خوب بخورید تا بهتر بخوابید قسمت اول

1612 بازدید
22 آذر 96
سمانه

خوب بخورید تا بهتر بخوابید قسمت اول

با رژیم مناسب و صرف غذا در وعده های منظم می توانید خواب خوشی داشته باشید، شامی سرشار از کربوهیدرات هایی با زنجیره بلند (که بدن به آهستگی آن را می شکند) و با پروتئین کم، می تواند در خوب خوابیدن مفید باشد، نان، ماکارونی، سیب زمینی و برنج برای خواب خوب است، البته غذاهای سرشار از تریپتوفان (یک آمینو اسید ضروری)، نیز به خواب کمک می کند. تریپتوفان در بوقلمون، انجیر، موز، خرما، ماست و ماهی تن وجود دارد.

همچنین مطالعات اخیر نشان داده است که اسیدهای چرب امگا 3 به خواب شما کمک می کند. بذرک کتان، دانه های گل آفتابگردان، کنجد، کدو تنبل و آجیل همگی حاوی امگا 3 هستند، برای استراحت مطلوب، بسیاری از عناصر معدنی و ویتامین ها ضروری اند، در اینجا فهرستی از مهم ترین مواد مغذی که به خواب کمک می کند، آورده شده است.

آپنه چیست !؟

آپنه وجود وقفه در تنفس است، تنفس این افراد طی خواب مکررا قطع می شود که می تواند با چاقی مرتبط باشد، برای پیشگیری از آپنه لازم است از مصرف غذا با کالری بالا و چربی زیاد مانند کره، مارگارین، گوشت چرب، روغن، کیک، کلوچه و غذاهای سرخ کرده پرهیز شود.

ویتامین ها و عناصر معدنی :

بدن ما برای مصارف خاصی به ویتامین ها و عناصر معدنی نیاز دارد چون قادر نیست این مواد را تولید کند، بنابراین لازم است به میزان کافی از آنها مصرف کنیم، در آن دسته از افراد که رژیم غذایی آنها فاقد مواد ضروری است، احتمال بی خوابی و بیماری بیشتر است، مطالعات نشان داده است که غذاهای سرشار از ویتامین ث و ب کمپلکس و عناصر معدنی مانند کلسیم و منیزیم به جایگزینی انرژی موقع خواب کمک می کند.

خوب بخورید تا بهتر بخوابید قسمت اول

خوب بخورید تا بهتر بخوابید قسمت اول

ویتامین ب 1 :

الکل، قهوه و قرص های پیشگیری از بارداری این ویتامین را تخریب می کنند، این ویتامین به متابولیسم کربوهیدرات ها کمک می کند و باعث بهبود هضم می شود و همچنین ماده مغذی مهمی برای تقویت اعصاب است، با استرس مقابله می کند و به شما کمک می کند تا استراحت کنید. کمبود ویتامین ب 1 می تواند باعث افسردگی و تحریک پذیری و دیگر علائم شود، منابع خوب ویتامین ب 1 به شرح زیر است:

جوانه گندم، مخمر آب جو، غلات سبوس دار، عدس، پرتقال، زرده تخم مرغ و آجیل سرشار از ویتامین ب 1 هستند.

ویتامین ب 2 :

هرچند که این ویتامین به حرارت مقاوم است اما الکل، استرس و قرص های پیشگیری از بارداری می تواند آن را تخریب کند، ویتامین ب 2 به تجزیه کربوهیدرات ها، پروتئین و چربی و تنفس سلولی کمک می کند، ماده مغذی مهمی است که جریان اکسیژن را در بدن بهبود می بخشد و خواب خوبی را فراهم می کند، در مخمر آب جو، غلات، جوانه گندم، ماسیل، تخم مرغ، سبزی ها، لبنیات، ماهی، میوه های خشک و آجیل مانند بادام و فندق موجود است.

