topNotif

خواص سنگ ها و بررسی تاثیر آنها روی سلامتی بدن

2880 بازدید
12 مرداد 99
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

خواص سنگ ها و بررسی تاثیر آنها روی سلامتی بدن

علاوه بر استفاده از گیاهان به عنوان دارو، آیورودا از خواص شفابخشی فلزات، گوهرها و سنگ ها استفاده می کند. تعالیم آیورودایی بر این عقیده است که انرژی آگاهی جهانی به هر چیزی در خلقت ارزانی شده است. “پرانا” نیروی حیاتی زندگی، از این انرژی جهانی که ذات تمام ماده است، منشا می گیرد. بنابراین فلزات، سنگ ها و گوهرها نمود خارجی اشکال معینی از انرژی و مواد حاوی منابع انرژی پرانائی اند که می توان به منظور درمان به آن ها رجوع کرد. ریشی های قدیمی هندوستان از طریق مراقبه، این تاثیرات انرژی درمانی را کشف کردند.

تاثیرات مضر روی عملکرد های عادی بدن، ذهن و آگاهی را می توان از طریق استفاده از گوهرها و فلزات خنثی نمود. سنگ ها در مجاورت و تماس با پوست، موجب یک تاثیر الکترومغناطیسی می شوند که بر سلول های فیزیکی و بافت های عمیق تر اثر می گذارند.

سلامت جسمانی به تاثیرات کیهانی و همینطور وضع معنوی و ذهنی فرد بستگی دارد. همانگونه که یک خانه بوسیله یک میله مسی از آسیب رعد و برق محافظت می شود، بدن هم می تواند از اشعه الکتریکی و مغناطیسی در جو، با استفاده از گوهرها و فلزات، محافظت شود. جواهرات (گوهرها)، سنگ ها و رنگ ها نیز همسان فلزات حاوی ارتعاشات انرژی با خواص شفابخشی هستند. انرژی درمانی گوهرها و سنگ ها را در افراد می توان به وسیله استفاده از زیور آلات نظیر انگشتر ها یا گردنبندها و یا از راه قرار دادن سنگ های گوهری در آب نمک به مدت دو روز، تصفیه کرد.

گوهرها از طریق ارتعاشات منفی و مثبتشان همانگونه که انرژی می دهند انرژی می گیرند. آنها مراکز انرژی در بدن را فعال می کنند و به این طریق به توسعه حساسیت کمک می کنند. در زیر فهرست گوهرهایی که برای افراد مفید است بر طبق تاریخ تولد آن ها آمده و نیز خواص و موارد استفاده تعدادی از گوهرها و سنگ های معروف شرح داد شده است؛

 

خواص سنگ ها

خواص سنگ ها

 

تقویم سنگ های تولد

  • ژانویه: حجر سیلان
  • فوریه: یاقوت ارغوانی
  • مارس: حجر الدم
  • آوریل: الماس
  • مه: عقیق
  • ژوئن: مروارید
  • جولای: یاقوت سرخ
  • آگوست: یاقوت کبود
  • سپتامبر: حجر القمر
  • اکتبر: سنگ سیلیسی که نرمتر و سبکتر از درکوهی است (عین الشمس)
  • نوامبر: یاقوت زرد
  • دسامبر: یاقوت سرخ

استفاده از گوهرها

  • برای درمان: یاقوت ارغوانی، حجرالدم، مروارید
  • برای تجربه اثرات ظریف انرژی: الماس، سنگ لاجوردی، یاقوت سرخ
  • برای جذب خلاقیت: حجر الدم، مروارید
  • برای توسعه توانایی روانی: لاپیس لینکوس
  • برای قدرت پذیرش: عقیق، بزادی
  • برای مهیا کردن حفاظت کلی: بزادی لاپیس لینکویس
  • برای حفاظت از سرما: فولاد کربن
  • برای جلوگیری از خشم: مروارید، عین الشمس

خواص سنگ ها و بررسی تاثیر آنها روی سلامتی بدن

عقیق

رنگ دودی. عقیق اطفال را از ترس محافظت و کودکان نوپا را برای زودتر راه افتادن و حفظ تعادلشان کمک می کند. این گوهر، بیداری معنوی را تحریک و به تسکین اختلالات یاری می رساند. عقیق حاوی عناصر اتر، هوا و آتش است. این گوهر باید روی یک گردنبند طلا نصب و دور گردن انداخته شود.

