topNotif

خواص و مضرات انیسون ستاره و 12 فایده آن در درمان بیماری ها

2668 بازدید
23 تیر 00
مروارید

خواص و مضرات انیسون ستاره و 12 فایده آن در درمان بیماری ها

گیاه انیسون ستاره ای، بادیان ختایی و یا بادیان رومی چینی، متعلق به خانواده Illiciaceae، همیشه سبز بوده و منطقه جنوب چین خانه اصلی آن است، میوه های آن، به شکل ستاره دارای 3 سانتی متر طول و هر گل شامل 9/13 پرچه می باشد، که در پایان هر سر یک گروه از دانه ها قرار دارند که قهوه ای رنگ مایل به قرمز هستند. از انیسون به عنوان ادویه در غذاهای چینی استفاده می شود و از روغن های اساسی آن برای تهیه عطر و طعم بخشیدن هنگام تهیه انواع دسرها استفاده می شود. این مقاله درمورد خواص و مضرات انیسون ستاره و 12 فایده آن در درمان بیماری ها می باشد، با ما همراه باشید؛

 

خواص و مضرات انیسون ستاره و 12 فایده آن در درمان بیماری ها

خواص و مضرات انیسون ستاره و 12 فایده آن در درمان بیماری ها

 

12 فایده انیسون ستاره ای در درمان بیماری ها

1. ضد عفونت ویروسی و ضد باکتری

یک مطالعه آزمایشگاهی که در ژورنال پزشکی مکمل و جایگزین مبتنی بر شواهد، در سال 2011 منتشر شد، نشان داد که روغن های اساسی موجود در بادیان ستاره ای بروز برخی از انواع عفونت های ویروسی را کاهش می دهند.

طبق یک مطالعه آزمایشگاهی که در سال 2010 در مجله مواد غذایی پزشکی منتشر شده است، عصاره اتانولی ستارگان انیسون دارای ویژگی های کاهش رشد 67 گونه باکتری مقاوم به دارو است و 27 گونه باکتری های راکد Albaumanah،و 20 نوع باکتری Pseudomonas aeruginosa و 20 گونه استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین می باشد. 

2. دارای خاصیت آنتی اکسیدانی قوی

انیسون ستاره ای دارای ترکیبات لینالول، ویتامین آ و ث می باشد و با رادیکال های آزاد و بیماری هایی همچون دیابت، مشکلات قلبی و سرطان مبارزه می کند.

 

همچنین بخوانید: گیاه بادیان و خواص درمانی آن

 

3. درمان  روماتیسم و درد مفاصل

استفاده موضعی از روغن انیسون ستاره یک درمان عالی برای روماتیسم و درد کمر محسوب شده و کافیست مقداری از آن را با یکی از روغن های حامل رقیق کنید و به نقاط دردناک بمالید.

4. بهبود هضم و گوارش

از دمنوش انیسون ستاره ای برای درمان مشکلات گوارشی از جمله:  گاز، سوء هاضمه، گرفتگی های شکمی، نفخ، باد و یبوست استفاده می شود و برای درمان ناراحتی های گوارشی می توانید این چای را بعد از هر وعده غذایی میل کنید.

5. دیابت و قند خون

انیسون ستاره ای با بهبود عملکرد غده پانکراس برای تنظیم انسولین، خطر ابتلا به دیابت و سایر مشکلات هورمونی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

6. ضد سرطان

انیسون ستاره ای سرشار از آنتی اکسیدان هایی همچون کوئرستین، تیمول، کامفرول و اسید کوماریک است و دارای خاصیت ضد التهابی می باشد درنتیجه از بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کنند.

7. ضد قارچ

انیسون ستاره ای دارای خاصیت ضد قارچی می باشد و برای درمان عفونت پای ورزشکاران، کرم حلقوی و دیگر گونه های قارچی مفید است. یک بررسی منتشر شده در مجله داروسازی در سال 2017 نشان داد که روغن اسانس بادیان ستاره ای حاوی ترکیبات خاصی مانند ترپن و لینالول است و می تواند خطر عفونت قارچی را کاهش دهد و از تجمع بیوفیلم جلوگیری کند. 