ویتامین ب 3 :

اسید آمینه تریپتوفان می توان به بدن کمک کند تا ویتامین ب 3 را بسازد، در معرض نور می تواند قرار بگیرد اما الکل، قرص های پیشگیری از بارداری و قرص های خواب آور آن را از بین می برند، از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری می کند، کلسترول را کاهش می دهد و در موارد اضطراب، تغییرات رفتاری، سوظن، ترس، احساس عدم امنیت مفید است. فقدان ویتامین ب 3 می تواند علل بی خوابی باشد، زیرا ذهن شما آرام نمی گیرد، مانند دیگر ویتامین های ب کمپلس، در غلات سبوس دار، ماهی، تخم مرغ، خرما، انجیر، بادام زمینی، بادام و مخمر آب جو موجود است.

 

همچنین بخوانید:  اطلاعاتی در مورد ویتامین ها

 

ویتامین ب 5 :

بدن و باکتری های روده این ویتامین را می سازد، به راحتی با الکل، قهوه، قرص های ضد بارداری، قرص های خواب آور و پختن تخریب می شود، به بدن کمک می کند که کربوهیدرات ها و پروتئین را بشکند، در رفع موارد استرس و خستگی بیش از حد مفید است. فقدان ب 5 می تواند باعث خستگی زیاد و مشکلات گوارشی شود، منابع خوب ویتامین ب 5 شامل: انواع گوشت، لبنیات، تخم مرغ، مخمر آب جو، قارچ، غلات سبوس دار و لوبیاست.

ویتامین ب 6 :

الکل و قرص های پیشگیری از بارداری این ماده مغذی را نابود می کند، در مقایسه با گیاه خواران، افراد گوشت خوار نیاز بیشتری به ب 6 دارند، ویتامین ب 6 برای سیستم ایمنی، حیاتی است زیرا از سوخت و ساز به ویژه پروتئین ها حمایت می کند، در جوانه گندم، مخمر آب جو، غلات سبوس دار، ماهی و تخم مرغ موجود است، گنجاندن غذاهای سرشار از ب 6 مانند ماهی قزل آلا در رژیم غذایی توصیه می شود.

خوب بخورید تا بهتر بخوابید قسمت اول

خوب بخورید تا بهتر بخوابید قسمت اول

ویتامین ب 8 :

از سوخت و ساز کربوهیدرات ها، پروتئین و چربی حمایت می کند، در شیر، مخمر، بادام زمینی، زرده تخم مرغ و حبوبات یافت می شود.

ویتامین ب 9 یا اسیدفولیک :

یکی از عوامل سازنده دی ان ای و گلبول های قرمز خون است، کمبود ویتامین ب 9 می تواند زمینه بی خوابی و ابتلا به انگل های روده ای را فراهم کند، برخی از غذاهای غنی از ب 9 شامل حبوبات، میوه های خشک، کلم، اسفناج، کلم بروکلی و سایر سبزیجات با برگ سبز، بادام، بادام زمینی و مخمر آب جو است.

ویتامین ب 11 :

به تجزیه چربی و کاهش کلسترول کمک می کند، انرژی و مقاومت عضلانی را افزایش می دهد و با افسردگی و استرس مبارزه می کند، کمبود ب 11 می تواند باعث ضعف عضلات و کاهش عملکرد مغز شود، در گوشت ها، مخمر آب جو، شیر، زرده تخم مرغ و صدف یافت می شود.

ویتامین ب 12 :

ویتامین محلول در آب است که با حرارت و نور، تخریب می شود، الکل و قرص های ضد بارداری این نوع از ویتامین ب را همانند ویتامین های دیگر تخریب می کند، کمبود ویتامین ب 12 می تواند باعث خستگی و افزایش اضطراب شود، در غذاهای گوشتی یافت می شود، درست به همین دلیل گیاه خواران اغلب دچار کمبود ویتامین ب 12 هستند، در گوشت، قلوه، جگر، لبنیات و تخم مرغ یافت می شود، البته در گرده گیاهان و جلبک آبی – سبز و مخمر آب جو نیز وجود دارد.

برای خواندن ادامه این مقاله کلیک کنید : خوب بخورید تا بهتر بخوابید قسمت دوم

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

اورگانو را با خواص تقویت سیستم ایمنی بدن، آنتی باکتریال قوی، درمان بیماری های دهان و دندان، تقویت دستگاه گوارش، بهبود هضم غذا، کنترل و تنظیم قندخون، درمان سرماخوردگی، رفع گرفتگی بینی، رفع گرفتگی های قاعدگی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0