یاقوت ارغوانی

ارغوانی، آبی یا بنفش. یاقوت ارغوانی حاوی عناصر اتر و آب است و به فرد وقار، عشق، همدردی و امید می دهد. این گوهر حالت های احساسی انسان را کنترل می کند و برای عدم تعادل واتا و پیتا خوب است. یاقوت ارغوانی باید روی یک گردنبند طلا نصب و دور گردن آویخته شود.

بزادی

زرد، سبز یا آبی. بزادی حاوی آتش و اتر است. پیتای بیش از حد را تحریک می کند، ولی واتا و کافای زیادی را تسکین خواهد داد. این گوهر هوش، نیرو، اعتبار و موقعیت اجتماعی را بالا می برد و سبب اعتلای ارزش های هنر و موسیقی می شود. بزادی باید روی یک گردنبند نصب و دور گردن آویخته شود و یا بر روی یک انگشتر نقره روی انگشت انگشتری دست چپ قرار گیرد.

حجر الدم

این سنگ کوارتز که حاوی قطرات ریز به رنگ قرمز است، کمک به جلوگیری از خونریزی می کند و بهترین تصفیه کننده خون می باشد. حجر الدم به ارتقای سطح تربیت معنوی اطفال کمک می کند و برای اختلالات کبد و طحال و همچنین کم خونی مفید است. این سنگ دارای آتش و آب است و باید روی یک گردنبند طلا نصب و دور گردن، نزدیک به قلب آویخته شود.

الماس

سفید، آبی یا قرمز. انرژی این گوهر بسیار گرانبها، ارتعاشات ظریفی به قلب، مغز و بافت های عمیق تر وارد می آورد. الماس قرمز انرژی آتشی دارد که پیتا را تحریک می کند. الماس آبی انرژی خنک کننده دارد که پیتا را آرام و کافا را تحریک می کند. الماس بی رنگ واتا و کافا را تحریک و پیتا را آرام می نماید. در آیورودا الماس را به عنوان یک داروی قوی قلب مورد استفاده قرار می دهند. برای این درمان، الماس باید در طول شب در یک لیوان آب گذاشته و روز بعد نوشیده شود.

الماس بهترین سنگ گرانبها برای تجدید جوانی است. ثروت را به ارمغان می آورد و از نظر معنوی انسان را به تعالی می رساند. الماس به ایجاد یک همبستگی صمیمانه در روابط کمک می کند؛ در نتیجه، این گوهر طبق رسوماتی با ازدواج مربوط می شود. الماس حاوی اتر، هوا، آتش، آب و خاک است و باید روی یک انگشتر طلا بر انگشت انگشتری دست راست قرار گیرد. باید متذکر شد که الماس های با کیفیت پایین اثرات منفی بر روی بدن خواهند داشت.

حجرسیلان

یک ماده سیلیسی با گوناگونی رنگ ها از قبیل سرخ، قهوه ای، سیاه، سبز، زرد و سفید. حجر سیلان سرخ، زرد و قهوه ای دارای اثر گرمی است و برای اختلالات واتا و کافا مفید است و سفید و سبز آن برای پیتا قابل استفاده است، زیرا خواص سردی دارد. حجر سیلان سرخ دارای عناصر آتش و خاک است؛ سبز آن دارای آتش و هوا و سفید دارای آب است. حجر سیلان را می توان همراه با یک گردنبنند طلا برای واتا و کافا به گردن آویخت. برای پیتا، گردنبند نقره ترجیح داده می شود.

سنگ لاجورد

آبی، بنفش یا سبز. این سنگ به چشم ها نیرو می دهد و برای درمان ناراحتی های گوناگون چشم مورد استفاده واقع می شود. سنگ لاجورد یک سنگ آسمانی و مقدس است که به بدن، ذهن و آگاهی نیرو می دهد و کسی که آن را بکار می گیرد، نسبت به ارتعاشات والای معنوی حساس می شود. بعلاوه حاوی عناصر آتش، اتر و آب است. سنگ لاجورد برای واتا و کافا خوب است و باید روی یک گردنبند طلا نصب و به گردن آویخته شود.

