topNotif

با خواص بی نظیر قهوه برای سلامتی آشنا شوید

1281 بازدید
25 مرداد 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

آخرین به روزرسانی 11 مهر 1398

خواص بی نظیر قهوه برای سلامتی را بدانیم

در این مطلب با قهـوه و خواص، شکل درخت آن آشنا خواهیم شد، اگر شما نیز جز طرفداران این نوشیدنی گرم، سرد خوشمزه و پر طرفدار هستید این مطلب را از دست ندهید و اطلاعات خود را در مورد قهوه و انواع مختلف آن افزایش دهید و بدانید برای انتخاب نوشیدن این نوشیدنی انتخاب درستی داشته اید یا نه ؟

مشخصات قهوه !

قهوه درختی است که ارتفاع آن به هشت متر می رسد و دارای ساقه ای استوانه ای شکل و برگ های نوک تیز، متقابل، بیضوی و همیشه سبز می باشد. گل های قهوه به رنگ سفید و به طور گروهی در کنار برگ ها ظاهر می شوند. میوه آن که به نام قهوه معروف است به شکل تخم مرغی و به رنگ سبز می باشد که تدریجا زرد و سپس قرمز می شود.

خواص بی نظیر قهوه برای سلامتی

خواص بی نظیر قهوه برای سلامتی

بهترین نوع قهوه، قهوه عربی است که به حالت خودرو در حبشه، سودان و مناطق استوایی آفریقا وجود دارد. نتایج بررسی نشان می دهد مصرف روزی 2 فنجان قهوه پر رنگ علاوه بر جلوگیری از بیماری آلزایمر، اختلال علایم بیماری را نیز از بین می برد. شواهد به دست آمده نشان می دهند که کافئین نه تنها از ایجاد بیماری اختلال مشاعر جلوگیری می کند بلکه در درمان این بیماری موثر است. به گفته آمریکایی، نتایج تحقیقات به دست آمده نشان دهنده این است که کافئین در درمان بیماری آلزایمر موثر است و به عنوان ماده محافظتی عمل می کند. کافئین دارویی مناسب برای بیشتر افراد است چرا که به راحتی وارد مغز می شود و به طور مستقیم روی روند بیماری تاثیر می گذارد.

از دیگر خواص بی نظیر قهوه که بد نیست بدانیم!

قهوه محرک است و هضم را آسان می کند. تب بر است مخصوصا تب های نوبه ای را برطرف می کند. به بدن نیروی کاذب می دهد و دردهای عصبی را برطرف می کند. سردرد را برطرف می کند و گرفتگی ها را باز می کند. برای برطرف کردن یرقان مفید است و ادرار آور است. در رفع مسمومیت های تریاک و مصرف زیاد الکل موثر است و خواب آلودگی را از بین می برد.

 

همچنین بخوانید:  زیبایی مو با نسخه های طبیعی

 

در درمان سیاه سرفه موثر است و ضد عفونی کننده است. گرد قهوه برای سوختگی مفید است. برای قولنج های کلیه و مثانه جوشانده قهوه خام استفاده کنید. نوشیدن قهوه قدرت و کارایی مغز را افزایش می دهد. قهوه ضد افسردگی است. مقاومت ورزشکاران را زیاد می کند. برونش ها را باز می کند و برای مبتلایان به بیماری آسم مفید است.

موارد منع مصرف قهوه

کسانی که فشار خونشان بالا است باید از نوشیدن قهوه خودداری کنند زیرا قهوه فشار خون را بالا می برد. باعث تحریک و ضعیف شدن قلب می شود، احتمال بروز بیماری قلبی در آن ها سه برابر کسانی است که قهوه نمی خورند.

کلسترول خون را افزایش می دهد. زنان باردار نباید به هیچ وجه قهوه مصرف کنند زیرا به علت دارا بودن کافئین باعث عوارض خطرناکی برای کودک می شود. مصرف زیاد قهوه ایجاد سر درد می کند و باعث بی خوابی و خواب ناآرام و سطحی می شود. ممکن باعث حرکات غیر ارادی عضلانی در هنگام خواب شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

دانه قهوه را با خواص کمک به سلامت قلب، کاهش احساس خستگی، کاهش وزن، کاهش افسردگی و افزایش شادی و نشاط، جلوگیری از چین و چروک پوست، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0