topNotif

خواص و مضرات شوید

3999 بازدید
28 آبان 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 23 آذر 1400

با خواص و مضرات شوید آشنا شویم

به گیاه آن در فارسی شبت، شود، شوت و در کتب سنتی با نام شبت نام برده می شود.

ترکیبات شیمیایی گیاه شوید :

از نظر ترکیبات شیمیایی در دانه گیاه شوید وجود تانن و یک ماده رزینی و یک اسانس روغنی فرار متشکل از لیمونن، کتون، کاروون و یک ماده چرب گزارش شده است، بررسی دیگری نشان می دهد که در اسانس شوید ماده آنتول نیز وجود دارد.

shvid attarak photo

خواص و مضرات شوید

خواص شوید :

در تمام مناطق خاور دور از شوید به عنوان معطر کننده، بادشکن، محرک، مقوی معده و ضد نفخ به خصوص برای بچه ها استفاده می شود و مخلوطی از عسل خشک، کره و شوید برای رفع بیماری های عصبی تجویز می شود، اسانس روغنی شوید ضد انگل قوی است و برای کشتن کرم قلابدار مفید می باشد، شوید از نظر طبیعت طبق نظر حکمای طب سنتی گرم و خشک است و خواص آن محلل، اعتدال دهنده ی اخلاط، باز کننده ی گرفتگی ها و انسداد است.

مسکن دردهای سر بوده و قاعده آور است، برای تنگی نفس و سکسکه امتلایی (ناشی از پر بودن معده) و ضعف معده و کبد و طحال و سنگ کلیه و مثانه و بیماری آلت تناسلی مفید است، خوردن آن با عسل برای دفع سموم و کمک به قی کردن و اخراج اخلاط غلیظ از معده مفید است، خوردن دم کرده برگ تازه یا خشک شوید برای پراکنده کردن بادها و تحلیل آن ها از تمام زوایای بدن و درد پشت و کلیه و مثانه و ازدیاد ترشح ادرار و تسکین دل پیچه و قطع آشفتگی حال که ناشی از هضم نشدن غذا باشد مفید است، اگر شوید را ساییده همراه با عسل بپزند تا سفت شود و بر روی پوست شکم بمالند مانند مسهل به آسانی عمل می کند.

 

همچنین بخوانید:  خواص عرق شوید و شوید خشک برای سلامتی

 

نشستن در دم کرده ی برگ شوید و تخم آن برای بیماری های رحم و تحلیل بادهای کلیه و مثانه و بیضه ها مفید است. (می توانید در تشتی محلول دم کرده شوید و تخم آن را ریخته، آب ولرم اضافه کرده و داخل تشت برای مدتی بنشینید) ریختن قطره ی عصاره ی آن در گوش برای بیماری های گوش نافع است و شوید برای گرم مزاجان مضر است، خوردن دم کرده ی آن دماغ، بینایی، معده، کلیه و مثانه را ضعیف کرده و اسپرم را کم می کند و اسراف در خوردن شوید اسپرم را قطع می کند لذا از این نظر باید با آب لیمو، سکنجبین، آبغوره و ترشی ها خورده شود و سرد مزاجان باید با قرنفل و دارچین و عسل بخورند.

خوردن تخم سوخته ی شوید با عسل برای بیماری های مقعد و بواسیر نافع است، ضماد آن با خاکستر شیشه برای خرد کردن سنگ مثانه و اختلالات ترشح ادرار مجرب است، گرد شوید زخم های تر و چرکین را خشک می نماید و برای رفع زخم آلت تناسلی مرد بسیار موثر است، هم چنین دم کرده ی شوید برای تسکین درد معده و رفع دل پیچه اطفال و رفع کم شدن شیر زنان و بی خوابی اثر مفید دارد، در آمریکا مرسوم است از شوید برای آرامش اعصاب، برای کاهش ورم و درد و متوقف کردن سکسکه ها استفاده می شود. (درمان فوری سکسکه)

عرق شوید :

عرق شوید با طبیعت گرم خود، پایین آورنده ی چربی خون، ضد اسید اوریک، تری گلیسیرید، کلسترول خون، مقوی معده، ضد سم، مدر، دافع سنگ کلیه و مثانه و بادشکن، پایین آورنده ی فشار خون و بر طرف کننده ی آرتروز می باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

شوید خشک را با خواص پایین آورنده چربی خون، ضد اسید اوریک، تری گلیسیرید، کلسترول خون، مقوی معده، ضد سم، مدر، دافع سنگ کلیه و مثانه و بادشکن، پایین آورنده فشار خون و برطرف کننده ی آرتروز، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0