topNotif

خوراکی هایی که با سرطان مبارزه می کنند

2395 بازدید
05 فروردین 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

با خوراکی هایی که با سرطان مبارزه می کنند ، آشنا شویم

بعضی از دشمنان آشکارا خود را به ما نشان می دهند و اما بعضی دیگر مخفیانه بر ما دستبرد می زنند و به همین سبب خطرناک تر و مهلک ترند. سرطان یکی از خطرناک ترین امراض بشر است. گاهی بر سطح بدن ظاهر می شود که به آسانی تشخیص و معالجه می گردد و گاهی هم در اعماق بدن کمین می کند که دور از چشم بوده و تشخیص آن بسیار دشوار می باشد. میلیون ها مردم امروزی دچار نوعی سرطان هستند ولی خبر ندارند، زیرا سرطان در مراحل اولیه دردی نمی آورد. بدتر از همه این که علنی نشده و اشاره ای نمی کند تا اقلا جایش را بدانید. از این رو بسیار ضروری است تا از عوامل پیشگیری کننده و درمان آن آگاه باشید.

تغذیه در بیماران سرطانی :

بیماران سرطانی هر نیم ساعت یک استکان آب جوش بنوشند. منیزیم از پیشرفت سرطان جلوگیری می کند. بیماران سرطانی نمک خیلی کم مصرف کنند. نمک ید دار از سرطـان سینه و تیروئید پیشگیری می کند. ویتامین آ ضدسرطان می باشد. بیماران سرطانی اگر می توانند قبل از غذا سالادی که از ترکیب هویج جعفری، پیازچه، گوجه فرنگی و روغن زیتون درست شده است استفاده کنند.

خوراکی هایی که با سرطان مبارزه می کنند

خوراکی هایی که با سرطان مبارزه می کنند

کسانی که داروهای ضد سرطان مصرف می کنند نیاز بیشتری به ویتامین ب12 دارند، خوب است که هر روز صبح به نسبت فعل و توانایی هضم از غذاهایی که حاوی ویتامین ب2 می باشد استفاده کنند، برای مثال هر روز صبح جوانه گندم با کمی فندق، پسته، تخمه آفتابگردان و چند عدد خرما و مقداری پودر نارگیل استفاده شود. ظهرها همراه غذا از سالاد کاهو و گل کلم استفاده گردد. عصرها کمی جگر یا قلوه میل کنند. دو روز در میان یک عدد قرص مخمر استفاده کنند.

تاثیر کمبود ویتامین ها در ایجاد سرطان :

کمبود ویتامین ب2 باعث افزایش رشد سرطان پوست می گردد. ویتامین ب1 از سرطان جلوگیری می کند و بدن را در برابر سرطان مقاوم می سازد. این ویتامین در هسته زردآلو موجود است. خوب است هنگام خوردن زردآلو هسته آن را شکسته و میل شود و یا بعد از غذا از هلو به عنوان دسر استفاده کنند و یا آخر شب یک عدد سیب و صبح ناشتا نیز یک عدد سیب میل کنند.

ویتامین ث اثرات مواد سرطان زا را خنثی و بدن را در مقابل عوامل سرطان زا تقویت می کند و بیماران سرطانی که تحت مداوا با اشعه یا شیمی درمانی هستند نباید در دوران مداوا از ویتامین ث استفاده کنند. ارزن ضد سرطان است، آن را تفت داده، آرد نموده، هر روز صبح یک قاشق چایخوری به مدت چهارده روز میل کنند، سپس دو هفته استراحت کنند مجددا چهارده روز میل کنند.

 

همچنین بخوانید: سوالاتی در باب رژیم غذایی و سرطان

 

تغذیه سالم و جلوگیری از سرطان :

کته برنج از خطر ابتلا به سرطان معده جلوگیری می کند. می توانید شلتوک برنج را در مقدار آبی که برای کته نیاز دارید جوشانده و سپس صاف کنید با آن آب، برنج کته بپزید. همچنین از سرطان کولون، پستان و پروستات جلوگیری می کند، به خاطر داشته باشید که همیشه برنج را با پیاز خام میل کنید. کنجد هم برای بیمارانی که مبتلا به سرطان هستند بسیار مفید است می توانید آن را همراه با برنج یا به صورت های دیگر مصرف کنند.

سبوس گندم از سرطان روده جلوگیری می کند البته کسانی که مبتلا به اختلالات روده ای هستند با احتیاط مصرف کنند. سبوس گندم از سرطان سینه جلوگیری می کند. لوبیا ضد سرطان است، مخصوصا از سرطان سینه جلوگیری می کند. نوشیدن قهوه از خطر ابتلا به سرطان جلوگیری می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق افسنتین را با خواص مقوی قلب، تب بر، مدر بول، ضد کرم های لوله ای و بسیار انگل های دیگر، اشتها آور، قابض، اسهال های سرد مزاج، دفع سنگ کیسه صفرا، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0