معرفی خواص درمانی علف هفت بند یا هفت دانه

6270 بازدید
19 فروردین 97
سمانه

آخرین بروزرسانی 20 مهر 1398

معرفی خواص درمانی علف هفت بند یا هفت دانه

اسم گیاه هفت دانه از لغتی یونانی به معنای انواع زیاد گرفته شده است. علف هفت بند از گیاهانی است که همه جا میروید و ریشه میدواند و کسانیکه با زراعت و کشاورزی سروکار دارند و ر زمین های زراعتی کار می کنند متوجه این علف می شوند و می بینند که چگونه ریشه میدواند و همه جا را فرا می گیرد. در این مطلب با علف هفت بند یا گیاه هفت دانه آشنا شده و خواص آن برای بیماری های مختلف، طریقه تهیه چندین مخلوط نیز شرح داده می شود.

علف هفت بند گیاهی کوچک و دارای ریشه‌ای اصلی و تعداد زیادی  ریشه فرعی است که از آنها ساقه‌هایی به حالت افتان روی زمین یا کمی خمیده به طرف بالا منشا می‌گیرند. ارتفاع ساقه‌ها ممکن است به بیش از 50 سانتی متر برسد. برگ ها متناوب، مستطیلی، سرنیزه‌ای یا خطی، دم برگ‌دار یا بدون دم برگ هستند. میوه فندقه سه گوش با خطوط برجسته طولی است. بخش های دارویی گیاه مزبور در فصل تابستان جمع‌‌آوری می گردند.

ریشه های گیاه هفت بند برای درمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. مهمترین ترکیبات موجود در علف هفت بند روغن فرار، آنتراکینون، گلوکوتانن، سیلیس و … است.

معرفی خواص درمانی علف هفت بند یا هفت دانه

معرفی خواص درمانی علف هفت بند یا هفت دانه

موارد مصرفی گیاه هفت‌بند کدامند ؟!

از زمان های بسیار قدیم انسان به خواص طبی علف هفت بند آشنا بوده است. در قرون اول میلادی، پدانیوس دیوسکورید طبیب مخصوص نرون امپراتور روم جوشانده علف هفت بند را برای بیمارانی که مبتلا به اختلال ادرار شده بودند تجویز می کرد.

پلین گیاه شناس معروف هم جوشانده علف هفت بند را حلال سنگ های مجرای ادراری می دانست و زخم مثانه را با آن معالجه می کرد.

وان اسویتن که در سال های 1700 تا 1772 میلادی می زیسته و یکی از پزشکان معروف هلندی بوده است و نظریات و ابتکارات معروفی دارد در کتاب خود نقل می کند که یکی از بیماران او مبتلا به یرقان مزمن شده بود مدت دو سال تمام همت کرد و غذایی جز علف هفت بند نخورد و شفای کامل یافت!

در عصر حاضر هم پزشکان بسیاری به خواص شفابخش علف هفت بند اعتقاد دارند و خاصیت های تازه ای در آن کشف کرده اند چنانکه دکتر بوهن می گوید:

علف هفت بند از سبزی هایی است که خون را تصفیه می کند، در تمام بیماری های مزمنی که در اثر کمبود فعالیت غده های داخلی پیدا می شود اثر دارد و می توانید آنرا در بیماری های کبدی، یرقان، نقرس و انسداد غدد، بکار ببرید.

دکتر شولز دستور می دهد که جوشانده علف هفت بند را در بیماری های نقرس، آلرژی های مزمن و اختلالات هاضمه و اگزما بکار برند. برای تهیه جوشانده علف هفت بند، سی گرم ریشه علف هفت بند را در کمی آب بجوشانید بعد آب آنرا دور بریزید و ریشه های علف هفت بند را تکه تکه کرده و دوباره در یک لیتر آب جوش مدت دوازده دقیقه بجوشانید و هشت گرم شیرین بیان را با پوست یک لیمو در آن بیندازید و بگذارید دم بکشد بعد آنرا صتف کنید و بنوشید.

سایر خواص درمانی علف هفت بند :

مقوی، قابض، بند آورنده خون، مهارگر ترشحات روده ای، ضد دیابت، تصفیه کننده خون و مدر از خواص درمانی گیاه هفت‌بند هستند.از گیاه هفت بند می توان برای درمان اسهال، ورم معده، اسهال خونی، ترشحات سفید زنانه، بواسیر، خونریزی اندام های مختلف (شش ها، لوله گوارش، رحم)، سل ریوی و کلیوی، دیابت، آلبومینوری (آلبومين بالا در ادرار)، سنگ های صفراوی و ادراری، نقرس، رماتیسم، اولیگوری (کم ادراری) استفاده کرد.

طریقه مصرف گیاه هفت دانه یا هفت بند

دمنوش گیاه هفت بند : 1 قاشق مرباخوری از گیاه هفت‌بند را به ازای هر فنجان آب 2 دقیقه بجوشانید سپس 20 دقیقه دم بگذارید در انتها دمنوش تهیه شده را در فنجان ریخته با نبات یا عسل آن را شیرین کرده و بگذارید اندکی خنک شود و آن را میل کنید و روزانه 2 تا 3 فنجان از مایع حاصل میل شود (جهت شیرین کردن دمنوش مزبور همچنین می توان از شربت به نیز استفاده نمود.). عصاره گیاه هفت بند : عصاره گیاه هفت بند را روزانه بین 0/20 تا  0/40 گرم می توانید استفاده کنید. تنتور گیاه هفت بند : تنتور گیاه هفت بند می تواند روزانه 15 قطره  2 تا 3 بار استفاده شود.

 

همچنین بخوانید:  کشک منبع خوبی از کلسیم و پروتئین

 

طرز تهیه نوش داروی ضد دیابت چگونه است ؟!

  • عصاره علف هفت بند 3 گرم
  • عصاره سوزن چوپان 4 گرم
  • گلیسیرین 50 گرم
  • آب به میزان کافی تا رسیدن به حجم 300 میلی لیتر نیاز است.

طرز تهیه نوش داروی ضد دیابت : مواد مورد نظر را با هم مخلوط کرده سپس از آن قبل از غذا (ناهار و شام) استفاده کنید. مقدار مصرف از نوش داروی ضد دیابت : یک  قاشق سوپخوری پیش از ناهار و شام میل گردد.

مخلوط مخصوص اچ الکلرک چگونه تهیه می شود؟!

مواد مورد نیاز برای تهیه مخلوط اچ الکلرک : عصاره روان علف هفت بند و عصاره روان دم اسب نیاز است.

طرز تهیه مخلوط مخصوص اچ الکلرک : از هر عصاره 50 گرم ریخته و مواد را با هم مخلوط کرده و سپس روزی 3 بار از آن استفاده کنید. مقدار مصرفی : از هرکدام 3 قاشق مرباخوری در روز میل گردد، این محلول برای بیماری سل بسیار نافع است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

علف هفت بند را با خواص  رفع اسهال و اسهال خونی، درمان آسم و برونشیت، رفع ترشحات زنانه، تب بر، کنترل قندخون، دفع سنگ کلیه و مثانه، معالجه میگرن، درمان درد سیاتیک و درد کمر، ضد نفخ، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از عطاری آنلاین عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0