 

همچنین بخوانید:  نکاتی کلیدی در موثر بودن درمان با سنگ ها

 

لاپیس لینکویس

آبی. این سنگ که دارای خواص مشابه سنگ لاجورد است، به مراقبه کمک می کند و نیکبختی به بار می آورد.

حجر القمر

خاکستری یا سفید. این سنگ انرژی قمری را جذب می کند همچنانکه از تشابه شکل آن به ماه ممکن است به این موضوع پی برد. حجر القمر ذهن را آرام می کند و انرژی سردی آن پیتا را تسکین می دهد و حاوی عناصر آب، هوا و اتر استو حجرالقمر به احساسات انسانی بستگی نزدیکی دارد و بر آب بدن تاثیر می گذارد. اگر شخصی از فشارهای احساسی رنج می برد و در هنگام ماه کامل یا نو ناراحتی هایی را حس می کند، باید یک انگشتر نقره با نگین حجرالقمر به انشگت انگشتری دست راست خود کند. حجرالقمر واتای مختل شده را همانند پیتا تسکین و کافا را افزایش می دهد.

عین الشمس

قرمز، قرمز متمایل به زرد یا زرد نارنجی. عین الشمس به رشد کودک کمک می کند؛ احساس مهربانی و دوستی را افزایش می دهد و باعث بهبود عشق و ایمان و همدردی و خلاقیت و تفاهم در روابط آدمیان است. این گوهر دارای آب، آتش و اتر است و برای واتا و کافا مفید می باشد. عین الشمس بید بر یک انگشتر طلا روی انگشت اشاره دست راست و یا روی یک گردنبند طلا نصب و مورد استفاده قرار گیرد.

مرجان قرمز

این سنگ گوهر که از دریا به دست می آید و از سیاره مریخ انرژی جذب می کند حاوی کربنات کلسیم است و تاثیر آن پیتا را آرام می کند. مرجان قرمز یک تصفیه کننده خون است و اگر روی انگشت اشاره یا انگشت انگشتری دست راست قرار گیرد، کمک به کنترل تنفر، خشم و حسادت در فرد می کند. این سنگ حاوی عناصر آب، خاک و آتش است.

یاقوت سرخ

سرخ. این گوهر کمک به تمرکز می کند و نیروی ذهنی به شخص می دهد. یاقوت سرخ قلب را قوت می بخشد و حاوی عناصر آتش، هوا و اتر است. پیتا نسبت به این گوهر حساس است، در حالی که برای واتا و کافای بیش از حد خوب است. یاقوت سرخ باید روی انگشت انگشتری دست چپ، بر یک انگشتر طلا یا نقره نصب و استفاده شود.

یاقوت کبود

بنفش یا ارغوانی. یاقوت کبود انرژی خنثی کننده روی واتا دارد. این گوهر برای عقیم گذاشتن اثرات منفی سیاره زحل کاربرد دارد و به درمان امراضی مانند رماتیسم، سیاتیک، درد عصبی، صرع، هیستری و تمام اختلالات واتائی کمک می کند. یاقوت کبود حاوی عناصر هوا و اتر است و باید روی یک گردنبند طلا نصب و به گردن آویخته شود.

یاقوت زرد

زرد کهربایی، زرد شرابی، آبی متمایل به سبز یا قرمز. این گوهر اشتیاق و علاقه را زیاد می کند؛ ترس را کاهش می دهد و قوت و هوش را افزایش می بخشد. یاقوت زرد حاوی آتش، اتر و هوا است و باید بر یک انگشتر طلا روی انگشت انگشتری دست راست یا همراه با یک گردنبند طلا دور گردن مورد استفاده واقع شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سنگ حجرالیهود را با خواص دفع سنگ کلیه و مثانه، رفع گرفتگی مجرای ادرار، بهبود زخم ها، از بین بردن سفتی های بدن و …، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0