خواص و مضرات دمنوش های رزماری و انیسون

5750 بازدید
06 بهمن 96
سمانه

با خواص و مضرات دمنوش های رزماری و انیسون آشنا شویم

دمنوش اکلیل کوهی (رزماری) :

از برگ ها و سرشاخه های گل دار این گیاه برای دمنوش استفاده می شود. این گیاه بوی خوشی دارد که اندکی به بوی کافور شبیه است و دارای طبع خیلی گرم و خشک است.

خواص و کاربرد درمانی اکلیل کوهی :

مسهل صفرا، بهبود فعالیت سیستم گوارشی و جهاز هاضمه، تقویت کننده ذهن و حافظه، کاهش دهنده و درمان سردرد و میگرن، ناراحتی های استخوانی، آرتریت روماتوئید، نقرس، آرتروز، دردهای عضلانی، ضد تشنج، افزایش نیروی جسمانی و کاهش ضعف عمومی، درمان خستگی مفرط، درمان و بهبود یرقان، ضد عفونی کننده، افزایش ادرار، تب بر، تسکین سرفه، درمان آسم و درمان برونشیت، کاهش استرس، درمان ریزش مو و طاسی، درمان اختلالات تنفسی، برونشیت، سیاه سرفه، درمان عوارض و بحران های کبدی، انسداد کبد و طحال، درمان تپش قلب، درمان پریودهای دردناک، درمان افسردگی، درمان کننده ی ناراحتی های عصبی، دل شوره، درمان تنگی نفس، درمان بی خوابی، تقویت گردش خون، درمان اسهال، بادشکن و ضد نفخ و دل درد، قاعده آور، پاکسازی ریه، مقوی معده، محرک هضم و ترشح معدی و صفراآور، فشار خون.

خواص و مضرات دمنوش های رزماری و انیسون

خواص و مضرات دمنوش های رزماری و انیسون

نحوه آماده سازی و مصرف دمنوش اکلیل کوهی :

روش اول :

برای تهیه دمنوش اکلیل کوهی می توانید از برگ خشک یا برگ تازه استفاده کنید. پانزده گرم از برگ خشک رزماری را در یک قوری آب جوش ریخته و به مدت بیست دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و سپس با مقداری عسل مورد استفاده قرار دهید.

روش دوم :

بیست تا سی گرم ساقه گل دار اکلیل کوهی را در یک لیتر آب جوش بریزید و دوازده دقیقه آن را دم کنید و سپس صاف نموده و با عسل شیرین نمایید و بعد از هر وعده غذا یک فنجان از این دمنوش را بنوشید.

نکته :

اگر به مقدار زیاد مورد مصرف قرار گیرد موجب بروز اختلالات، از جمله تشنج و سرگیجه می شود. همچنین برای زنان باردار سمی است و برای گرم مزاجان مضر می باشد.

 

همچنین بخوانید:   افزایش سیستم ایمنی بدن با دمنوش های گیاهی

 

دمنوش انیسون :

دارای طبیعت گرم و خشک است، بیست گرم از دانه های این گیاه را در یک لیتر آب جوش بریزید، به مدت ده دقیقه دم کرده و بعد از هر وعده غذای اصلی یک فنجان از این دمنوش بنوشید.

خواص و کاربرد درمانی انیسون :

درمان کننده نفخ و گاز شکم، سرفه، برونشیت، آسم، تنگی نفس، اختلالات روده، ناراحتی های مختصر عصبی، میگرن و اثر افزایش اشتها و شیر مادران شیرده، خلط آور، ضد میکروب و تشنج، مسکن درد، تسکین اسپاسم های معده و روده با منشا عصبی، رفع بوی بد دهان، تنظیم اختلالات دوره پریودی، موثر در باز نگه داشتن عروق کرونر، تصفیه کننده خون، تسکین دل پیچه، ضد تب و یبوست و اکسیدان، تسکین روماتیسم، افزایش دهنده قوای جنسی، ادرار آور، معرق، مسهل، کاهش دهنده فشار خون می باشد.

عوارض احتمالی مصرف بی رویه دمنوش انیسون:

مصرف انیسون برای گرم مزاجان می‌تواند موجب بروز سردرد شود، همچنین زیاده روی در آن ممكن است موجب سقط جنین در بارداری و ‌حساسیت پوستی و كبدی شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

انیسون را با خواص مسکن درد، رفع علائم میگرن، تقویت معده، رفع گرفتگی های کبدی و طحال، تصفیه خون، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. افسانه
    26 تیر 1399

    بذر یا تخم انیسون هم موجود دارید؟

    • عطارک
      28 تیر 1399

      درود بر شما
      بله موجود هست؛
      لطفا جهت مشاوره و خرید با شماره ۰۹۱۲۰۰۳۰۹۸۰ تماس بگیرید.
      شاد و سلامت باشید.

0