پهلو مفید است، برای تحلیل ورم ها از هر نوع که باشد، تازه ی آن را بکوبید و با پیه بز آب کرده و سرخ کنید و ضماد کنید.

گل فراسیون : درد معده را درمان می کند، اگر دو گرم از آن را با شربت بنفشه مخلوط و دم کنید و آن را صاف کرده و نیمه گرم بنوشید برای تسکین سرفه های مرطوب، رفع جراحات سینه و ریه و پاک کردن آن ها از اخلاط خیلی موثر است. دم کرده آن همراه با زوفا و مقداری روغن بادام شیرین برای پاک کردن سینه و ریه از اخلاط لزج تاثیر فوق العاده دارد.

اثر عجیب در قطع سرفه های شدید دارد در صورتی که حدود بیست گرم از سر شاخه های گل دار یا گل های آن را در آب صاف کرده ی حاصل از جوشانده سبوس گندم، بجوشانید تا غلیظ شود و صاف کنید و نیم گرم بنوشید و این کار را تا یک هفته ادامه دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گیاه فراسیون را با خواص درمان سرماخوردگی، سرفه و ناراحتی های ریوی، ضد تشنج، تصفیه کننده خون، قاعده آور، باز کننده گرفتگی های کبد و طحال، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0