topNotif

خواص زنجبیل و زیره سبز را بدانیم !

5882 بازدید
03 شهریور 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

با خواص زنجبیل و زیره سبز آشنا شویم

در این مطلب شما با خواص دو گیاه یعنی زنجبیل و زیره سبز آشنا خواهید شد، طریقه آماده سازی دمکرده و استفاده از این گیاهان را خواهید دانست.

*خواص زنجبیل

زنجبیل یک گیاه درمانی قدرتمند، ضد پیری است. محققان تاکید می کنند این گیاه دردهای معده را تسکین می دهد و همچنین پیشرفت آن را مهار می کند. پژوهشگران می گویند زنجبیل وقتی به صورت تازه مصرف شود به هضم غذا کمک می کند. زنجبیل یک ماده ضد التهابی قوی و موثر است که هیچ نوع عارضه جانبی ای ندارد. بهترین روش برای مصرف زنجبیل رنده کردن دو قاشق چای خوری از آن و حل کردن آن در آب بسیار داغ و خیساندن آن به مدت 5 دقیقه در آب داغ و بعد مصرف آن است.

از دیگر خواص زنجبیل می توان به درمان اسهال، دردهای قاعدگی را کاهش می دهد، خوشبو کننده دهان، تقویت روحیه و کاهش استرس، درمان سرماخوردگی و آنفولانزا و گرفتگی عضلانی، برای سلامتی پوست در ارتباط بافت ها مفید می باشد.

خواص زنجبیل و زیره سبز را بدانیم !

خواص زنجبیل و زیره سبز را بدانیم !

*خواص زیره

زیره گیاهی است یک ساله، کوچک و علفی که ارتفاع آن 60 سانتیمتر است. ریشه آن دراز و باریک به رنگ سفید، ساقه آن راست و برگ هایش به شکل نوار باریک و نخی شکل به رنگ سبز می باشد. این گیاه به طور وحشی در مناطق مدیترانه می روید. زیره به رنگ های زرد تیره، سبز و خاکستری وجود دارد.

خواص و ویژگی های زیره

قابض و خشک کننده است. ضد تشنج و برای برطرف کردن بیماری صرع مفید است. تقویت کننده معده است و در دفع گاز معده موثر است. قاعده آور، عرق آور، ادرار آور است. برای برطرف کردن دندان درد، دم کرده زیره را مزه مزه کنید. برای جلوگیری از خونریزی بینی زیره را در سرکه خیس کنید، استشمام کنید یا چند قطره از آن را در بینی بچکانید.

برای رفع برونشیت از دم کرده زیره استفاده کنید. زیره را در غذاهایی که نفاخ هستند مخصوصا حبوبات استفاده کنید. هنگامی که اطفال شیرخوار دل درد دارند و نفخ در شکم شان پیچیده است، چند قطره اسانس زیره را با روغن بادام مخلوط کنید و شکم آن ها را ماساژ دهید. همچنین برای رفع نفخ روده و معده می توانید دم کرده زیره را تنقیه کنید.

 

همچنین بخوانید:  خواص زیره برای سلامتی بدن

 

ترشحات زنانگی را برطرف می کند. اگر عادت ماهیانه دختران جوان عقب می افتد دم کرده زیره به آن ها بدهید عادت ماهیانه شان مرتب می شود. در صورت جمع شدن شیر در پستان زنان شیرده ضماد زیره را بر روی پستان قرار دهید.

برای تحریک اشتها زیره سبز را با سرکه و آب مخلوط کنید و قبل از غذا بخورید. برای التیام زخم چشم دانه های له شده زیره سبز را در آب برنج خیس کنید و سپس آن را قطره قطره روی زخم چشم بریزید نافع است. مصرف زیره برای از بین بردن درد پیش از قاعدگی زنان نیز نافع بوده و بسیار موثر است، خانم ها می توانند در این دوران غذاهایی با زیره سبز تهیه کرده و میل کند تا از درد رهایی یابند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

زیره سبز را با خواص تقویت معده و کبد، نیرو دهنده قوای جنسی، ضد تهوع و استفراغ، رفع مسمومیت غذایی، ضد نفخ، درمان بلغم، تقویت حافظه، بادشکن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0