15 خواص گیاه زبان گنجشک در درمان بیماری ها که باید بدانید

3538 بازدید
20 شهریور 00
مروارید

15 خواص گیاه زبان گنجشک در درمان بیماری ها که باید بدانید

به گیاه زبان گنجشک، درخت بهشت ​​و فیکوس می گویند و نام علمی آن Ficus religiosa است. این درخت در چین و هند به وفور یافت می شود و آن را ملکه درختان می نامند. در برخی کشورهای عربی نیز از آن به عنوان درختان زینتی استفاده می کنند. این گیاه به طور گسترده ای در طب چینی مورد استفاده قرار می گیرد و معمولا از پوست بیرونی آن و یا مواد ترشح شده از شکاف ساقه درخت گنجشک، استفاده می کنند.

زبان گنجشک انواع گوناگونی دارد و مثل سایر درختان در آغاز بهار برگ می‌دهد. این گیاه گلدار از تیره نعنا سانان است و پنج تا سی گرم از آن برای درمان ورم کلیه، شن یا سنگ کلیه و تب مفید است. برگ ها، پوست و شاخه های جوان این درخت حاوی ماده ای به نام کومارین هستند که مانع از رشد باکتری و قارچ می شود و همین خاصیت باعث می شود که این گیاه برای درمان ورم معده بسیار مفید باشد. این گیاه با طبع گرم و خشکی که دارد در درمان نقرس و رماتیسم نیز استفاده می شود. 

این مقاله در مورد خواص گیاه زبان گنجشک و 15 فایده آن در درمان بیماری ها می باشد، پس با ما همراه باشید؛

 

خواص گیاه زبان گنجشک و 15 فایده آن در درمان بیماری ها

خواص گیاه زبان گنجشک و 15 فایده آن در درمان بیماری ها

 

15 فایده گیاه زبان گنجشک درمان بیماری ها

1. روند بهبود و ترمیم زخم را تسریع کرده و همچنین به توقف خونریزی کمک می کند، به عنوان مثال، چینی ها از آن برای جلوگیری از خونریزی لثه پس از کشیدن دندان و انجام جراحی بینی استفاده می کنند.

2. موارد ناباروری در زنان و مردان را با اثربخشی بالایی درمان می کند و مصرف پودر مـیـوه زبـان گـنـجـشـک پس از نزدیکى امکان باردار شدن را افزایش مى دهد. ایالت اندونزی از آن به عنوان داروی اساسی برای تثبیت جنین در رحم مادر و در درمان ناباروری استفاده می کند.

3. گیاه زبان گنجشک موارد مشکل بند آمدن و فشرده سازی خروجی ادرار را درمان می کند، بنابراین توصیه می شود افرادی که از مشکل خروجی ادرار رنج می برندآن  استفاده کنند.

4. بسیاری از مشکلات سلامتی، زخم های دهان و اختلالات گوارشی، اسهال و گاستریت را برطرف می کند.

5. قارچ های متابولیک و سوزاک را درمان می کند.

6. برای درمان ترک خوردگی پا موثر می باشد.

7. قاعدگی را تسهیل می کند.

 

همچنین بخوانید: معرفی زبان گنجشک و خواص درمانی آن

 

8. برای افزایش سایز سینه استفاده می شود.

9. بیماری های قلبی را به طور موثر درمان می کند، بنابراین به افرادی که از بیماری های قلبی رنج می برند توصیه می شود آب شیرین شده آن را با عسل طبیعی بخورند.

10. استفاده از خمیر آن روی پوست، آن را زیبا می کند و به آن رطوبت و نرمی می بخشد.

11. برای درمان درد روماتیسم یک مشت گل و برگ هاى درخت زبان گنجشک را به مدت 15 روز در یک لیتر الکل 60 درصد بخیسانید، سپس آنرا صاف کرده و با آن محل درد را شستشو دهید و تفاله آنرا بر محل درد ضماد کنید.

 

خواص گیاه زبان گنجشک و 15 فایده آن در درمان بیماری ها

خواص گیاه زبان گنجشک و 15 فایده آن در درمان بیماری ها

 

12. مصرف روزانه دو فنجان دم کرده برگ هاى زبان گنجشک در دو وعده صبح و عصر براى رفع چاقى مفید خواهد بود.

13. پوست و شـاخـه هـاى این گیاه داراى خـاصـیـت تب بر و خلط آور مى باشد.

14. عرق برگ زبان گنجشک به تنهایى یا همراه با عرق خارشتر داروى بسیار مفیدى جهت دفـع سنگ کلیه و مثانه می باشد. پودر زبان گنجشک نیز بصورت دم کرده (یک قاشق مرباخورى آن در یک استکان آب جوش به مدت 12 دقیقه) برای این منظور مفید است.

15. برگ زبان گنجشک خـاصیت ملین و مسهل دارد.

دمنوش زبان گنجشک برای نقرس

  • 30 گرم از برگ این گیاه را با یک لیوان و نیم آب جوشانده و سپس از صافی رد کرده و میل کنید.
  • بهتر است این دمنوش صبح پس از صبحانه میل شود و حداکثر هفته ای 2 بار از این دمنوش بنوشید.   

عوارض مصرف گیاه زبان گنجشک

استفاده زیاد از زبان گنجشک خیس خورده ممکن است باعث ایجاد مشکلات سلامتی برای فرد شود، مانند: سرگیجه، سردرد و همچنین بی حسی.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

زبان گنجشک را با خواص تنظیم کننده حرکات دودی شکل روده‌ها و دفع کننده انگل‌های روده‌ای، افزاینده ترشح ادرار و خرد کننده سنگ مثانه، مقوی اعضای تناسلی و افزاینده نیروی جنسی، ضد نفس تنگی و مسکن سرفه‌های مزمن، تصفیه کننده خون،، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

 

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0