topNotif

خواص گل های خوراکی و فواید درمانی ها آن ها در بهبود بیماری

2654 بازدید
28 دی 97
بهاره

خواص گل های خوراکی و فواید درمانی ها آن ها در بهبود بیماری

گل ها سنبل زیبایی خداوند بر روی زمین هستند. برخی از این گیاهان کوچک علاوه بر زیبایی بی نظیرشان، از چنان خواص عالی برخوردار هستند که باور کردنی نیست. گل ها از قدیم در طبخ و در طب سنتی ایران جایگاه خاصی داشته و دارند. از دیرباز استفاده از گل ها در غذاها، شیرینی ها، دسرها و چای ها (دمنوش) مرسوم و متداول بوده است. از خواص گل های خوراکی برای درمان انواع بیماری ها استفاده می شود. همچنین، گل ها به حفظ سلامت بدن کمک می کنند. در این مقاله به بررسی خواص گل های خوراکی و فواید درمانی ها آن ها در بهبود بیماری می پردازیم.

 

خواص گل های خوراکی و فواید درمانی ها آن ها در بهبود بیماری

خواص گل های خوراکی و فواید درمانی ها آن ها در بهبود بیماری

 

خواص گل های خوراکی و فواید درمانی ها آن ها

خواص گل سرخ محمدی

شاید بتوان گفت گل محمدی پادشاه گل ها در ایران است. بهترین فراورده گل سرخ، عصاره آن یعنی گلاب است. اولین ویژگی بارز گلاب ایجاد احساس آرامش است. بوی گلاب سبب کاهش ترشح هورمون کورتیزول شده، در نتیجه از استرس و اضطراب نیز کاسته می شود. علاوه بر این، ملین بودن گلاب به سرعت بخشیدن سوخت و ساز بدن کمک می کند. وقتی سوخت و ساز بدن سریع باشد، از دست دادن کالری در بدن رخ می دهد، نتیجه اضافه وزن کاهش می یابد.

بر اساس تحقیقات انجام شده، به دلیل وجود فنول در گلاب، دارای خاصیت ضد التهابی است. محققان بر این باورند که، گلاب خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان و دیابت را کاهش می دهد. گلاب به رفع بوی بد دهان، طراوت و شادابی پوست و بی خوابی نیز کمک می کند. علاوه بر گلاب، خود گل سرخ در چای و شیرینی ها استفاده می شود و خواص مشابهی با گلاب دارد.

خواص گل یاسمن

بدون شک، مخلوط چای سبز و چای گل یاسمن یکی از خوش طعم ترین و مفیدترین چای ها محسوب می شود. به گفته محققان، در گلبرگ های یاسمن، خواص ضد ویروسی وجود دارد. با مصرف گلبرگ های ریز یاسمن، می توانید مشکلاتی مانند سرفه، زکام، انگل معده، هرپس، خارش پوستی و غیره را از بین ببرید. یاسمن همانند گلاب به دلیل ملین بودنش به افزایش سوخت و ساز بدن و تناسب اندام کمک می کند. به دلیل رایحه بسیار قوی و مطبوع گل یاسمن به درمان استرس، خستگی، بی حوصلگی و افسردگی کمک می کند. همچنین، برای دستگاه تنفسی مفید بوده و میل جنسی را افزایش می دهد.

 

همچنین بخوانید:  فواید مریم گلی برای لاغری

 

خواص گل همیشه بهار

استفاده از گل همیشه بهار در چای بسیار مفید است و خواص آن در طول زمان ثابت شده است. بر اساس تحقیقات انجام شده، لوتئین موجود درون رنگدانه آن، به عنوان عنصری مفید برای چشم شناخته شده است. این عنصر باعث پیشگیری از بیماری های چشم می شود. مصرف یک قاشق چای خوری گل همیشه بهار و مقادیر قندی مانند عسل با یک فنجان شیر به صورت روزانه، در صبح و عصر، سبب افزایش میزان اسپرم و افزایش قدرت بدنی می شود. 2 تا 3 بار غرغره کردن عصاره گل های همیشه بهار، سبب بهبود گلو درد می شود. علاوه بر این، مشکلات گوارشی مانند یبوست، ورم معده، سوء هضم و درد معده را کاهش می دهد. همچنین، به تنظیم قاعدگی کمک می کند.

خواص گل ختمی

خواص گل ختمی بسیار بوده و سرشار از ویتامین ث و مواد معدنی فراوان است. محققان بر این باورند که، آنتی اکسیدان های ضروری به فراوانی در آن یافت می شوند. همچنین گفته شده است که، سبب کنترل فشار خون و سطح کلسترول می شوند. پودر گل ختمی را با یک فنجان شیر در صبح و عصر بنوشید تا تنها در مدت یک ماه مشکل کم خونی ازبین برود. علاوه بر این، سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد و به درمان سرماخوردگی نیز کمک می کند.

خواص گل بابونه

گل بابونه اغلب در چای استفاده می شود. گل بابونه دارای خاصیت ضد التهابی، ضد سرطانی است. در درمان سرماخوردگی و زخم ها مفید است. سبب آرامش ذهنی می شود. به علاوه، برای بی خوابی و کاهش اضطراب بسیار سودمند است. از دیگر خواص گل بابونه این است که، باعث می شود غذا به راحتی هضم شود و معده را تقویت می کند. همچنین، دهان را معطر کرده و مشکلات مربوط به گاز معده و روده را از بین می برد. گل بابونه یک شیرافزا عالی برای مادران شیرده است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون زعفرانی را با خواص مقوی و انرژی زا، رفع کم خونی و بسیاری از ناتوانی های بدن، جلوگیری از افت فشار خون، آرامش و تمدد اعصاب، کاهش استرس و فشارهای روانی، تقویت کننده قلب و مقوی معده، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0