 

همچنین بخوانید: انیسون و خواص درمانی آن در طب سنتی

 

سایر فواید انیسون ستاره

آنیسون منبع مهمی از بسیاری از ترکیبات حیاتی است که مسئول خواص ضد التهابی و ضد میکروبی آن می باشند، مانند: لینالول، لینالول، کوئرستین، آنتول، اسید شیکیمیک، اسید گالیک و لیمونن. در ادامه سایر فواید انیسـون ستاره ای آورده شده است:

8. بهبود از دست دادن اشتها

9. کاهش اختلالات قاعدگی

10. کوئرستین موجود در آن خطر ابتلا به آنفلوآنزا را به شدت کاهش می دهد.

11. دمنوش چای ستاره ای طبیعت گرم داشته و به درمان گرفتگی های تنفسی کمک می کند و برای کاهش علائم آسم، التهاب ریه و سرفه و برونشیت مفید است. برای درمان سرفه و تسکین درد گلو توصیه می شود روزی 3 مرتبه این چای پرخاصیت را بنوشید.

12. در طب سنتی انیسون ستاره ای یک آرامبخش ملایم شناخته می شود و به آرامش اعصاب و بهبود کیفیت خواب کمک می کند.

 

خواص و مضرات انیسون ستاره و 12 فایده آن در درمان بیماری ها

خواص و مضرات انیسون ستاره و 12 فایده آن در درمان بیماری ها

 

عوارض جانبی انیسون ستاره ای

استفاده از بادیان ستاره ای برای افزودن طعم به غذا معمولا بی خطر است، اما اطلاعات کافی در مورد ایمنی استفاده از آن در مقادیر دارویی وجود ندارد و باید توجه داشت که برخی افراد هستند که باید هنگام استفاده از انیسون ستاره ای مراقب باشند، از جمله:

زنان باردار و شیرده

استفاده از آن در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی شود زیرا اطلاعات کافی در مورد ایمنی استفاده از انیسون ستاره ای وجود ندارد.

کودکان

دانستن اینکه آیا انیسون کاملا چینی است و یا سمی ژاپنی می باشد، دشوار است، بنابراین استفاده از انیسون برای نوزادان توصیه نمی شود و بهتر است از مصرف آن برای نوزادان خودداری کنید و لازم به ذکر است که اطلاعات کافی در مورد میزان ایمنی انیسون ستاره ای برای کودکان وجود ندارد.

نکته: لازم به ذکر است که انیسون ستاره ای که برای اهداف دارویی استفاده می شود، انیسون چینی است و باید مراقب باشید که آن را با انیسون ژاپنی اشتباه نگیرید، که سمی است و باید از آن اجتناب شود، زیرا حاوی نوروتوکسین می باشد که ممکن است منجر به برخی علائم شدید شود، مانند: تشنج، توهم، حالت تهوع، و به طور کلی توصیه می شود آن را از منابع معتبر تهیه کنید تا محصولی خوب و عاری از هرگونه ناخالصی باشد.

آیا انیسون ستاره برای درمان کرونا مفید است؟

برخی مطالعات نشان می دهد که اجزای انیسون ستاره دارای خواص ضد ویروسی هستند، مانند مطالعه ای که در ژورنال Applied microbiology and biotechnology در سال 2018 منتشر شد و نشان داد که بادیان ستاره ای دارای خواص ضد ویروسی اسید شیکیمیک است، اما هیچ مطالعه علمی در دسترس وجود ندارد که نشان دهد استفاده از انیسون ستاره ای برای درمان ویروس کرونا مفید است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

انیسون ستاره ای را با خواص مسکن درد، رفع علائم میگرن، تقویت معده، رفع گرفتگی های کبدی و طحال، تصفیه خون، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. حسینی
    3 بهمن 1402

    سلام بسیاداروی جالب وپرفایدهای است

    • عطارک
      4 بهمن 1402

      عرض ادب و احترام

      سپاس فراوان از ثبت نظر محترم شما

      شاد و سلامت باشید.

0