خواص شگفت انگیز گیاه برگ بو

3651 بازدید
25 آذر 96
سمانه

خواص شگفت انگیز گیاه برگ بو یا غار گیلاس :

اصل گیاه برگ بو از مشرق زمین بوده و از قاره آسیا به اروپا و سایر قاره ها منتقل گردید. برای اولین بار ناصرالدین شاه قاجار آن را از اروپا به ایران آورد. ولی در حال حاضر در کنار اغلب خیابان ها و در باغچه ها و پارک ها کاشته می شود زیرا درختچه ای همیشه سبز است.

میوه اش شبیه به گیلاس و بدون دانه به رنگ قرمز تیره است. این گیاه حاوی ویتامین آ، ث و تعدادی از ویتامین های ب کمپلکس می باشد.

ویتامین آ که به قدرت بینایی فرد کمک می‌کند و در پیشگیری از ابتلا به سرطان ریه و دهان نقش دارد، ویتامین ث که در دفع رادیکال‌های آزاد و تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد،و تعدادی از ویتامین‌های ب کمپلکس نظیر نیاسین، پیریدوکسین، پنتوتنیک و ریبوفلاوین که در سنتز آنزیمی و عملکرد سیستم عصبی و تنظیم متابولیسم بدن نقش دارد.

از سویی حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی نظیر مس، پتاسیم، کلسیم، منگنز، آهن، سلنیوم، روی و منیزیم است که در سلامت فرد نقش حیاتی بر عهده دارند و مصرف منظم آن در غذاها به سلامت جسم کمک می‌کند.

خواص شگفت انگیز گیاه برگ بو

خواص شگفت انگیز گیاه برگ بو

خواص درمانی برگ بو :

دم کرده برگ هایش برای جوش صورت و دمل ها مفید است، خاکستری که از سوزاندن برگ ها و میوه بو به دست می آید، برای بهبود سوختگی است، در قدیم آنها را مثل اسفند دود می کردند و عقیده داشتند برای دفع سحر و جادو و بیماری ها اثر دارد.

میوه اش به حالت ضد سمی و تریاق است. ضد نفخ شکم و ترشی معده و درباره رفع نفخ شکم اثر فوری و معجزه آسا دارد.

ضماد برگ آن برای جلوگیری از آبریزش چشم مناسب است، برگ بو از تخمیر غذا در معده و تولید بوی بد آن به شدت جلوگیری می کند. ضد عفونی کننده قوی برای عفونت های روده ای و گریب می باشد و موجب نیرو بخشیدن و تحریک روده ی ضعیف و معالجه برونشیت مزمن می گردد.

برگ های این گیاه را برای معطر کردن غذا ها و تحریک اشتها و مصرف می کنند، مثلا برای ترشی لیته و انواع دیگر ترشی ها و از بین بردن بوی ماهی که در شکم ماهی و داخل انواع غذا ها قرار می دهند.

 

همچنین بخوانید:  خواص درمانی برگ های معجزه گر

 

جوشانده برگ بو :

اسانس برگ بو دارای موادی نظیر سینئول، پینن، اژنول، و استراگول می باشد، مقدار مصرف دم کرده برگ بو دو یا سه فنجان در روز است که از مقدار چهار گرم برگ آن یا دو عدد میوه اش در یک لیوان آب جوش تهیه می شود. دم کرده برگ بو موجب تسریع در هضم غذاها و دفع گاز های جمع شده و رفع نفخ آن می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

برگ بو خشک را با خواص معطر کردن غذا ها و تحریک اشتها، تقویت بینایی، پیشگیری از ابتلا به سرطان ریه، تقویت سیستم ایمنی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0