topNotif

خواص پرتقال برای سلامتی

1719 بازدید
26 دی 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

خواص پرتقال برای سلامتی را بشناسیم !

پرتقال سرشار از ویتامین‌های ب و دارای املاح معدنی، آهن و 0/45 درصد کلسیم و سدیم و مس می باشد. پرتقال دارای اسیدهای مختلفی است که مهم ترین آن ها اسید مالیک، اسیدتارتریک و اسیدسیتریک به مقدار کم می باشد. پرتقال دارای 23 درصد از عناصر اساسی غذایی است و 1/8 درصد پروتئین و 9/56 درصد آب و 0/2 درصد چربی ( که قسمت اعظم چربی آن در پوست آن نهفته است) و بالاخره 0/5 درصد املاح معدنی است.

پرتقال بزرگترین عامل تصفیه خون است. از فواید دیگر پرتقال به این موارد می توان اشاره کرد :

تب‌بر، ادرارآور، ملین، التیام بخش زخم، مقوی معده، ضد سنگ کلیه، اشتها  آور، بزاق‌ آور، خواب‌آور، ضدخونریزی، ضد امراض پوستی، ضد استفراغ، ضد دیابت و ضد بواسیر است. پرتقال از پیری زودرس جلوگیری می کند پس افرادی که سعی در جوانسازی پوست خود دارند هم از ماسک پرتقال بیش از پیش استفاده کنند هم آن را به شیوه خوراکی مصرف کنند، پرتقال خون را رقیق می کند و یبوست با پرتقال درمان می شود.

خواص پرتقال برای سلامتی

خواص پرتقال برای سلامتی

دیگر خواص درمانی پرتقال را بشناسیم !

پرتقال میوه‌ای است لذیذ که با خوردن آن، کمبود عناصر فلزی بدن تامین می‌شود و مقاومت طبیعی بدن را زیاد می کند و اثر مدر، ملین و رقیق کننده خون را دارد و در درمان کم خونی و درمان سو هاضمه موثر واقع می شود و در رفع التهاب مخاط لثه دندان و دهان تاثیر کلی را دارد.

پرتقال دارای ترشی‌های آلی از جمله جوهر لیمو می باشد که دارای دو عمل غذایی هستند، اول وظیفه شیمیایی خود را انجام می دهند و بعد مانند قندها و موادچربی می سوزند و حرارت بدن انسان را تامین می کنند.

پرتقال مقوی اعصاب، مخصوصا مغز می باشد و باید برای همه‌ی بیماران اعصاب تجویز داده شود، پرتقال بهترین محرک اشتها است و از این جهت توصیه می شود که آن را همیشه قبل از خوردن غذا بخورند تا بعد از غذا آن را مصرف کنند.

جوشانده برگ پرتقال خواب‌آور خوبی است و از بین مرکبات، پرتقال مفیدتر می باشد. نیروی الکتریکی بدن را زیاد می کند و مانع رسوب خون در جدار  رگ های گردن و قلب شرائین را برطرف و از ابتلا به این بیماری جلوگیری می کنند.

خوردن مداوم پرتقال انسان را از ابتلا به بیماری های اسکوربوت و راشیتیسم محفوظ می دارد، اسانس های معطر پرتقال خاصیت ضدعفونی کننده دارد که در این میوه جمع شده و بدن را در برابر عفونت حفظ می کند.

 

همچنین بخوانید:  فواید و خواص بی نظیر پرتقال

 

ماسک نخود و پرتقال، ماسک جوانسازی پوست !

مواد لازم برای تهیه ماسک نخود و پرتقال :
  • یک قاشق غذاخوری آرد نخود
  • یک چهارم قاشق غذاخوری پوست پرتقال
  • ماست یک قاشق چایخوری
  • روغن زیتون به مقدار لازم
طرز تهیه ماسک :

تمام مواد ذکر شده در بالا را در کاسه ای کوچک بریزید و سپس آنها را با نوک چنگال هم بزنید تا کاملا یکنواخت شود، مواد به دست آمده را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست خود قرار دهید پس از اینکه مواد کاملا بر روی پوستتان خشک شد آن را با آب ولرم بشویید این ماسک باعث جوانسازی، طراوت و شفافیت پوست می گردد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

روغن پرتقال را با خواص مقابله با تومورهای سرطانی، کمک به افزایش گردش خون، از بین بردن باکتری ها و پاتوژن ها، کاهش چین و چروک پوست، بهبود وضعیت کلی پوست و صورت، از بین بردن اضطراب، کاهش فشار خون، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0