topNotif

خواص و مضرات موسیر

3853 بازدید
14 مهر 96
عطارک
بروزرسانی شده در تاریخ 23 آذر 1400

خواص و مضرات موسیر

با خواص موسیر بیشتر آشنا شویم.

موسیر گیاهی چند ساله کاملا شبیه سیر (ولی نه بوی نامطبوع) و به ارتفاع تا نیم متر با گل های بنفش است، این گیاه کاملا شبیه پیاز است با این تفاوت که کمی کشیده و دو قسمتی است.  پیاز این گیاه خوراکی بوده و در ترشی ها و غداها بکار می‌رود و بوی موسیر از سیر کمتر است. ایتالیایی ها از موسیر خوراکی‌ها و غذاهای متنوع و گوناگونی درست می کنند، و پیازچه آن را در روغن زیتون کنسرو می‌کنند. ایتالیایی ها موسیر را Lampascioni نام نهادند. و در زبان انگلیسی شلوت (shallot) می گویند

قسمت مورد استفاده موسیر :

غده زیر زمینی و برگ.

خواص و مضرات موسیر

خواص و مضرات موسیر

 

مواد اصلی و موثر در موسیر :

دیتن ها، تیوسیولفینات ها، ساپونین ها.

اجزا و ارزش غذایی موسیر :

موسیر سرشار از ویتامین ث، پتاسیم و ویتامین آ است.

اثرات و خواص طبی موسیر :

ضد میکروب، ضد التهاب، مسکن، آرامبخش، آنتی اکسیدان، مقوی، محرک، مدر.

فواید و موارد مصرف موسیر :

تقویت سیستم ایمنی بدن، آرامبخش، کمک به پیشگیری و درمان مرض قند، افزایش چربی خون تصلب شرایین و سرطان.

طب سنتی و خواص بی نظیر موسیر :

کمک به درمان انگل های روده ای، درمان سو هاضمه، سرماخوردگی، سرفه، سردرد، آسم، دردهای رماتیسمی، سرطان، مرض قند، تصلب شرایین، افزایش میل جنسی و سنگ کیسه صفرا و مجاری ادراری.

 

همچنین بخوانید:  طرز تهیه سمبوسه های گیاهی در فر

 

فراموش نکنیم :

  • افرادی که به وسیله ماریا عنکبوت صحرایی مسموم شده اند. (عنکبوت صحرائی نوعی عنکبوت است که در صحرا زندگی می کند  و سم آن خطرناک است و مردم عوام رطیل را با آن عنکبوت که تقریبا به رطیل شبیه است عوضی گرفته و تصور می کنند که زهر رطیل کشنده و خطرناک است در صورتی که زهر رطیل چندان خطرناک نیست و بعضی از رتیل ها اثر زهرشان از زهر زنبور نیز کمتر می باشد) چنانچه سرم ضد سم مربوط در اختیار نداشته باشند می توانند ضمن انجام کارهای مقدماتی و امدادی مخصوص اقدام به خوردن مقداری موسیر نمایند چون موسیر از جمله غذاهایی است که اثر اینگونه سموم را نقصان می دهد.
  • موسیر گیاهی است ضد عفونی کننده و افرادی که برای آشامیدن آب تصفیه شده در اختیار ندارند بهتر است با توجه به مزاج خود و فصول سال و شرایط دیگر گاه گاهی همراه با غذا مقدری موسیر میل نمایند تا از ابتلا به بعضی بیماری هایی که به وسیله آب منتقل می شود در امان باشند.
  • افرادی که عادت به خوردن موسیر دارند موی بدنشان دیرتر از حالت طبیعی سفید می شود و کمتر از افراد دیگر می ریزد.
  • چنانچه زیره را با موسیر و برگ صنوبر بجوشانند و پای دندان ها بگیرند لثه ها را قوی و دندان ها را محکم می کند.
  • اگر زالو در حلق کسی رفته و در آنجا چسبیده باشد مقداری موسیر را در سرکه جوشانده و یا کوبیده و عصاره آن را بگیرند  و غرغره نمایند زالو از جای کنده یا بیرون می آید و یا از بین می رود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر موسیر را با خواص درمان انگل های روده ای، درمان سو هاضمه، سرماخوردگی، سرفه، سردرد، آسم، دردهای رماتیسمی، سرطان، مرض قند، تصلب شرایین، افزایش میل جنسی و سنگ کیسه صفرا و مجاری ادراری، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0