topNotif

خواص درمانی سنگ نمک برای حفظ سلامتی بدن، پوست و مو

4574 بازدید
17 آذر 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

با خواص درمانی سنگ نمک برای حفظ سلامتی بدن بیشتر آشنا شوید

معمولا مردم از سنگ نمک (NaCl) کمتر استفاده می کنند، اما سنگ نمک برای بدن بسیار مفید است. سنگ نمک فواید زیادی از جمله برای زیبایی بدن دارد. در سنگ نمک ترکیبات شیمیایی همچون سولفات منیزیم وجود دارد. منیزیم یکی از اجزای اصلی سلول های انسانی است و برای تنظیم حدود 325 آنزیم بدن ضروری است. به علاوه، نقش مهمی در بسیاری از فعالیتهای بدن ایفا می کنند. حال، با خواص درمانی سنگ نمک برای حفظ سلامتی بدن بیشتر آشنا شوید.

خواص درمانی سنگ نمک برای حفظ سلامتی بدن

کمبود منیزیم با مشکلاتی مانند فشار خون بالا، پوکی استخوان و سردرد همراه است. سولفات نقش مهمی در تشکیل بافت مغزی و جذب مواد مغذی توسط بدن دارد. همچنین، در روند سم زدایی کمک می کند. سولفات منیزیم می تواند از طریق پوست جذب شود. استفاده منظم از سنگ نمک به هنگام استحمام، راه آسان و ایده آل برای دریافت مزایای سنگ نمک است. سنگ نمک را می توان در هر دو شکل موضعی و خوراکی استفاده کرد.

خواص سنگ نمک

خواص سنگ نمک

کاهش استرس

سنگ نمک در کاهش استرس بسیار مفید است. سطوح آدرنالین با استرس در بدن افزایش می یابد. منیزیم نقش مهمی در انتشار و سرعت مواد شیمیایی سروتونین ایفا می کند که مغز را تحریک می کند. با کاهش استرس، نگرانی، تحریک پذیری، بی خوابی و ریتم های غیر طبیعی قلب، احساس آرامش ایجاد می شود. اگر استرس یا تنشی وجود دارد، کمی سنگ نمک در آب حل کنید سپس 20 دقیقه در این آب حمام کنید. انجام این کار موجب آرامش بیشتر و خواب راحت خواهد شد. سه بار در هفته حمام سنگ نمک می توانید زندگی بدون استرس را به وجود آورد.

مفید برای سم زدایی بدن

سنگ نمک در تخریب مواد سمی از بدن کمک می کند. این سموم برای سلامتی خطرناک هستند. سلول های منیزیم موجود در سنگ نمک برای تخریب مواد سمی ضروری هستند. بدین منظور، یک تا دو  فنجان سنگ نمک را در وان حمام آب گرم، حل کرده و برای 10 تا 15 دقیقه در آن قرار بگیرید. این درمان باید 2 تا 3 بار در هفته انجام شود.

تسکین اسپاسم های عضلانی

سنگ نمک در درمان ضعف، درد و اسپاسم (گرفتگی) عضلانی، به خصوص پس از ورزش بسیار مفید است. منیزیم به طور موثر درد و التهاب را کاهش می دهد. همچنین، به آرامش عضلات کمک می کند. بدین منظور، کمی آب گرم را به سنگ نمک اضافه کنید و یک خمیر ضخیم ایجاد کنید. برای تسکین درد و اثر آرامش بخشی، این خمیر را به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی منطقه آسیب دیده بگذارید.

تسکین التهاب مفاصل

سنگ نمک می تواند به درد و التهاب کمک کند. منیزیم موجود در آن به تنظیم سطح PH در بدن کمک می کند. این باعث می شود تا سفتی، درد و التهاب مفاصل (انواع آرتریت) را کاهش دهد. همچنین، به تامین مواد معدنی استخوان ها کمک می کند. علاوه بر این، سنگ نمک نیز به عملکرد سیستم عصبی کمک می کند و درد عضلانی و عصبی را کاهش می دهد. بدین منظور، 2 قاشق سنگ نمک را در آب حل کنید  و برای 20 تا 30 دقیقه، در آن آب قرار بگیرید. انجام این کار برای سه بار هر هفته، باعث تسکین درد و التهاب مفاصل می شود.

