با خواص و مضرات طالبی و گرمک آشنا شویم

5275 بازدید
17 تیر 97
سمانه

خواص و مضرات طالبی و گرمک را بشناسیم.

طالبـی یکی از پر طرفدارترین میوه های فصل تابستان حتی در آن سوی دنیاست و به خاطر عطر و طعم دلپذیرش بسیار محبوب است. نام این گیاه از یک دهکده در ایتالیا گرفته شده است که در این محل طالبی برای اولین بار در سال 1700 میلادی کاشته شده است. طالبی متعلق به خانواده خیار و کدو است. گرمک و طالبی شبیه خربزه هستند و از جهت غذا و پزشکی شباهت زیادی به خربزه دارند با این تفاوت که پیش از خربزه می رسند و لطیف تر هستند و هضم آن ها آسان تر است. طالبی و گرمک از میوه های پر آب فصل تابستان است. طالبی شیرین و خوشبوتر از گرمک است. قسمت های مورد استفاده طالبی و گرمک شامل میوه و تخم میوه آن هستند.

با خواص و مضرات طالبی و گرمک آشنا شویم

با خواص و مضرات طالبی و گرمک آشنا شویم

خواص دارویی طالبی و گرمک

گرمک ملین است مخصوصا برای کسانی که از یبوست رنج می برند مفید است. طالبی ادرار آور و ملین است. طالبی باعث شادابی و طراوت پوست می شود، به علت داشتن پتاسیم و عطر مطبوع مقوی قلب بوده و عروق را باز می کند. خوردن طالبی بعد از غذا برای درمان کم خونی مفید است. برای نقرس و روماتیسم مفید است. مصرف طالبی برای کسانی که سل ریوی دارند و یا مبتلا به یبوست و بواسیر هستند مفید است.

خوردن طالبی و گرمک را به مادران شیرده توصیه می کنیم زیرا باعث افزایش شیر می شوند. لطافت و شفافیت پوست چهره خود را به وسیله طالبی و گرمک حفظ کنید. طالبی و گرمک از میوه های لطیف و پر آب فصل تابستان است که دارای آب و ویتامین های مختلف است و تشنگی را در تابستان تسکین می دهد.

گوشت طالبی را اگر روی سوختگی های سبک و سطحی و یا ورم پوست بگذرند آن را تسکین داده و شفا می بخشد. خانم هایی که پوست خشک دارند باید از آب طالبی برای شستشوی صورت خود استفاده کنند و هر شب با آب طالبی به همراه مخلوط زیر که به اندازه مساوی باید تهیه شود صورت خود را بشویید تا پوست چهره آن ها صاف و شفاف شود. آب مقطر، شیر تازه نجوشیده گاو، آب طالبی و شیر تازه نجوشیده و آب مقطر را باید به مقدار مساوی با یکدیگر مخلوط کنند و مصرف نمایید.

 

همچنین بخوانید: میوه های سرشار از آهن

 

طالبی وقتی به اندازه یک گردو می شود چیده شده و با سرکه از آن ترشی درست می کنند. تخم طالبی و یا گرمک با تخم کدو و تخم خیار تشکیل تخم های خنک را می دهند و برای تسکین و نرم کردن سینه مصرف می شود. نحوه مصرف آن این است که این سه تخم ار کمی می کوبند و در آب می ریزند تا شیره آن با آب مخلوط گردد سپس آن را صاف کرده و مصرف می کنند.

مضرات طالبی و گرمک

کسانی که ورم معده و مرض قند یا همان دیابت دارند باید در مصرف گرمک و طالبی احتیاط کرده و زیاده روی ننمایند. به علت سهل الهضم بودن معمولا به عنوان دسر خورده می شود. می توانید طالبی را با شکر مخلوط نموده و به صورت پالوده مصرف نمایید و یا به کمک مخلوط کن طالبی و شکر و شیر را مخلو کرده و به صورت سرد میل نمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون کبد را با خواص درمان نارسایی کبدی، خنک کننده بدن، رفع بیماری های کبدی، کنترل چربی کبد، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

3
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. حسین
    28 خرداد 1402

    آیاطالبی برا آبله مرغان‌خوبه یا نه

  2. خرید فالوور اینستاگرام
    7 مهر 1399

    سلام میشه لینک داخل مطلبو چک کنید.برای من مشکل
    داشت.ممنون

    • عطارک
      9 مهر 1399

      درود بر شما

      از توجه شما سپاسگزاریم، منظورتان کدام لینک هست؟

0