topNotif

خواص شگفت انگیز گریپ فروت

2455 بازدید
19 دی 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

با خواص شگفت انگیز گریپ فروت آشنا شویم

این میوه یکی از مرکبات است و درخت گریپ فروت به اندازه ی درخت پرتقال است و ارتفاع آن تا دوازده متر می رسد. گریپ فروت درشت تر از پرتقال و پوست آن هنگامی که رسیده باشد، نازک و به رنگ زرد روشن است. اگر در چیدن گریپ فروت تاخیر شود، پوست آن کلفت و قسمت سفید زیر پوست نیز ضخیم می شود، و مقداری از آب خود را از دست می دهد.

گریپ فروت رسیده آبدار و طعم آن ترش و شیرین و کمی تلخ است. به نوعی از گریپ فورت که در شمال ایران می روید و داخل آن قرمز رنگ است، تو سرخ می گویند. این میوه، میوه ای اسیدی است و بهتر است با دیگر مرکبات مصرف کنید و هنگامی که آن را می برید، زود آن را مصرف کنید، زیرا براثر ماندن مواد موثر خود را از دست می دهد و تلخ می شود.

ترکیبات شیمیایی گریپ فروت :

منبع غنی از ویتامین آ، ث، ب1و ب2 و ب3، کلسیم، پتاسیم، فسفر می باشد. پوست گریپ فروت دارای مقدار زیادی پکتین است.

خواص شگفت انگیز گریپ فروت

خواص شگفت انگیز گریپ فروت

خواص طبی گریپ فروت :

گریپ فورت تمیز کننده ی بدن از مواد سمی است و این مواد را سریعا دفع می کند، به علت دفع مواد زاید ممکن است اسهال ایجاد کند. گریپ فورت داروی خواب است. اگر می خواهید خواب خوش و عمیق داشته باشید، یک گریپ فورت و یا آب آن را قبل از رفتن به رختخواب بخورید.

گریپ فروت داروی یبوست است، به شرطی که آن را صبح ناشتا بعد از برخاستن از رختخواب بخورید. گریپ فورت ضد سرماخوردگی است و تب را پایین می آورد. پوست سفید رنگ گریپ فورت دارای ویتامین پ می باشد که آنتی اکسیدان بسیار قوی است و برای سلامت دندان و لثه بسیار سودمند است. برای استفاده از ویتامین پ باید قسمت سفید رنگ زیر پوست گریپ فروت را بگیرید و در آب جوش بیندازید و بگذارید مدت بیست دقیقه آرام بجوشد، سپس آن را بنوشید.

گریپ فورت به دلیل ترش بودن ترشح اسید معده را بیشتر می کند، پس باید آن را قبل از غذا مصرف نمود تا اشتها را تحریک و غذا را زودتر هضم کند. آن هایی که کلیه و مثانه و کیسه صفراشان سنگ تولید می کند، حتما باید گریپ فورت بخورند، زیرا گریپ فروت از درست شدن سنگ جلوگیری می کند.

جلوگیری از بیماری های قلبی با گریپ فروت :

مهمترین کاربرد گریپ فروت برای درمان و جلوگیری از بیماری های قلبی است؛ شفا بخش قلب است، زیرا کلسترول را پایین می آورد و رگ ها را از وجود چربی ها و مواد رسوبی پاک می کند و پیشرفت تصلب شرایین را متوقف می سازد.

خوردن دو عدد گریپ فروت در روز، احتمال حمله قلبی را به نحو بارزی کاهش می دهد، بنابراین افرادی که در خانواده شان سابقه حمله قلبی وجود دارد، حتما باید از گریپ فروت استفاده کنند. همچنین گریپ فروت در سلامتی شریان ها اثر معجزه آسایی دارد و از تصلب شرایین مخصوصا شریان های اکلیلی قلب و آئورت جلوگیری می کند. 

 

همچنین بخوانید:  رژیم لاغری گریپ فروت

 

دیگر خواص گریپ فروت :

خاصیت درمانی گریپ فورت در پایین آوردن کلسترول حتی موثرتر از داروهای شیمیایی ضد کلسترول است. برای استفاده از این خواص گریپ فروت، پوست زرد رنگ آن را خیلی نازک (مانند سیب) بگیرید به طوری که تنها قسمت سفید رنگ آن باقی بماند، بعد آن را با نصف لیوان آب مخلوط کرده و به صورت پوره در آورید و اگر طعم تلخ آن را دوست ندارید با کمی عسل مصرف کنید.

میوه گریپ فروت مخصوصا پوست میوه دارای ماده ضد سرطان است. مشاهده شده است در مناطقی که مردم از این میوه استفاده می کنند، ابتلا به سرطان کمتر است، شاید به علت وجود ویتامین ث و پ در گریپ فورت باشد. طبق تحقیقات، دانشمندان ژاپنی دریافتند که تزریق عصاره گریپ فروت باعث جلوگیری از رشد غده های سرطانی و بهبود یافتن آن ها می شود.

هسته گریپ فروت دارای خواص میکروب کشی، ضد قارچی و ضد مخمری می باشد همچنین عصاره هسته را در منزل می توانید تهیه کنید. هسته های گریپ فروت را جمع و خشک کنید سپس آن را پودر کنید و هر روز به مقدار یک قاشق چای خوری با آب میل کنید.

مضرات گریپ فروت :

این میوه را نباید به همراه تعدادی از داروها خورد زیرا اثر آن ها را چند برابر می کند. مثلا اگر همراه قرص فشار خون آن را مصرف کنید باعث می شود فشار خون به شدت افت کند و خطرناک است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

معجون تقویت قوای جنسی آقایان را با خواص تقویت قوای جنسی، اختلاط نعوظ، تقویت اسپرم، انزال زودرس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0