حفظ زیبایی مو

سنگ نمک در حفظ مو سالم استفاده می شود. سنگ نمک، با از بین بردن روغن اضافی از پوست سر، آن را سالم نگه می دارد. همچنین، در برطرف کردن مشکلات دیگر مو مانند موهای نازک، ریزش مو، موخوره، شوره سر و غیره کمک می کند. علاوه بر این، سنگ نمک در تقویت موهای آسیب دیده موثر است. با مخلوط کردن سنگ نمک و مقداری آب ، ماسک مو تهیه کنید. آن را برای 15 تا 20 دقیقه روی سر خود گذاشته و با آب سرد شستشو دهید. از این درمان فقط یک بار در هفته استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید: خواص و مزایای نگهداری سنگ نمک در خانه

 

لایه بردار پوست

برای داشتن پوستی سالم و نرم، استفاده از سنگ نمک یک یا دو بار در هفته ضرورت دارد. این کمک می کند تا پوست های مرده از بین بروند. همچنین، برای درمان مشکلات پوستی مانند خارش، آکنه، جوش سر سیاه و سر سفید مفید است. برای خلاص شدن از سلول های مرده پوست فقط تعداد انگشت شماری از سنگ نمک را بر روی پوست خود به آرامی مالش دهید و سپس آن را با آب گرم تمیز کنید. همچنین، تعداد کمی سنگ نمک را با یک قاشق بزرگ روغن زیتون مخلوط کنید. این خمیر را روی پوست گذاشته و بعد از چند دقیقه بشویید. این درمان را هفته ای یک بار، برای داشتن پوستی سالم، صاف و نرم استفاده کنید.

درمان و جلوگیری از آفتاب سوختگی

سنگ نمک برای جلوگیری از آفتاب سوختگی پوست بسیار مناسب است. خواص ضد التهابی موجود در آن به از بین بردن تحریک نور، خارش و درد ناشی از آفتاب سوختگی کمک می کند. همچنین به حفظ پوست کمک می کند. برای درمان دست و پای آفتاب سوخته، 2 قاشق غذا خوری سنگ نمک را در یک فنجان آب مخلوط کنید. سپس این مخلوط را در یک بطری اسپری بریزید و بر روی نواحی آسیب دیده اسپری کنید. ده دقیقه بعد، بدن را کامل بشویید.

بهبود سلامت قلب و عروق

سنگ نمک برای بهبود سلامت قلب بسیار مفید است. منیزیم موجود در آن به حفظ ریتم قلب طبیعی و شریان های سالم کمک می کند. اگر شریان ها سالم باشند، لخته های خون و خطر آسیب به دیواره های شریانی نیز کمتر می شود. علاوه بر این، سنگ نمک به بهبود گردش خون کمک می کند، در نتیجه باعث کاهش خطر بیماری قلبی و سکته مغزی می شود. برای کاهش خطر ابتلا به بیماری ها و حمله قلبی،2 بار در هفته، آب با کمی سنگ نمک مصرف کنید.

کمک به سیستم گوارش

سنگ نمک به کاهش سموم مضر، مواد زائد بدن و دستگاه گوارش کمک می کند. سنگ نمک به عنوان یک ملین کننده برای دفع مدفوع و در درمان یبوست موثر است. بدین منظور، یک یا دو قاشق چای خوری سنگ نمک را در یک لیوان آب داغ حل کرده و یک بار در روز و به مدت یک هفته بخورید.

نکته: ممکن است سنگ نمک عوارض جانبی از جمله اسهال، تهوع و استفراغ نیز به همراه داشته باشد. بنابراین، قبل از مصرف سنگ نمک ، با پزشک خود مشورت کنید.

منع استفاده از سنگ نمک

همیشه باید در نظر داشته باشید که  سنگ نمک برای همه مفید نیست. برخی از افراد با مصرف سنگ نمک دچار عوارض جانبی مانند درد معده، اسهال، تهوع و استفراغ می شوند. بنابراین، زنان باردار یا شیرده از مصرف آن اجتناب کنند. همچنین، افراد مبتلا به دیابت و کسانی که مشکلات کلیوی دارند، بهتر است از مصرف آن خودداری کنند.  علاوه بر این، سنگ نمک برای کودکان زیر 6 سال توصیه نمی شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

نمک هیمالیا را با خواص درمان آکنه و جوش صورت، لایه برداری پوست صورت و بدن، درمان شوره سر، درمان قطعی میگرن، درمان گرفتگی بینی و سینوزیت، رفع بوی بد دهان، درمان بی خوابی شبانه، کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت، درمان پا درد و کمر درد، بهبود گردش خون در بدن، جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی، درمان پوکی استخوان، درمان فشار خون بالا، لاغری و کاهش وزن، بهبود عملکرد غده تیروئید، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0