topNotif

خواص مدیتیشن با شمع

4793 بازدید
27 اسفند 96
سمانه

رازهای نهفته در شمع و خواص مدیتیشن با شمع :

همیشه آتش به عنوان چیزی مقدس به شمار می رفته است. در بسیاری از فرهنگ های کهن، طرز پراکندگی دود در هوا سحرآمیز تلقی می شد. مبدا و سرچشمه آتش نیز اسرار آمیز بوده است. در بیشتر جوامع، آتش به خدایان نسبت داده می شد. در سرتاسر زندگی بشر، آتش به طرق فیزیکی و غیر فیزیکی انجام وظیفه می کند. گرما و آتش خورشید موجب حفظ زندگی در کره ی زمین است. حضور آتش و گرما تقریبا در همه جا حس می شود، از حرارت آتش فشان گرفته تا حرارت معمولی بدن.

از همان زمانی که آتش در اختیار انسان قرار گرفت، از شمـع نیز برای مقاصد متا فیزیکی استفاده می شده است. شمع نمادی بسیار قوی برای فعالیت بیشتر نور و حرارت، چه در مرحله ی فیزیکی و چه در مراحل نامحسوس، در زندگی ماست. وقتی از شعله شمع استفاده می کنیم، در واقع به این می ماند که در نوعی مراسم آتش شرکت جسته ایم که در تمام اعصار وجود داشته است. از نور ستارگان گرفته تا چراغ خانه ای دنج.

از شمع برای درمان به عنوان یکی از آیین های کهن خلقت یاد می شود. وقتی شمع را روشن می کنید، تصور کنید که خالق نوری هستید که پیش تر وجود نداشته است و گرما و شفای مورد نیاز را با خود می آورد. این تصور خود بسیار شفابخش است. شمع خاموش را ماهیت انرژی روشن نشده در کالبد فیزیکی تصور کنید که منتظر است با لمس مجدد آتش به ایجاد سلامت در روح و جسم کمک کند.

خواص مدیتیشن با شمع

خواص مدیتیشن با شمع

اصول استفاده از شمع :

وقتی شمع روشن می شود، نور و نیروی ارتعاشی آن جان می گیرد و رها می شود و وقتی شمع می سوزد، رنگ آن در محیط پخش می شود و بر فضا تاثیر می گذارد. نوع درمان ضروری، تعیین کننده رنگ شمع است. برای تعیین رنگ مناسب جهت درمان باید از شناسایی رنگ ها استفاده کنیم. شمع را قبل از استفاده تمیز و تبرک کنید. این کار باعث می شود هر نوع منفی گرایی که هنگام ساختن شمع جذب آن شده است، از بین برود و رنگ را قوی تر کند که در نتیجه تاثیر شفادهنده آن بیشتر می شود. این مرحله پرداخت شمع نامیده شده است.

پرداخت شمع با روغن انجام می گیرد. برای این کار می توانید از روغن زیتون استفاده کنید. جهت روغن مالی همیشه باید به یک سو باشد. برای شمع هایی که در شفابخشی به کار می رود، بهتر است جهت دست کشیدن از پایین به بالا باشد. این کار به طور نمادین، یعنی بیرون دادن رنگ شمع و فرستادن آن در محیط. اگر روغن در دسترس نیست، نگران نباشید. کافی است با تاکید قوی بر مقصودتان یا خواندن دعای مورد علاقه، کار پرداخت شمع را انجام دهید تا هم شما آماده عمل شوید هم شمع.

 

همچنین بخوانید: فواید جالب رایحه درمانی

 

وقتی از شمع برای هدفی به خصوص استفاده می شود، نباید آن را برای کاری دیگر استفاده کرد. این کار ایجاد ارتعاشات متناقض می کند. از هر نوع شمعی می توانید استفاده کنید، اما تاثیر شمع هایی که در ظرف شیشه ای هستند، بادوام تر و مدت استفاده از آن طولانی تر است، این شمع ها را تا یک هفته می توان روشن نگه داشت. از شمع بر علیه میل و اراده دیگران استفاده نکنید. واکنش آن چندان خوشایند نیست.

فراموش نکنیم :

حتما باید در پایان درمان، شمع را خاموش کنید و این کار را با نیت جدی انجام دهید. گویی شما انرژی شفابخش را در محل قرار داده و آن را ثابت کرده اید. بهتر است شمع را با فوت خاموش نکنید. نفس نیز مانند آتش خلاق است. بنابراین برای خاموش کردن نیروی خلاق نباید از نیروی خلاق دیگر استفاده کرد. برای خاموش کردن شمع از فنجانی کوچک یا ورقه حلبی مخروطی شکل استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

شمع وارمر را با کیفیت عالی از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0