topNotif

خواص چند آبمیوه فوق العاده برای بدن

1860 بازدید
21 دی 96
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

خواص چند آبمیوه فوق العاده برای بدن که بهتر است آن ها را به برنامه روزانه خود اضافه کنید

طبیعتا آبمیوه ها همان خواص میوه ها را دارند. این مایعات خوش طعم کالری کمی دارند و سرشار از آب هستند و انرژی بدن را تامین می کنند، آب میوه ها سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند و خاصیت حفاظتی دارند و از بدن در مقابل بیماری ها محافظت می کنند و فیبرهای موجود در آن ها دستگاه گوارش را تقویت می کنند. آب میوه ها سرشار از ویتامین هایی هستند که برای عملکرد سلول ها ضروری است از جمله؛

ویتامین ث که این ویتامین برای مقابله با عفونت ها بسیار موثر عمل می کند و بدن ما برای مقاومت در برابر عفونت و بیماری به آن نیازمند است و این ویتامین به همراه ویتامین ای به پیشگیری از ابتلا به بیماری قلبی و عروقی و سرطان ها کمک می کند. ویتامین آ که اکثر ما این ویتامین را تقویت کننده چشم می دانیم که کاملا درست است و ویتامین آ برای دید در شبانه بسیار لازم است. ویتامین ب یا همان اسید فولیک که بدن ما برای ساختن گلبول های قرمز به این ویتامین نیار فراوان دارد.

اگر متخصصان خوردن آبمیوه را توصیه می کنند به دلیل سرشار بودن آن ها از مواد معدنی است. پتاسیم، که از احتباس آب جلوگیری می کند، و منیزیم که آرامبخش عضلات است، در میوه ها وجود دارد. از این گذشته آب میوه ها سرشار از عنصر کمیاب سلنیوم هستند که برای حفظ تعادل غذایی لازم اند.

خواص چند آبمیوه فوق العاده برای بدن

خواص چند آبمیوه فوق العاده برای بدن

خواص چند آبمیوه فوق العاده برای بدن :

آلبالو :

میوه حساسی است و باید با دقت انتخاب و خریداری شود. برای شست و شو کافی است آن ها را زیر آب بگیرید و توصیه می شود آلبالو بیش از سه روز نگه داری نشود. این آب میوه سرشار از فیبرها، گلوسیدها، ویتامین های ث و ای، آهن، کلسیم، منیزیم، پتاسیم فسفر می باشد و قدرت دفاعی بدن را بالا می برد و بدن را سم زدایی کرده، آلبالو برای مقابله با میگرن نیز مفید است و جوشانده دم آن با مشکلات ادراری و روماتیسم مقابله می کند. برای جلوگیری از دریا زدگی هسته آلبالو را در دهان بمکید.

آب طالبی :

آب طالبی به راحتی از دستگاه گوارش عبور می کند. توصیه می شود افرادی که از بیماری یبوست، هموروئید، روماتیسم، آرتریت و مشکلات ریوی رنج می برند از این آب میوه غافل نشوند. طالبی سموم بدن را دفع می کند و همچنین باعث خنک شدن بدن می شود و به نوعی اشتها آور نیز هست و توصیه می کنیم آب طالبی را با آب میوه های دیگر مخلوط نکنید. اگر گوشت طالبی را روی سوختگی های سطحی و التهابات بگذارید باعث آرام بخشی و تسکین التهاب و درد می شود.

آناناس :

میوه ی چندان انرژی زایی نیست، اما حاوی منیزیم، پتاسیم، ویتامین ث، ب و بتاکاروتن ها و کم کالری است. این میوه هضم غذا را و همچنین به علت داشتن فیبر دفع را نیز راحت می کند. برای پیشگیری از سوزش معده، روی چند تکه آناناس که با احتیاط پوست گرفته اید چند قطره عسل بریزید و میل کنید.

 

همچنین بخوانید:  آب میوه های درمان کننده

 

زردآلو : 

آب چندانی ندارد، بنابراین بهتر است به جای آن که آب آن را بگیریم، آن را مخلوط کنیم و زردآلوهای رسیده بیشترین ارزش غذایی را دارند. توجه داشته باشید که زردآلو معده را اسیدی می کند.

سیب :

بهتر است سیب های سفت و سالم را انتخاب نمایید. پوست سیب حاوی میزان زیادی ویتامین آ است. سیب حاوی پکتن است که این ماده در روده ژلی درست می کند که سموم را دفع و فعالیت دستگاه گوارشی را فعال و همچنین میزان کلسترول خون را تنظیم می کند. آب سیب را با آب میوه های دیگری مانند هویج می توان مخلوط کرد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

مویز را با خواص درمان انواع بیماری های عفونی، تقویت کننده معده، کبد، بینایی، تقویت حافظه، محرک نیروی جنسی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0