خواص شگفت انگیز به دانه

4036 بازدید
25 تیر 97
سمانه

خواص به دانه را بدانیم.

به درخت کوچکی است که پوست ساقه و تنه آن قهوه ای بوده و در اکثر نقاط اروپا، نواحی مدیترانه، آسیا و آفریقای شمالی می روید. برگ های آن پوشیده از کرک و صاف است. میوه رسیده آن زرد رنگ، گرد و یا به شکل گلابی و در سطح آن پوشیده از کرک بوده و طعمی مطبوع، شیرین یا کمی ترش داد. به دانه این میوه، به دانه گویند.

خواص به دانه

لعاب به دانه را روی زخم ها و سوختگی ها بگذارید تا باعث شفای سریع آن ها شود. ضد تب است. اسهال خونی و ساده را درمان می کند. برای درمان جراحات گلو موثر است. سرفه را برطرف می کند. برای درمان تورم های داخلی بدن مفید است. برای التیام ترک پوست دست، نوک پستان، لب و بواسیر لعاب به دانه را روی موضع بمالید و آرام ماساژ دهید.

برای درمان خشکی زبان و دهان مفید است. آفتاب زدگی را با مالیدن لعاب به دانه بر روی پوست درمان کنید. جویدن به دانه برای تقویت نیروی جنسی مفید است.

خواص دم کرده گل و شکوفه به

سردرد را برطرف می کند. مقوی معده است. سینه را تقویت و صاف می کند. سرفه کودکان را برطرف می سازد. برای درمان بی خوابی دم کرده گل به را با عرق بهار نارنج مخلوط کرده و قبل از رفتن به رختخواب بنوشید.

خواص شگفت انگیز به دانه

خواص شگفت انگیز به دانه

خواص روغن به

برای برطرف کردن زنگ زدن گوش مفید است. سرگیجه را برطرف می کند. برای مداوای زخم های دهان مفید است. خونریزی ریوی را درمان می کند. اسهال مزمن را برطرف می کند. دوست کبد است و ورم کبد را رفع می کند و زخم روده ها را درمان می کند.

خواص برگ و شاخه های به

جوشانده برگ درخت به ورم چشم ها را مداوا می کند. زخم ها را با جوشانده برگ به بشویید. قابض است. پماد برگ درخت به برای ورم چشم مفید است.

نحوه مصرف

شیره به : 50 گرم به را خرد کرده با 50 گرم عسل یا شکر مخلوط کنید و در یک لیتر آب جوش بریزید و آن را روی چراغ گذاشته تا بجوشد و حجم آن به نصف تقلیل یابد.

جوشانده دانه به : 30 گرم به دانه را در یک لیتر آب جوش ریخته و آن قدر بجوشانید تا به صورت ژله در آید.

 

همچنین بخوانید:  درباره به بیشتر بدانیم

 

جوشانده برگ درخت به : 30 گرم برگ درخت به را در یک لیتر آب جوش ریخته و مدت چند دقیقه بجوشانید.

دم کرده گل به : 30 گرم گل به را در یک لیتر آب جوش ریخته و به مدت 5 دقیقه بگذارید تا دم بکشد.

لوسیون پوست به : این لوسیون برای از بین بردن چین و چروک های پوست از هر کرم دیگری موثرتر است.

روغن به : به را تکه تکه کرده و بپزید سپس آب آن را بگیرید و با دو برابر وزن آن روغن زیتون مخلوط کرده و آن قدر بجوشانید تا تمام آب آن بخار شود و فقط روغن باقی بماند البته دقت کنید که روغن نسوزد.

مضرات

خوردن به، به صورت خام خوب نیست و مضر می باشد زیرا به خام، رگ های بدن را مسدود می سازد و چون گرم است برای کسانی که گرم مزاج هستند نیز مضر است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

به دانه را با خواص رفع گرفتگی حنجره، تسکین گلودرد و درمان سرفه، بهبود خواب و کاهش استرس، درمان سوختگی، ادرار آور و غیره، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0